Kjøpt vogn?

Oktoberjenta

Elsker forumet
Har dere begynt og se etter vogn eller allerede kjøpt? Hvilken vogn kjøpte dere eller har dere tenkt på. Og hvorfor akkurat denne vognen?

.

Og hvilken farge har dere tenkt på? Jeg tror jeg vil ha i beige siden vi får jente nå. Og den kan da også brukes til gutt senere i tid når vi får. Synes svart blir så fort kjedelig, men samtidig blir beige fort skittent også...

jeg titter litt på vogner nå å da på finn.no
men ender vel med at jeg kjøper en helt ny.
ønsker meg emmaljunga edge duo den kan man ha frem til barnet er 3 år
å det er en veldig god vogn ;)

jeg titter litt på vogner nå å da på finn.no
men ender vel med at jeg kjøper en helt ny.
ønsker meg emmaljunga edge duo den kan man ha frem til barnet er 3 år
å det er en veldig god vogn ;)

samme her. Driver å ser innpå finn også, men mest sannsynlig kjøper vi ny. Har trillet tantebarnet mitt i emmaljunga og den var kjempe god å trille. Så har lyst på den både pga merket og at den var god å trille. Haha. men er den lett å ta sammen og ta i bil osv? Og lett å ta med på buss?

Og hvilken farge har dere tenkt på? Jeg tror jeg vil ha i beige siden vi får jente nå. Og den kan da også brukes til gutt senere i tid når vi får. Synes svart blir så fort kjedelig, men samtidig blir beige fort skittent også...

Jeg har beige simo duo fra eldste gutten min, den skal jeg bruke igjen. Tror du ser skitt myyye bedre på en mørk vogn, vogna mi har aldri sett skitten ut, vasker jo over den innimellom, men aldri vært noe problem. De jeg har trillet med som har hatt mørkeblå/svart vogn har hatt større problemer med det :) Beige/lysebrun er superfint, synes jeg, og passer veldig godt sammen med feks lyseblått som jeg har brukt mye (to gutter), men sikkert like fint med rosa el også :)

Vi valgte denne vogna etter først å ha kjøpt en trehjuling. For det første passet ikke den til der vi liker å trille, gjerne på grus, gjerne lange turer, den vogna var byvogn - og å gå på cafe og trille midt i byen er ikke meg i det hele tatt :P For det andre var bagen så liten at når gutten vår var 4,5 mnd var han for lang for den (han var lang, men innenfor normalen). Da kjøpte vi simo duo. Den er stabil, god å trille på alle underlag (ikke like bra som trehjulingen inne i trange butikker, siden trehjulingen trillet rundt seg selv, simoen må liksom løftesnus på trange plasser) og stor nok til at begge guttene har brukt bagen til de var nesten året! Jeg har brukt vogna ute mens de sover, trillet tur og hatt den med på lekeplass osv. Sportsdelen er også stor og det sies vel den kan brukes til barnet er 4 år. Det har jeg ikke gjort, for det første fordi lillebror kom når storebror var 2 år, for det andre fordi de heller vil gå selv når de blir litt større. Men det er god plass :) Og synes den blir forholdsvis liten (ift hvor stor og god den er oppslått) når den slåes sammen :) Vi har bra baggasjerom da, så det er jo lurt å teste i deres bil i så fall, uansett vogntype :)

Jeg har beige simo duo fra eldste gutten min, den skal jeg bruke igjen. Tror du ser skitt myyye bedre på en mørk vogn, vogna mi har aldri sett skitten ut, vasker jo over den innimellom, men aldri vært noe problem. De jeg har trillet med som har hatt mørkeblå/svart vogn har hatt større problemer med det :) Beige/lysebrun er superfint, synes jeg, og passer veldig godt sammen med feks lyseblått som jeg har brukt mye (to gutter), men sikkert like fint med rosa el også :)

Vi valgte denne vogna etter først å ha kjøpt en trehjuling. For det første passet ikke den til der vi liker å trille, gjerne på grus, gjerne lange turer, den vogna var byvogn - og å gå på cafe og trille midt i byen er ikke meg i det hele tatt :p For det andre var bagen så liten at når gutten vår var 4,5 mnd var han for lang for den (han var lang, men innenfor normalen). Da kjøpte vi simo duo. Den er stabil, god å trille på alle underlag (ikke like bra som trehjulingen inne i trange butikker, siden trehjulingen trillet rundt seg selv, simoen må liksom løftesnus på trange plasser) og stor nok til at begge guttene har brukt bagen til de var nesten året! Jeg har brukt vogna ute mens de sover, trillet tur og hatt den med på lekeplass osv. Sportsdelen er også stor og det sies vel den kan brukes til barnet er 4 år. Det har jeg ikke gjort, for det første fordi lillebror kom når storebror var 2 år, for det andre fordi de heller vil gå selv når de blir litt større. Men det er god plass :) Og synes den blir forholdsvis liten (ift hvor stor og god den er oppslått) når den slåes sammen :) Vi har bra baggasjerom da, så det er jo lurt å teste i deres bil i så fall, uansett vogntype :)

