Kjøre bil med babybump

Vetlespire

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Til helga skal vi kjøre en del bil og da vil man bli sittende i en så stilling i bilen. Lurer på om dette har mye innvirkning på babyen, er det noe råd og anbefalinger? Ser for meg at babyen lettere kan bli klemt ved å sitte i statisk opp-ned stilling i bil. Vi skal såklart stoppe jevnt og trutt nedover såklart.

Til helga skal vi kjøre en del bil og da vil man bli sittende i en så stilling i bilen. Lurer på om dette har mye innvirkning på babyen, er det noe råd og anbefalinger? Ser for meg at babyen lettere kan bli klemt ved å sitte i statisk opp-ned stilling i bil. Vi skal såklart stoppe jevnt og trutt nedover såklart.
Nei, det skjer ikke:happy: Pass på at beltet ligger godt under magen hvertfall:happy: Jeg er i uke 38, og kjører masse bil enda!

Baby blir godt beskyttet, så ville ikke tenkt på det :) Som det blir sagt over, lurt å ha beltet godt under magen :)

Ikke noe innvirkning på babyen sånn, men bekkenet blir i en litt trang stilling når man sitter slik (det har ikke noe innvirkning på baby, altså, bare at "mange og lange bilturer" blir beskrevet som en faktor til at baby kan snu seg til seteleie :P ifg spinningbabies), så gode pauser er nok veldig greit. Gå litt, strekk kroppen.. masse tissepauser. Men babyen har det nok veldig greit å magehuset uansett. Men pauser er godt for kroppen! :)

Ikke noe innvirkning på babyen sånn, men bekkenet blir i en litt trang stilling når man sitter slik (det har ikke noe innvirkning på baby, altså, bare at "mange og lange bilturer" blir beskrevet som en faktor til at baby kan snu seg til seteleie :p ifg spinningbabies), så gode pauser er nok veldig greit. Gå litt, strekk kroppen.. masse tissepauser. Men babyen har det nok veldig greit å magehuset uansett. Men pauser er godt for kroppen! :)

oh, kjekk info! Heldigvis blir det ikke mange bilturer fremover - men en, og den er noe lang :p skal fokusere på gode og effektive pauser til å strekke ut, også tenker jeg å fikse til sittestillingen bitte litt så jeg ikke blir sittende så veeeldig opp-ned :eek::p

oh, kjekk info! Heldigvis blir det ikke mange bilturer fremover - men en, og den er noe lang :p skal fokusere på gode og effektive pauser til å strekke ut, også tenker jeg å fikse til sittestillingen bitte litt så jeg ikke blir sittende så veeeldig opp-ned :eek::p

Prøve ha god plass til beina og. Såvidt jeg skjønte, er det den der "sitte opp-og-ned med knærne høyere enn bekkenet" stillingen som kunne være tvilsom. Men tror ikke én lang biltur gjør den store forskjellen altså. Men pauser er nok greit uansett :)

Vi kjører titt og ofte 10 timer i strekk siden vi har familir langt unna Jeg merker jeg får endel kynnere halvveis på turen og trenger litt flere pauser enn før , men det går helt fint :)

Vi kjører titt og ofte 10 timer i strekk siden vi har familir langt unna Jeg merker jeg får endel kynnere halvveis på turen og trenger litt flere pauser enn før , men det går helt fint :)

okei, takk for info. Kan nok tenkes det kommer her også. Enda godt vi Har god tid så vi slipper å stresskjøre:happy:

Back
Topp