Kjøper dere gave til eksen fra barna?

Ja selvfølgelig. Er jo veldig merkelig hvis et barn ikke skal gi gave til foreldrene sines synes jeg. Det er jo fra barnet og ikke den andre forelderen som er x. Barnet må være med å handle/lage synes jeg - ellers er litt av poenget borte.

Nei, det gjør jeg ikke.
Guttungen er veldig glad i å gi bort ting han har laget selv. Det har derimot skjedd at vi har hatt juleverksted hjemme sånn at han har ting han kan gi bort i tillegg til det han har laget på skolen.
Hadde guttungen vist noen interesse for å kjøpe noe så hadde jeg ikke sagt nei til det. Jeg har aldri fått noe andre veien.

Jeg kjøper ikke lenger, men hjelper mini med å lage noe. Med fare for å høres barnslig ut - etter tre år hvor jeg kjøpte gave for mini til jul, bursdag og farsdag uten å få noe, ikke engang et takk, så føler jeg ikke for annet enn slik vi gjør det nå.
Vi har et flott forhold altså, det har ikke noe med gaver å gjøre for oss.

Selv om han ikke hjelper frøkna med å finne gave til meg så har jeg bestandig hjulpet frøkna med å kjøpe gave til faren. Det er ikke hennes feil at vi ikke er sammen og selvfølgelig ønsker hun å gi gave til pappa også. Jeg gir også gave til farmoren hennes og får får gave av henne både til jul og bursdag.

Jeg kjøper ikke lenger, men hjelper mini med å lage noe. Med fare for å høres barnslig ut - etter tre år hvor jeg kjøpte gave for mini til jul, bursdag og farsdag uten å få noe, ikke engang et takk, så føler jeg ikke for annet enn slik vi gjør det nå.
Vi har et flott forhold altså, det har ikke noe med gaver å gjøre for oss.

Samme greia her. Nå er det så lenge siden vi gjorde det slutt, og vi har stort sett bare kontakt ved henting og levering. Unntaket er de to siste bursdagene som vi har feiret sammen.

Om jeg kjøper gave til jenta er det fra meg, og ikke fra "oss".. Vi er ikke en enhet lenger. Ville jo sikkert vært fint for jenta å hatt oss sammen innimellom, men det blir bare ikke naturlig for oss. Men nå ble det slutt da hun var 6 mnd da, så hun er jo ikke vant med å ha oss sammen heller. Hadde vel vært noe annet om det ble slutt når hun var større :-)

Ungane har kjøpt julegåve til pappaen sin ja. Dei er store nok til å gå inn på Nille (eller liknande), velge gåver til faren, meg og stefaren heilt sjølv, betale og gå ut igjen. Det er kjempemoro å sjå kva dei endar opp med å kjøpe når dei ikkje får nokon restriksjonar anna enn pris.

I tillegg lagar dei og småting på skulen, då velger dei sjølv kven dei vil gje det til.

Ja, samme tenker jeg egentlig. Nå har vi nå vært på en liten handlings. Jeg har ganske god kontakt med både besteforeldre og oldeforeldre til jenta, så hun syns jo det er stas å gi noe. Ble en ting til pappaen også.
Men det hadde aldri falt han inn å gjøre det samme, så syns ikke at det "bare skulle mangle".. Vi har ikke et dårlig forhold, men han er dårlig på å ta initiativ og gjør ikke mer enn han må får å si det slik
Kan jo si vi ikke har noe godt forhold og han kjøper heller ikke no til meg fra gutten. Har gitt type bilder og kalender til besteforeldrene før, men i år har jeg ikke ordnet noe slik, så da blir det ikke no hvis ikke bf kjøper :-P

gjorde de første årene men fikk aldri noe tilbake så orket ikke mer. vis de lager ting i bhg får han litt av det

Ja det gjør vi, vi gikk fra hverandre for 5 år siden men vi har alltid kjøpt julegave/bursdagsgave til hverandre fra gutten vår. Endelig begynner han å bli så stor at nå er det han som faktisk velger hva vi skal kjøpe :p

Syns det er litt rart å argumentere med "jeg får ikke noe tilbake" og "han fortjener ikke". Det er jo ikke poenget? Det handler jo om barnet! Hva barnet ønsker må jo være det eneste som betyr noe?

Syns det er litt rart å argumentere med "jeg får ikke noe tilbake" og "han fortjener ikke". Det er jo ikke poenget? Det handler jo om barnet! Hva barnet ønsker må jo være det eneste som betyr noe?

Nå når hun er stor nok til å lage eller velge ut gave selv, samt føler glede av å gi, er det noe annet.. Tidligere har jeg ikke orket, for da ville det jo mer blitt fra mer, og det ser jeg ikke vitsen med når det ikke går begge veier.. Men som sagt, noe annet nå.. Trenger jo heller ikke være store summen. Kan jo lage masse fint også :-)

Back
Topp