takk for svar:) ja vi må nesten sjekke med bagasjerommet, men vi har en ganske stor bil (land rover) så tror det blir plass til det meste. Jeg må ha en vogn som er lett og slå sammen og ikke for tung for meg, siden jeg mest sannsynlig kommer til å måtte ha med meg i bil. Venner og familie bor et stykke unna så da kjører jeg nok dit for å gå tur der. også kommer jeg ikke til å bruke å gå mye på fjell og grus med vognen da, tror jeg kommer mest til å trille i sentrum og vanlige veier. Men likevel vil jeg ikke ha 3 hjuls vogn eller for liten heller. Vil at vognen skal være romslig og kunne bruke i et par år

Vi har vogn fra sist. En Emmaljuna Cangaroo. Jeg har kjøpt en Citybag Silver Check til den. Så den funker til både gutt og jente :-)

Jeg aner ikke hva vi skal kjøpe, har ingen erfaring med noen av delene/merkene... Vanskelig å vite hva man har behov for da, annet enn hva man liker sånn rent utseendemessig. Men, tenker i utgangspunktet en duovogn kanskje??

Vi har vært å kikka litt, men ikke heelt bestemt oss. Samboern sier jeg skal få velge vogn, så det går mot emmaljunga city cross. Tror den vil passe bra til oss og vårt bruk :)

Ser etter en brukt Bugaboo Cameleon 3 på finn.no :) håper det kommer noe bra ila sommeren :) Har en 2007-modell som ikke kan brukes lengre, som jeg har vært superfornøyd med :)

vi har en grå Emmaljunga city cross med city bag etter gutten som vi skal bruke på nytt:-) (han er 2,5 år og bruker den ennå som sovevogn og litt på turer i helgene:-))
er veldig glad i den vogna da den har 4 store, stødige hjul, som vi ønsket, lett og legge sammen, lett og trille, lett og løfte inn i bilen, tar ikke så stor plass, men vi hadde ikke noe problem med at den var for liten verken bagen eller sportsdelen (gutten vår er født i november).

Mountain buggy har vi :) Har prøvd mange forskjellige, men denne har begge likt kjempe godt :) Vi har stort bagasjerom og plass til store vogner, men er jo kjekt å ha plass til andre ting og :) Denne vogna er like god å trille i skauen som simo vogna vår var så det at det er 3hjuling har ingenting å si på stabiliteten :)

Vi har en mørkebrun Brio Happy Duo etter storesøster som vi kjøpte brukt (men nesten ubrukt). God plass i bagen, lett å slå sammen, behagelig å trille. Lett og fin vogn som vi har vært kjempefornøyde med. Kommer til å bruke denne til lillebror også, når jeg skal ut for å trille med bare han. Så får vi eventuelt bare kjøpe en rimelig, brukt vogn som storesøster kan ha som sovevogn i bhg dersom det blir nødvendig.

Vi skal kjøpe en søskenvogn da, slik at det blir lett å ta med seg begge to ut på tur. Har vært å sett på litt forskjellige vogner, men ikke bestemt oss 100% enda. Venter uansett med å kjøpe til vi har kommet oss i nytt hus ;)
Har tittet litt på brukt, men er veldig lite for salg her i området så det ender nok opp med at vi kjøper ny denne gangen.

Da har vi fått vært og sett litt på vogner. Og tror det blir en emmaljunga vi går for. Men nå fikk vi ikke testet vognene ordentlig ut siden jeg ville bare se. Og vi likte veldig godt understellet som heter duo s eller noe(?) syns den var mest behagelig å trille og vende. Men er det sånn at vi kan velge hvilket som helst overdel til den? Noen som har peiling som kan svare? Huff trodde ikke det skulle være såå vanskelig å bestemme seg for vogn..

Kjøpt vogn her og. Falt på en Mountain Byggy denne gangen. Sist hadde vi en Simo kombi, men synes sporsdelen på de er alt for stor og da satt gutten bare å slang rundt følte jeg. Solgte den faktisk når han var 1 år og 3 mnd, brukte bare trille etter det. Så ville jeg ha en lettere og mindre vogn denne gangen. Håper vi blir fornøyd :happy112Bagen er sort og sportsdelen er grå.

Vi har kjøpt en lite og pent brukt emmaljunga city cross med citybag til i fargen coffee brown :)

Back
Topp