Kjøring

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Nå er det vel viktig at jeg kjører mye og ofte den første tiden, så jeg får det litt inn i systemet. Ikke kjørt bilen vår før heller, så greit å sette i gang først som sist, sant?

emoticon

I morgen skal samboer bort, så jeg skal først kjøre ham til flybussen, så levere junior i bhg, og litt senere på dagen skal jeg hente junior og kjøre til frisøren.
Så kommer det verste: Jeg må kjøre HJEM fra frisøren også!
Uff.. jeg gruer meg. Hjem fra frisøren er det kjempebratt, og masse kryss og veger, og jeg suger knallhardt på bakkestart. Er så redd for å kvele og rulle bakover og ja, you name it!

Er det veldig dumt å heller trille vogn de 40 minuttene det tar fra oss og til frisøren..?

Vet det ikke frister, men bit det i deg, og prøv!
Ta deg god tid, og ikke stress. Bakkestart klarer du, og om du skulle rulle litt bakover, så er det ingen som reagerer på det. Noen ganger kan det hjelpe å rulle litt, bedre det enn å slite ut clutchen.

Og når det gjelder kryss, igjen, ta den tiden du trenger! Bedre å vente en bil for mye enn å ta sjanser du ikke vil ta. Du kan jo kjøre, du kan regler, og stol på dg selv, ikke nøl!

Lykke til! :)

Tusen takk!!

Lurer på om jeg skal øve litt på ruten når samboer kommer hjem etterpå :P 

rico skrev:
Øvelse gjør mester har jeg hørt. Og enn må jo bare bite seg i det.

Men hvis du har en rød L så sett den på bilen. For mange er jo litt mer klar over å kjøre pent og ha bedre forståelse når mann kjører med den.

Nei, du.. jeg gidder ikke kjøre ulovlig dagen etter at jeg har fått lappen. 
Jeg fikk beskjed om at det ikke var lov.

Men jeg skulle gjerne hatt det som i Storbritannia. Der kjører man rundt med en grønn L lenge etter man har fått lappen.

det går nok bra skal du se! lykke til

Kjør!! Jeg tenkte litt som deg rett etter at jeg tok lappen, men endte med at jeg kjørte allikevel hver gang, og øvelse gjør meste ;) Om du har mulighet kan du jo ta deg en tur ut for å kjøre litt nå som det er lite trafikk? :)

Du klarer det skal du se ;)

Takk!

Ja, jeg tar meg en tur senere :) Og så skal jeg bruke formiddagen i morgen til å finne punktet mellom clutch og gass i bakke. Bare finne meg en bakke uten trafikk :)

rico skrev:

Gollemor skrev:

rico skrev:
Øvelse gjør mester har jeg hørt. Og enn må jo bare bite seg i det.

Men hvis du har en rød L så sett den på bilen. For mange er jo litt mer klar over å kjøre pent og ha bedre forståelse når mann kjører med den.

Nei, du.. jeg gidder ikke kjøre ulovlig dagen etter at jeg har fått lappen. 
Jeg fikk beskjed om at det ikke var lov.

Men jeg skulle gjerne hatt det som i Storbritannia. Der kjører man rundt med en grønn L lenge etter man har fått lappen.

Da ser du hvor lenge siden jeg tok lappen. FOr det viste jeg faktisk ikke.
For jeg oppfordrer ikke folk til å gjøre noe ulovlig altså. MEn da lærte jeg noe nytt i dag da.

Hihi!
Fort gjort :)

Vel.. da har jeg levert samboer på flybussen, og så tok jeg meg en runde rundt der frisøren holder til. Kjørte meg fast i ei blindgate, fikk lirket meg ut derfra, rygget litt, kommet inn på riktig veg, kvelt bilen i en grusom oppoverbakke med masse kryss, hatt to bakkestarter, levert guttungen i bhg, kommet hjem og inn i verdens trangeste garasje, funnet parkdressen, rygget ut av verdens trangeste garasje, kjørt til bhg, fått panikk da det stod en diger søppelbil der jeg skulle parkere, kjørt to runder i området (med ekkelt kryss med ekkel lysregulering som er håpløs for de som skal til venstre i rushtiden), kommet meg til bhg, blitt forbanna på ei som MÅ ha sett at jeg blinket til venstre, men som likevel valgte å kjøre i det jeg var midt i rundkjøringen, kommet meg hjem og inn i verdens trangeste garasje. Og nå sitter jeg her og puster i en papirpose.

Gollemor skrev:
Vel.. da har jeg levert samboer på flybussen, og så tok jeg meg en runde rundt der frisøren holder til. Kjørte meg fast i ei blindgate, fikk lirket meg ut derfra, rygget litt, kommet inn på riktig veg, kvelt bilen i en grusom oppoverbakke med masse kryss, hatt to bakkestarter, levert guttungen i bhg, kommet hjem og inn i verdens trangeste garasje, funnet parkdressen, rygget ut av verdens trangeste garasje, kjørt til bhg, fått panikk da det stod en diger søppelbil der jeg skulle parkere, kjørt to runder i området (med ekkelt kryss med ekkel lysregulering som er håpløs for de som skal til venstre i rushtiden), kommet meg til bhg, blitt forbanna på ei som MÅ ha sett at jeg blinket til venstre, men som likevel valgte å kjøre i det jeg var midt i rundkjøringen, kommet meg hjem og inn i verdens trangeste garasje. Og nå sitter jeg her og puster i en papirpose.

Men du? Jeg tror du glemte å dra til frisøren? :p

Frk.Keller skrev:

Gollemor skrev:

Men du? Jeg tror du glemte å dra til frisøren? :p

Haha!
Nei, det er i ettermiddag!
Jeg måtte øve på ruten, skjønner du :P
Se hvor det går an å parkere og slikt!

Back
Topp