Kjedelig i permisjon?

Pippuri

Blir kjent med forumet
Hei,
det er noen år siden forrige gang jeg var hjemme i fødselspermisjon. Da begynte jeg å jobbe ca da barna var 10-11 mnd, og jeg må innrømme at jeg syntes det var deilig å komme seg i jobb igjen. Denne gangen skal jeg være hjemme til 15 mnd og har egentlig gledet meg til å ha litt ekstra permisjon. Men nå har jeg vært sykmeldt noen uker og begynner bli litt bekymret for om det kommer til å bli veldig kjedelig å gå hjemme i over et år.
Denne gangen har jeg ingen venner som har perm samtidig, og tidligere erfaringer med barselgruppe sier meg at jeg ikke er en typisk "barselgruppemamma".

Så hva er deres tips i permisjonen for ikke å bli helt isolert og deppa. De andre gangene har jeg hatt et ganske høyt pengeforbruk fordi interiør og shopping blir hobbyene mine, men jeg hadde håpet å heller kunne spare litt penger denne gangen. (Det er så klart fantastisk å få gå hjemme med sin lille håpefulle og jeg gleder meg til det, ikke misforstå, men dagene kan jo bli litt vel rolige også.)

Jeg må sparke meg ut på tur hver dag, for å ikke gå helt i kjelleren...

Jeg er samme typen som deg, men må rett og slett aktivisere meg selv litt:eek: Lunch med venninner av og til når de har muliget.( har et par venninner som er studenter og noen jobber skift). Bli med på babysang og babysvømming. Og så er det noen her vi bor som arrangerer forskjellige trilleturer en dag i uken :)

Koselig å være i permisjon, jeg kunne ha tenkt meg å være hjemme mye lengre, men det blir også litt langdrygt når man bare går hjemme. Komme seg ut. Babysang, babysvømming, trilleturer, åpen barnehage eller playdates med jevnaldrende er jo kjempefint for babyene, og man kan være litt sosial med de andre mødrene.

Jeg reiste en del ... :-)
Var på besøk hos venner/familie... Spesielt besteforeldre :-)
Men ja, blir ensformig og kjedelig i lengden :P

Tenker det hadde vært smart om du hadde funnet deg treningsgruppe? Helst ei gruppe med mødre så du ikke er den eneste som må skyve vogn :p

Prøv å gjøre noe aktivt hver dag! Legg opp en plan og skriv ned hva som skal skje!

Jeg er samme type som deg, men skal ha permisjon i et år denne gangen, og skal nyte tiden uansett, har jeg bestemt meg for. Forrige gang stresset jeg for mye med å ha noe å gjøre, bare tull. Anbefaler å bli med i en barselgruppe likevel, for ofte møter man jo en eller flere man får en god tone med. Jeg går fortsatt på kafe og skravler en del med ei fra forrige barselgruppe, og nå skal vi ha nr 2 nesten samtidig. :-) Ellers kommer jeg til å skrive mest mulig, og å prøve og få orden på en del ting i huset, men billigst mulig, for vi kommer til å ha lite penger. Men da blir jeg bare mer kreativ, så det går fint. :-)

Ville begynt å jobbe en dag eller to i uka etter seks mnd ;) livet mitt har aldri vært så kjipt som da jeg hadde permisjon.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg elsket permisjonen, vi var på trilleturermed andre, gikk på cafe med andre, var med på barseltreff ++

Jeg er lik som deg, og kunne aldri ha vært hjemme i 15 mnd. Begynte å jobbe da hun var 10.5 mnd, men var egentlig klar da hun var 3 mnd.

Neste gang skal jeg begynne mye tidligere, ikke fullt men 1-2 ganger i uka.

Jeg hadde en fantastisk barselgruppe, uten de hadde jeg dødd. Vi møtes enda, hun ene der var veldig like meg..så vi var mye sammen. Gikk fast på babysang, babysvømming og barselyoga (to ganger) i uka. Så hadde hele uka fullt!

Fikk barn i mars så var mye ute hele dagen.
Da hun ble så stor at vi ikke kunne gå på barselyoga og heller ikke babykino ville jeg bare ut i jobb igjen..

Jeg har vært hjemme i permisjon siden jan.14 og før det var jeg deltidssykemeldt hele svangerskapet før jeg de siste mnd ble fullt sykemeldt. Jeg har ikke kjedet meg i 10min engang:p vi har hatt en fantastisk barselgruppe med 8personer, jeg har også en bestevenninne som har gått hjemme. Vi gikk også på babysvømming og babysang:)

Det er allerede ordnet med vikar for meg, så jeg kan nok ikke endre til gradert nå. Men det kan jo hende det dukker opp noe etterhvert, så jeg kanskje kan komme og jobbe litt på slutten av permisjonen.
Men mange bra tips, det beste er vel bare det å komme seg ut hver dag. Ser at de som synes permisjonen har vært super er de som har hatt et nettverk på dagtid, det er liksom det jeg mangler og vet det kan bli lange dager. Men åpen barnehage og babysang er kanskje noe jeg må satse på.

Det er allerede ordnet med vikar for meg, så jeg kan nok ikke endre til gradert nå. Men det kan jo hende det dukker opp noe etterhvert, så jeg kanskje kan komme og jobbe litt på slutten av permisjonen.
Men mange bra tips, det beste er vel bare det å komme seg ut hver dag. Ser at de som synes permisjonen har vært super er de som har hatt et nettverk på dagtid, det er liksom det jeg mangler og vet det kan bli lange dager. Men åpen barnehage og babysang er kanskje noe jeg må satse på.
Men har dere ikke mulighet til barselgruppe via helsestasjonen? Hva med å opprette en trillegruppe her inne:)

Back
Topp