Kjekt å ha hjemme etter fødsel..

tvmamma030321

Blir kjent med forumet
Hei dere!

Hva er kjekt å ha i hus hjemme til man kommer hjem fra sykehuset?
Tenker på bleier, bind etc..
Føler jeg har glemt mye:hilarious:
 
Store bind og store truser. Behagelige klær/pysjer, ammeinnlegg og god amme bh. Purelan brystvortekrem. Paracet. Brystpumpe, flaske og mme i tilfelle det er behov. Ammepute og masse god snaks! Og netflix:hilarious::bounce
 
Om du har mulighet/energi/tid til å lage middager/bakst/lunsjer (egentlig noe du vet du spiser son kan fryses) å fryse ned så du har lett tilgjengelig mat/du slipper å stå på kjøkkenet så hadde jeg gjordt det var jeg deg. Jeg har ordnet å styrt med å få klart så mange middager som mulig som bare er å tine å smelle i ovnen, og desserter/kaker som er å tine og nyte (mest for å spare penger egentlig).

Ellers skal jeg ha bleier (jeg har en pakke av forskjellige merker for å prøve ut hvilken jeg liker best, rema sine får du i babypakke fra de, lillego får du i babypakke fra kiwi og libero får du i babypakke fra apotek1, jeg har også kjøpt en pakke med pampers selv for å prøve de også:happy:), et par smukker, en pakke morsmelkerstatning (i tilfelle ammingen går rett vest, jeg er sliten, hun er sulten, det er midt på natta eller søndag. Jeg bor på landet, så her stenger butikken klokken 19, og er 30 min til næreste butikk etter kl 19, så om du bor med langåpen butikk/søndagsopent så er det kanskje ikke like nødvendig å ha den stående før behovet melder seg(om behovet melder seg), om du skal amme selvfølgelig), tørre kluter (engangs), babyolje til bading og seige bæsjebleier, nippelkrem, ammeinnlegg, bind (de som er heavy duty og de som er til når blødningen har roet seg), masse snacks (sjokolade, nøtter, muslibarer, frukt osv), paracet (til både mor og baby), neglesaks til baby, zinksalve/bepanthen, bestemortruser og komfortable klær som du og føler deg vel i i tilfelle det kommer besøk :happy:

dette er noe av det jeg skal ha klart til jeg kommer hjemigjenn, jeg er førstegangsfødende, så om jeg kommer til å få bruk for absolutt alt har jeg ikke peiling på:joyful: men det er vertfall det jeg kan tenke meg jeg kommer til å bruke med en gang jeg kommer hjem/de første dagene (og har behov for) :D
 
Om du har mulighet/energi/tid til å lage middager/bakst/lunsjer (egentlig noe du vet du spiser son kan fryses) å fryse ned så du har lett tilgjengelig mat/du slipper å stå på kjøkkenet så hadde jeg gjordt det var jeg deg. Jeg har ordnet å styrt med å få klart så mange middager som mulig som bare er å tine å smelle i ovnen, og desserter/kaker som er å tine og nyte (mest for å spare penger egentlig).

Ellers skal jeg ha bleier (jeg har en pakke av forskjellige merker for å prøve ut hvilken jeg liker best, rema sine får du i babypakke fra de, lillego får du i babypakke fra kiwi og libero får du i babypakke fra apotek1, jeg har også kjøpt en pakke med pampers selv for å prøve de også:happy:), et par smukker, en pakke morsmelkerstatning (i tilfelle ammingen går rett vest, jeg er sliten, hun er sulten, det er midt på natta eller søndag. Jeg bor på landet, så her stenger butikken klokken 19, og er 30 min til næreste butikk etter kl 19, så om du bor med langåpen butikk/søndagsopent så er det kanskje ikke like nødvendig å ha den stående før behovet melder seg(om behovet melder seg), om du skal amme selvfølgelig), tørre kluter (engangs), babyolje til bading og seige bæsjebleier, nippelkrem, ammeinnlegg, bind (de som er heavy duty og de som er til når blødningen har roet seg), masse snacks (sjokolade, nøtter, muslibarer, frukt osv), paracet (til både mor og baby), neglesaks til baby, zinksalve/bepanthen, bestemortruser og komfortable klær som du og føler deg vel i i tilfelle det kommer besøk :happy:

dette er noe av det jeg skal ha klart til jeg kommer hjemigjenn, jeg er førstegangsfødende, så om jeg kommer til å få bruk for absolutt alt har jeg ikke peiling på:joyful: men det er vertfall det jeg kan tenke meg jeg kommer til å bruke med en gang jeg kommer hjem/de første dagene (og har behov for) :D

det med middager/lunsj er jo genialt men jeg klarer ikke stå å lage det pga HG’n som har blomstret igjen siste ukene:depressed:
 
Jeg skal hamstre mandler og mørk sjokolade. Det var min nødmat, sammen med vann, de dagene guttungen ikke ville la meg være borte lenge nok til å få laget meg noe ordentlig lunsj.

Ellers er det jo greit med hygieneartikler som andre nevner. Godt pålegg, juice, rundstykker som kan varmes i ovnene. Altså bare litt for å få en følelse av luksus sånn at det frister med mat. Ha gjerne fylte horn og pizzasnurrer i frysen, det er enkelt å varme...

Tenk at du skal kose deg litt:happy:
 
nå i høst spiste jeg en del fryst ferdig-pai, orka ingenting, knapt å få den i ovnen. Men det var en av de få tingene jeg klarte å få i meg. Mulig kjekt i ammetida også. Jeg ble så utrolig sulten, det er dårlig kombo med null tid til å ordne mat! Ikke like lett med «kniv&gaffel-mat» med baby på pupp da.

Polarbrød reddet meg også innimellom, fort gjort å hive på ei osteskive eller pølse. Syns ikke jeg fikk samme energi av brødskiver :bored:

Hadde også innimellom hjemmelagde fylte horn. Genialt! Håper jeg får tid til å lage litt enten i starten av permisjon eller de første ukene da vi er to hjemme.

Støtter ellers nøtter, sjokolade, energibarer psv lett tilgjengelig. Det var jammen ikke lett å få i seg mat når en var sulten!

En ammekurv eller et annet system for ting som kanakje trengs når man sitter fast er lurt. Typisk at det mangler noe når baby akkurat har sovnet på deg :hilarious:
 
det med middager/lunsj er jo genialt men jeg klarer ikke stå å lage det pga HG’n som har blomstret igjen siste ukene:depressed:


Uff alle mine beste tanker går til deg:Heartred kvalme er søren meg ikke noe tull, vertfall ikke HG styles/default/xenforo/hmh.gif
Har du noen som kan hjelpe deg å lage/lage for deg? Går jo selvsagt fint å ikke ha noe mat i frysen, man finner jo alltids noe å stappe i seg iløpet av dagen, men det hadde spart deg så mye energi å slippe å lage f.eks middag i barselperioden:Heartbigred
 
det med middager/lunsj er jo genialt men jeg klarer ikke stå å lage det pga HG’n som har blomstret igjen siste ukene:depressed:
Ja det var genialt. Holder med deg med kvalmen, hadde håpet at det skulle gi seg mot slutten, men har bare tatt seg opp de siste ukene. Lykke til med innspurten!
 
Uff alle mine beste tanker går til deg:Heartred kvalme er søren meg ikke noe tull, vertfall ikke HG styles/default/xenforo/hmh.gif
Har du noen som kan hjelpe deg å lage/lage for deg? Går jo selvsagt fint å ikke ha noe mat i frysen, man finner jo alltids noe å stappe i seg iløpet av dagen, men det hadde spart deg så mye energi å slippe å lage f.eks middag i barselperioden:Heartbigred
:Heartred Nei, jeg skal aldri undervurdere HG igjen altså. Har igjen «bare» 5 ganger med veskebehandling nå før lille kommer. Har hatt det annenhver dag hele sv.skapet + at jeg er 100% avhengig av kvalmedempende for å komme igjennom dagen. Joda, har mange rundt meg som kan hjelpe meg men det sitter så innmari langt inne å spørre. Klarer selv da vettu:hilarious:
 
:Heartred Nei, jeg skal aldri undervurdere HG igjen altså. Har igjen «bare» 5 ganger med veskebehandling nå før lille kommer. Har hatt det annenhver dag hele sv.skapet + at jeg er 100% avhengig av kvalmedempende for å komme igjennom dagen. Joda, har mange rundt meg som kan hjelpe meg men det sitter så innmari langt inne å spørre. Klarer selv da vettu:hilarious:

Skjønner at det sitter langt inne, men tenk all energ/tid du sparer på å ''svelge stoltheten'' (jeg hater å bruke det uttrykket, fordi jeg vil ikke svelge noe stolthet, jeg skal klare selv jeg også:laughing001, men det stemmer jo:laughing002) ved å ta imot hjelp:Heartred
Kan tenke meg du har mer enn nok med å komme deg gjennom dagen med den hersens kvalmen om du ikke skal stå på kjøkkenet i tillegg. Er ikke sånn at du trenger å fylle frysen, men 5/6 middager og f.eks noen horn hadde reddet en allerede tung dag i barselperioden.

Be om hjelp og slapp av nå før mini kommer :Heartred
 
Bæresjal slik at man klarer å gjøre basic ting som å lage seg litt mat eller pusse tennene de gangene man ikke får til å legge fra seg baby <3
 
Back
Topp