Kjøpt doppler...

Millacamilla

Glad i forumet
Ja, idag bestilte jeg meg en doppler fra angelsounds. Planen var å ikke kjøpe den! Men merker ingen ting til denne graviditeten, bortsett fra at magen har blitt større! Så med litt bekymringer, så fant jeg ut at jeg skulle bestille den, sånn at jeg kan høre etter hjertelyden og kan bli litt roligere! :)

Jeg skjønner hva du mener! Jeg har ikke egentlig kjent noenting til min graviditete heller og hadde veldig lyst til å kjøpe en doppler selv. Men jeg fikk høre hjertelyden 3 ganger på kontroller før UL, så jeg følte nesten det ble nok. Hver kontroll så hørte vi etter lyden og da fikk jeg bekreftelse på at det dunket fint og fort :)

Jeg har bare hørt hjertelyden engang, og det var på tidlig ul når jeg var 12+2 så er en god stund siden også! :/ stod at jeg får den i løpet av 1-3 dager, så gleder meg litt til den kommer i posten., :)

De har på teknikksenteret også.. En billig sak til 349,- eller noe sånt. Tenkte på det en god stund jeg også, men nå er det jo greit med bevegelse hver dag :)

Det trodde jeg og! Men det var ink.frakt også! :) så syns det var en grei investering :data har jg til neste gang jeg skal gå gravid også :)
Ja de første ukene før jeg fikk høre hjertet i uke 11 var helt døden å vente på. VISSTE jo ingenting. Holdt på å gå på veggen. Ikke merket jeg noe til babyen og man kunne jo tro at man bare hadde mistet mensen for moro skyld..

Doppleren er jo såå god å ha! Høre på junior ett par ganger i uka, og samboer syns det er superkos også!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

hadde ikke tenkt å kjøpe jeg heller, men kjøpte via Ebay for 5 uker siden... ikke brukt den mye (nå kjenner jeg bevegelse og spark omtrent daglig), men er utrolig trygghet å ha!

Angelsounden jeg låner er super og ha! har bare brukt den.. fire ganger siden jeg fikk den for noen måneder siden.. Godt å ha tanken om at jeg kan finne den fram om jeg blir ekstra nervøs i bakhodet =) men nå sparker lillegull, så nå merker jeg at han er der hele tiden =)

Jenta mi var så aktiv at det aldri var ett problem og jeg har allerede kjent gutten min daglig i flere uker så enn så lenge har jeg ikke hatt bruk for, eller savnet en doppler.. Noe som nesten er litt rart dersom man kjenner meg godt, for jeg er nok en som vil vite alt alltid og som bekymrer seg :p
Kommer nok ikke til å kjøpe..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kjenner ikke behovet... Her er morkaka foran, og det er et sted på venstre side hvor jeg kjenner bevegelse. Har vært type ei uke med masse bevegelse, ei uke med omtrent ingenting - sikkert i forhold til åssen babyen ligger. Første rolige periode ble jeg jo litt bekymra, men nå vet jeg jo at morkaka ligger foran, og at den tar av for mye. For min del hadde en doppler bare ført til større kontrollbehov (enn nødvendig) og sikkert mer engstelse, hvis det skulle være en dag jeg ikke fant noe f.eks. Prøver å slå meg til ro med at kroppen har styringa, og at det er veldig lite jeg får gjort fra eller til om det skulle skje noe, uansett. Men vi er alle forskjellige. Hadde jeg hatt en dårlig opplevelse bak meg (f.eks SA) hadde det sikkert vært vanskeligere å tenke som jeg gjør nå...

Skjønner godt at du investerer i det:) Er noe med tryggheten mellom 12 uker og oul som forsvinner litt når man ikke kjenner liv enda.

Back
Topp