Kjappe middager

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Forslag på middagsretter som er kjappe å lage?:)
Er så matlei, og ettermiddagene her er hektiske:meh:
Jeg er tom for ideer!!

Følger med på denne tråden, trenger også tips :)

En ting vi pleier å lage som går fort er pulled chicken eller annen "ferdig" kylling som vi varmer opp i ovn, har pitabrød og salat ved siden. Veldig rask og godt..

I perioder hvor jeg har liten tid til å lage middag, gjør jeg det gjerne klart kvelden føre. Gratenger, supper, gryter, skreller og skjærer opp grønnsaker. Så går ovnsretter forholdsvis fort. Jeg er ikke veldig flink på super rask middag, så da velger jeg gjerne pølser om jeg må ha noe som tar under 15 min haha

Tomatsuppe og egg
Kjøttdeig og spagetti (bruker dolmio glass)
Laks, ris og gultor/agurk staver
Risengrøt (lager den i dyna, så lager den seg selv)
Pannekaker (lager røra kvelden før), ungen får i mens jeg steker.
Wok med svin, kylling eller tigerreker (ferdig frossen wok blanding og wok saus) med nudler eller ris til
Linsegryte
Falafler og pita brød (kjøper ferdig frossen falafler)
Brød-hummus og grønnsaksstaver

Skulle gjerne hatt enda flere tips.. uke etter uke er både mandag og tirsdag veldig hektisk og et lite mareritt å få klemt inn middag imellom jobb, lekser og treninger :bored:

Kjøttboller, pasta og fløtesaus
Tomatsuppe, makaroni og egg
Pita/taco
Karbonader med enten pasta eller potetmos og brun saus

Tomatsuppe og egg
Kjøttdeig og spagetti (bruker dolmio glass)
Laks, ris og gultor/agurk staver
Risengrøt (lager den i dyna, så lager den seg selv)
Pannekaker (lager røra kvelden før), ungen får i mens jeg steker.
Wok med svin, kylling eller tigerreker (ferdig frossen wok blanding og wok saus) med nudler eller ris til
Linsegryte
Falafler og pita brød (kjøper ferdig frossen falafler)
Brød-hummus og grønnsaksstaver
Lager den i dyna??

Når vi må ha midsag på et lite blink blir det grøt fra fjordland.

Sånn ellers går det for tiden mye i halvfabrikata. Kjøttboller fra pose, middagspølser, karbonader, kjøttdeig med dolmio

Kylling, pasta, matfløte,stekt sopp,parmesan. Veldig godt. Kan også ta soltørkede tomater i små biter i det.

Løvbiff med grønnsaksmos eller potetmos

Fisk med potetmos

Pasta Carbonara

...Og det beste av alt: lag opp ekstra i helger eller når du har tid. Frys det ned i porsjoner. Vips så kan du nyte hjemmelaget ertesuppe eller kjøttkaker,fiskegrateng en hverdag uten at det tar særlig mer tid enn å varme i mikro. Veldig mange gryter, gratenger osv er helt perfekt til dette.

Kylling i stekepose med ris og grønnsaker.
Taco, her kan man dele opp en del grønnsaker dagen før også. Dersom man feks bruker paprika og agurk op brødskiva

Hadde fiskekaker og grønnsaker i pitabrød i dag. Kjapt og enkelt

Back
Topp