Kjøper dere gave til eksen fra barna?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Mange år siden det ble slutt med oss, men i år skal Seksåringen feire med pappaen sin. Må finne på et par småting til han og besteforeldre. Er jo stas for tuppa å få gi gaver også.

Mulig hun kan lage noe. Syns det er litt rart å skulle drive å handle til han egentlig. Bortsett fra levering og henting av jenta har vi minimal kontakt.

Nja, kjøper vel like mye fra meg/oss. Ikke hvert år, vi har ikke helt sånn pliktopplegg, men når jeg finner noe som passer. Men vi har et veldig godt forhold og ganske tett kontakt, og jeg får ofte gave fra ham og nykona også (og hun fra meg). :)

I tillegg får jeg fremdeles bursdag-og-julegave fra eks-svigermor, og kjøper noen ganger til henne også. :)

Nja, kjøper vel like mye fra meg/oss. Ikke hvert år, vi har ikke helt sånn pliktopplegg, men når jeg finner noe som passer. Men vi har et veldig godt forhold og ganske tett kontakt, og jeg får ofte gave fra ham og nykona også (og hun fra meg). :)

I tillegg får jeg fremdeles bursdag-og-julegave fra eks-svigermor, og kjøper noen ganger til henne også. :)
Så koselig. :-) tenk hvis alle kunne hatt det sånn. :-)

Dette har jeg aldri tenkt over at det kan være sånn.. Nå har jo ikke jeg noen eks å tenke på, siden jeg venter mitt første barn, men har alltid gått ut i fra mamma og pappa sitt forhold. De gikk fra hverandre da jeg var veldig liten, og husker de prøvde igjen en kort stund da jeg var rundt 4-5, men det varte ikke. De har alltid kjøpt jule-/bursdagsgaver til hverandre. Men de er også veldig gode venner. De feirer jul sammen hos mamma sine foreldre, selv når ikke vi barna er til stede nå som vi er eldre, og har alltid hatt felles bursdager, ferier osv. Må være rart om ikke foreldre gir hverandre julegaver :p

Nå har jeg ikke erfaring, men hadde heller sett på han som barnets far enn en eks. Det er jo en gave fra barnet til pappaen sin, uansett om man enda er i et forhold eller ikke. Kanskje lett for meg å si det nå, men det ville vært naturlig for meg å kjøpe gave fra barnet til pappaen sin :)

Nå har jeg ikke erfaring, men hadde heller sett på han som barnets far enn en eks. Det er jo en gave fra barnet til pappaen sin, uansett om man enda er i et forhold eller ikke. Kanskje lett for meg å si det nå, men det ville vært naturlig for meg å kjøpe gave fra barnet til pappaen sin :)

Signerer alt her:)

Erfaring fra mine foreldre; de ble skilt da jeg var 12 år, men vi barna har jo alltid gitt gave til begge foreldrene våre. Siden vi var såpass gamle, kjøpte jo vi selv, men det er da like naturlig at en på 5 f.eks ønsker å gi noe til både mor og far tenker jeg:)

Nei det gjør jeg ikke :-P gutten lager gaver i bhg til meg og faren, til sine foreldre får han ta han med på shopping

Enig i denne!

Husk det er jo ikke fra deg, men fra datra deres. Hun synes sikkert det er kjempe stas on dere går i butikken og blir enige om en ting å kjøpe til pappaen hennes.

Nei, det gjør eg ikke. Bf har ikke samvær med ungene og betaler heller ikke barnebidraget eg skal ha. Så det ville blitt veldig unaturlig i vår situasjon.

Ikke i den situasjonen sjøl men tenke jo det et naturlig at barna gir gave til pappaen sin selv om dere ikke har så mye kontakt... Gaven er jo fra barna og ikke deg....

Helt enig :)

Nei. Jenta mi har lagd på skolen. Det er det eneste han får fra henne. Om hun skal gi noe mer får de på andre siden av slekta ta henne med ut for å fikse det. Eksen min fortjener ikke en eneste gave eller et eneste øre fra min lommebok. Så her hadde det vært unaturlig for meg å kjøpe gave til han ja.

Selvfølgelig! Kjøper en større ting som er fra barna og meg. Ville hvert unaturlig om vi ikke hadde kjøpt noe fra barna!;)

Ja, kunne formulert meg annerledes. Han er jo barnets far. Men de første årene kjøpte jeg farsdagspresang og bursdag og julepresang fra barnet, men har aldri fått noe i retur. Så klart kjekt for barnet å gi gaver til besteforeldre og far, spesielt når hun skal feire med dem, men egentlig syns jeg far burde kjøpe gaver fra henne. Blir en ekstra utgiftspost for meg. Har far bidratt mer hadde det blitt noe annet. Føler det blir feil at det bare går en vei, fordi om det ikke skal gå ut over barnet.

Men nå har vi i alle fall vært å handlet. Kjøpte billige rammer til besteforeldre og oldeforeldre. De får et fint skolebilde som ble tatt nylig. Bestemor får også god te siden hun er så glad i det.

Også fant jenta en kul t-skjorte som hun trodde pappaen ville like. Alt er pakket inn og Seksåringen gleder seg til å gi ;-)

Nei det gjør jeg ikke :-P gutten lager gaver i bhg til meg og faren, til sine foreldre får han ta han med på shopping

Ja, samme tenker jeg egentlig. Nå har vi nå vært på en liten handlings. Jeg har ganske god kontakt med både besteforeldre og oldeforeldre til jenta, så hun syns jo det er stas å gi noe. Ble en ting til pappaen også.
Men det hadde aldri falt han inn å gjøre det samme, så syns ikke at det "bare skulle mangle".. Vi har ikke et dårlig forhold, men han er dårlig på å ta initiativ og gjør ikke mer enn han må får å si det slik

Back
Topp