Kjøre langt som gravid

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Skal kjøre ned til skolesamling om ett par uker, tar ca 8 timer med bil.
Blir en del stopp på veien for å strekke beina, men går vel greit.
Blir bare jeg som kjører så kan liksom ikke bytte på kjøringa heller
Noen andre som har kjørt et stykke og har gode tips for en mer behagelig reise? :)
 
Kjørte 180 mil på fire dager i helga (var borte tors-man), og lengste etappen var på litt over 8 timer tror jeg. Kjørte el-bil så vi hadde noen gode stopp. Da var det bare ut og røre på seg og riste løs. :p

Brukte også cruise control mer enn jeg pleier, fikk da flytta litt på beina og satt ikke så "låst" i ei stilling. Viktigste er nok hyppige stopp og å bruke stoppene godt.
 
Vi har vel gjort lite annet enn å kjøre denne ferien :hilarious:
Ha på deg støttestrømper(evt strømpebukse), ha med et pledd du kan balle til under deg for å avlaste hvis du blir øm etterhvert.
 
Stopp ofte og gå en kort runde. Jeg skal iallefall prøve den strategien på tur fra ferie og hjem. Lengste etappen var 10 timer. På tur ut var det få stopp og jeg stivnet ganske godt... så lange strekker uten pause anbefales iallfall ikke
 
Siden kjøring er den værste stillingen jeg må sitte i pga smerter i bekkenet, sliter jeg med å kjøre til butikken som er 25 min unna, så jeg hadde aldri klart det.
Men som du sier, beregn god tid til å legge inn både tissepauser og for å strekke på beina så går det nok fint :)
 
Støttestrømper :):)
 
Back
Topp