Kjøre bil

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Har en gutt på 7 1/2 måned som det er mildt sagt grusomt å ta md i bil. Ihvertfall på turer som varer mer enn 5-10 min. Turen bort til dit vi skal går stort sett fint, han sitter fint i bilstolen og koser seg og prater for seg selv. Men hjem derimot. Det er gråt og hyl ofte fra idet vi starter å kjøre til vi er hjemme. Noen ganger kommer vi halvveis før det starter. Eneste gangene han er stille er når han trekker pusten for å hyle. Hjelper å sitte 1 bak med han men ikke alltid vi kan det heller hvis jeg skal ut på noe med han alene. Sitter derfor mye hjemme og på en plass med busser som går hvert jubelår så er det ikke den mest sentrale plassen. Er avhengig av bil for å komme til butikker skal jeg ha mer enn melk og brød. Noen forslag?

Har du byttet sete på han? På alle mine små har jeg måtte gå over til bakovervendt sete fra 0-18 kilo. Da har de sluttet å gråte og vært mer fornøyd. Tror det er fordi de ikke vil ligge så langt bak, men vil ha oversikt ;)

Har du byttet sete på han? På alle mine små har jeg måtte gå over til bakovervendt sete fra 0-18 kilo. Da har de sluttet å gråte og vært mer fornøyd. Tror det er fordi de ikke vil ligge så langt bak, men vil ha oversikt ;)
Ja byttet for ett par uker siden. Like gale. Nytter ikke å kjøre i sovetid heller da det bare blir enda mer gråting og hyling:-/

Får han noe å leke med når dere kjører?

Kjører dere ofte? Kjører vi skjelden blir det verre...
Varierer. Var ofte i starten, da sovnet han somregel i bilen. Så ble det verre og jeg kunne ikke en gang kjøre til butikken 5 min kjøretur unna uten at han begynte å hyle med en gang vi satte han i bilen. Hvis en av oss sitter bak med han går det bedre men litt vanskelig på dagtid når gubben er på jobb

Er det samme uansett når på dagen dere er ute å farter? Jeg kan ikke ha gutten i bilen etter 5 her. Han har og bare en fast leke som er "trygghetsleken" sin.

Er det samme uansett når på dagen dere er ute å farter? Jeg kan ikke ha gutten i bilen etter 5 her. Han har og bare en fast leke som er "trygghetsleken" sin.
Ja men klarer jeg å få til en god dupp før vi drar hjem igjen så kan jeg være heldigå unngå grining men igår hylte han til tross for både mat, ny bleie og dupp før vi dro og tutt i munnen og leker i fanget

Vi hadde samme problem med junior. Hos oss var "problemet" at han ikke forsto hvor vi var, selv om han hørte oss. Vi brukte/bruker musikk, og da er han roligere. Han ble også bedre etter han fylte 1 år. :)
Mine tips er i allefall musikk, vis at du er der ved å f.eks stryke og snakke. Prat om ting som interesserer barnet evt hvor dere skal/hva dere skal, forbered barnet godt før dere drar, ta bilsetet hans med inn så han får se det og sitte i det i trygge omgivelser og snakk om bilen og hvor du sitter i bilen.

Hva med sånn lekeratt?
Har dere speil så han kan se dere?
Speil kjøpte jeg idag og testen på hjemveien. Funket til vi var ca 10 min hjemmefra. Da kom gråtingen. Vet ikke om jeg fikk montert det skikkelig i bilen - skal få gubben til å se på det når han er ferdig på jobb:-)

Vi hadde samme problem med junior. Hos oss var "problemet" at han ikke forsto hvor vi var, selv om han hørte oss. Vi brukte/bruker musikk, og da er han roligere. Han ble også bedre etter han fylte 1 år. :)
Mine tips er i allefall musikk, vis at du er der ved å f.eks stryke og snakke. Prat om ting som interesserer barnet evt hvor dere skal/hva dere skal, forbered barnet godt før dere drar, ta bilsetet hans med inn så han får se det og sitte i det i trygge omgivelser og snakk om bilen og hvor du sitter i bilen.
Han liker bilstolen når han sitter i den inne og helt til vi kommer i bilen. Jeg pleier å prate i bilen men funker ikke alltid. Radioen i bilen min funker ikke, men kjøpte ett speil idag til bilen som det visstnok skal være litt lyd og lys på men må kjøpe batterier først :-)

Speil kjøpte jeg idag og testen på hjemveien. Funket til vi var ca 10 min hjemmefra. Da kom gråtingen. Vet ikke om jeg fikk montert det skikkelig i bilen - skal få gubben til å se på det når han er ferdig på jobb:)
Speil er lurt for da kan se dere:) håper det hjelper

Han liker bilstolen når han sitter i den inne og helt til vi kommer i bilen. Jeg pleier å prate i bilen men funker ikke alltid. Radioen i bilen min funker ikke, men kjøpte ett speil idag til bilen som det visstnok skal være litt lyd og lys på men må kjøpe batterier først :-)
Jeg pleide å sette på musikk på telefonen min, og la den i baksetet ved siden av bilstolen.. :) Får håpe det hjelper med speil! :)

Jeg pleide å sette på musikk på telefonen min, og la den i baksetet ved siden av bilstolen.. :) Får håpe det hjelper med speil! :)
Gubben gjør av og til det når han er med i bilen. Funker av og til hvis han setter på "rett" musikk:-) får prøve det selv neste gang jeg skal ut å kjøre:-)

Back
Topp