kjøttdeig

x1xLiten~blomst

Forelsket i forumet
Vi kjøpte sånn kjøtdeig på tilbud for en ukes tid siden, sånn halvpris siden det var da to dager til den gikk ut på dato.
Så lurte jeg på om det var trykt å spise den ?
Tenkte og lage pizza i dag.
Den har vært fryst til i dag da, litt over en uke har den vært det.
Så den gikk ut på dato når den lå i fryseren.
Tror dere det er trygt og spise den ?
Ville dere har gjort det ? [:-]

ORIGINAL: Silje_

Datoen har vel ingenting å si hvis du fryser den?.. Har alltid trodd det hvertfall....[:)]

Men tenkte på det siden den nesten hadde gått ut på dato, før vi la den i fyrseren ?
1-2 dager før, liksom [8|]

Det har ikke noe å si, bare den ble fryst før holdbarhetsdatoen gikk ut!! Jeg hadde spist den[:)]

ORIGINAL: 21/04 Helene

Det har ikke noe å si, bare den ble fryst før holdbarhetsdatoen gikk ut!! Jeg hadde spist den[:)]

Så om den ble lagt i fryseren bare dagen før, så går det bra ? [:)]
Huff, helt overhysterisk [:'(]

Så lenge den ble fryst før den gikk ut på dato skal det ikke være farlig, men jeg tørr ikke garantere noe.
det er en fordel å steke før man fryser ned når det er så nære utgått dato.

"Best før dato" betyr jo akkurat det, at maten er "best" før den datoen, ikke at den nødvendigvis blir dårlig med en gang man når den datoen. Og hvis man da har fryst den før best før-datoen så kan jeg ikke forestille meg at det skulle være noe feil med den...Bare spis!! [:D] Godt med hjemmelaget pizza!!

Den kan du trygt spise om den ble fryst før den gikk ut på dato![;)]

jeg har fryst kjøtt dagen det går ut jeg og trygt spist den [:)] Det er nok ingen fare![:)] 

ORIGINAL: veslejinta

jeg har fryst kjøtt dagen det går ut jeg og trygt spist den [:)] Det er nok ingen fare![:)] 

Takk for alle svar ..
Ble mye mer beroliga nå [:)]

Back
Topp