Kjøre bil

Lilletrille123

Blir kjent med forumet
Hei :) noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre får at lillefrøkna vil trives litt bedre i bil ? De fleste bilturer ender med hysterisk skriking , gjør fryktelig vondt i mamma hjerte :-/

Gikk til slutt til innkjøp av nytt bilsete , besafe izikid isize , virker som det hjelper litt på får hun kommer høyere opp å får sett ut av vinduet enn med acta graco stolen .. Men alikavell så hjalp det ikke helt ... Kan hun bli bilsyk når hun bare er 5 mndr ?
E vell sikkert ikke det heller .. Hun liker vell sikkert bare ikke å kjøre bil ... Føler meg litt fortvilet og ønsker desperat at hun vil trives litt bedre i bilen :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Stakkar lille... Har du prøvd å henge opp en leke fra bilstolen som hun kan se/ta på?
Det hat vi alltid hatt, og i starten var hun helt hypnotisert av leken. Nå i dag, drar hun i den, putter den i munnen osv.
Evt kan du jo ta med en av favorittlekene hennes? En bamse eller en koseklut? Smokk?
Musikk ??

Hvis ikke det går, hva med å henge opp en sånn liten skjerm til bilen så hun kan se på barnefilm ? Kanskje det vil gjøre bilturen bedre?

Var det jeg kom på i farten:)
 
Vi hadde gracoen til storebror, og han gråt fra første sekund og helt til vi bytta stol. Vi venta til han ble stor nok til en større stol, og etter det gikk det fint :) Han var i tillegg under behandling for stiv rygg og nakke, og da sa manuellterapaut at babystolene ikke var god for ryggen pga det.
 
Mi liker heller ikke bilen :( det som hjelper her er: speil, sånn at hun kan se seg selv og jeg kan se henne, leke som henger i håndtaket på bilstolen og musikk, gjerne på full guffe - musikken funker bare hvis jeg synger med da, så kan like godt droppe musikken og bare synge :p
Heldigvis pleier vi kjøre bare 10-15 min om gangen, er verre når vi må inn til sykehuset o.l 2 timer i bil = mareritt for både foreldre og baby :/
 
Blir nok ikke bilsyk når hun er så liten tror jeg:)..
Selv har jeg to barn som elsker å kjøre bil, begge har likt det fra første stund.. Vet ikke om det er fordi de er vant til å kjøre mye bil, eller hva som gjør det jeg, men godt er det:).. Når storesøster var lita hadde hun alltid smokken og kosen med, og samme har lillebror nå, og sovner så fort vi begynner å kjøre somregel:).. Og den ellers beste investeringen vår, har vært speil baki, da ser vi hverandre. Har speilet til storesøster fortsatt også, enda hun er over 3år liker hun å se hva vi gjør i forsetet:p (sitter bakovervendt)..

Vet redningen for mange kan være dvd-spiller, men tror jeg ville prøvd andre ting først:).. Musikk og sang, liten, myk og spennende leke (som ikke utgjør stor fare ved evt. Bråstopp), sørge for god tempratur i bilen, og at barnet ikke føler seg varm/kald.. Kommer ikke på så mye fornuftig, men håper det løser seg for dere:)..


Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)
 
Hun har alltid kosen og sutta med seg ... Leker har jeg å prøvd :p hvis vi er flere i bilen sitter jeg som regel bak lammi henne , da er det enklere å kunne underholde henne litt men er jo nødt å dra ut på biltur alene med henne også , da er det ekstra vanskelig for meg når hun setter i gang :/ tror nesten jeg på prøve med dvd av no slag :) takk alle sammen


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp