Kjøttboller som ikke var helt gjennomstekt

Aprilbaby 17

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg var i et selskap på lørdag, hvor det ble servert små kjøttboller. Da jeg delte kjøttbollen i to med kniven, så jeg at den var rød i midten, fordi den ikke var godt nok stekt. Jeg kastet selvfølgelig kjøttbollen, men ble usikker på om jeg fikk i meg noe av det røde kjøttet, før jeg kastet den, og om det kom noe på gaffelen. Jeg vil ikke virke hysterisk, men lurer på om dette er noe å bekymre seg over? Jeg har vært redd toxoplasmose i hele svangerskapet, og har sjekket meg for dette 4 ganger. Legene er ikke mye villige til ta disse testene, da de mener at risikoen er minimal, og det blir kanskje litt pinlig å ringe enda en gang å be om en ny test. Jeg har bare 1 måned igjen av svangerskapet, og da har jeg også hørt at det ikke er farlig om jeg får toxoplasmose nå. Stemmer det?
Blir så bekymret for alt som kan skade babyen i magen, ettersom jeg ikke vet hvor farlig dette er!
 
Hei!
Jeg skjønner godt at du blir bekymret, men i dette tilfelle tror jeg at du kan slappe helt av.
Tror definitivt at der skal mer til enn en liten bit av en kjøttbolle, for at du skal bli smittet :)

Så nyt den siste tiden av svangerskapet - og gled deg over at du snart skal bli mamma :)

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp