Kjøper du mye brukt eller mest nytt til den kommende babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Det er jo stas å kjøpe nye ting til babyen, men så er det jo litt økonomisk og miljøvennlig å kjøpe brukt da.
Hva går det mest i? Nytt eller brukt?
Kjøper kun nytt! Har ventet lenge på dette mirakelet og vil at alt skal ha vært bare hans og ingen annens. Men har fått litt brukt klær fra venner også ;)

Alt er kjøpt brukt.

Vi har kjøpt en ny pysjamas, ny stellematte og ny madrass til senga. Ellers går det i brukt :)

Til storebror så kjøpte vi mest nytt og fikk veldig mye klær i gave av familie. Vogna og bilstolen var pent brukt.

Mesteparten er arvet etter storebror nå, men skal kjøpe helt ny madrass og helt ny bilstol. Kjøpt en pent brukt bag til ene vogna. Mannen har laget vegghengt stellebord :D

Med storebror så har jeg prøvd et par ganger å kjøpe brukte klespakker, men han er så slank at klærne ikke sitter pent i det hele tatt. Jeg er opptatt av miljø og gjenbruk, men etter å ha gjort noen bom (brukt)kjøp, så fokuserer jeg mer på å bare ha så mye klær han trenger (ingen trenger tonnevis med klær.. Konmari ❤️) , prøver å finne klær som varer lenge, og kan gå i arv til lillebror :)

Kjøpte ny vogn, bilstol, stellebord og stokke tripp trapp siden det er 1 barnet :) har kjøpt mye brukte kler og små utstyr som vippestol og lekegrind. Seng og vugge arver eg så blir vell ny madrass til de :)

Madrass og bilstol var det eneste jeg var fast bestemt på å kjøpe nytt. Ellers har vi prøvd å kjøpe det meste brukt, men en del supplerende nyinnkjøp har det blitt som laken og sengetøy, stellematte, bilstoladapter og myggnett til vogna osv. Vi bor litt utenfor allfarvei, så bruktkjøp må legges til vi har ærend i byen. Sykt hvor dyrt det blir likevel!

Back
Topp