Synes du har en fornuftig tankegang med tanke på hva du har opplevd man skal ikke trekke dette for langt, er ikke bra for hverken mor eller barn! Jeg kjenner ei som ble veldig nedbrutt da alle hadde sååååå mange gode råd ang amming og samtidig bebreidet henne for å slutte, at dette ble et problem under småbarnsperioden.
Man velger ut fra erfaringer, det er du som vet best
Godt det er noen som ser det positive i det! for man får ikke så god "støtte" rundt seg om man sier man har sluttet før barnet er 6 mnd eller om man ikke har tenkt å amme.. og jeg mener at man skal jo kunne "leve" litt også, og ikke bare leve i smerte både fysisk og psykisk.. og når jeg har prøvd meg på dette med 2 barn, og det ikke har funket helt, så tror jeg ikke det blir så mye forandring med neste heller.. jeg hadde nok fortsatte å amme med nr 2 lenger enn det jeg gjorde, om det ikke var for den intense verkingen..det var lissom dråpen oppi alt dette med for lite melk, stort vekttap hos babyen og smerter pga sårhet..jeg ville gi hun det lille jeg hadde hvertfall.. men det har ført til total skrekk for amming og nesten berøring av mannen hehe.. og etter erfaring så er mme også utrolig bra og næringsrikt
★sender fra pipe-gjøken★