Kjøper dere brukte klær?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Fra finn eller andre kjøp/salg-sider? Har dere noen grenser på hva slags klær som er greit å kjøpe brukt (yttertøy, body, pysjamas osv)? Eller kjøper dere kanskje bare fra kjente? :)

Jeg har faktisk ikke kjøpt klær brukt ennå [emoji848]
Kunne kanskje kjøpt litt ordentlige, dyre klær brukt som feks ullklær og yttertøy men siden jeg jobber på sportsbutikk får jeg alt slikt til innkjøpspris så tanken har ikke slått meg egentlig.. [emoji85]

Jepp. Jeg la ut annonse med ønskes kjøpt på facebook, og svusj så hadde jeg fem bæreposer med flotte klær stående i gangen. [emoji106] Fra Vossatassar, hust & claire, Newbie og noe Lindex. Strålende fornøyd.

Hadde ikke hatt noe mot å kjøpe brukt, men har ikke behov siden vi har arvet (og kommer til å arve) veldig mye klær. Hadde med meg en søppelsekk og fire bæreposer med tøy i strl 50-68 (og da mest 50-62) etter å ha vært hos familien en tur i jula. :p

Jeg har kjøpt masse brukt til eldstemann. Blitt mest yttertøy, sko, fleece etc. Veldig mye å få brukt som er lite brukt når de er små. De bruker det jo så kort tid før det er utvokst. Merker det er vanskeligere å finne brukt når han nå er over 3 år. Mye slitt yttertøy osv til salgs. Men finnes alltid noen kupp [emoji4]

Ikke kjøpt noe særlig «vanlige» klær, men jeg har arvet mye. Tenker jeg kommer til å se etter ullundertøy osv til lillesøster brukt, til vinteren.

Heldig og får arve klær, men kommer jeg over noe fint som er brukt så kjøper jeg gjerne brukt altså!:dance008

Jeg har kjøpt mye brukt utstyr, men ikke klær så langt. Rett og slett fordi jeg synes det er så koselig å gå i butikken/på nett og plukke ut hver eneste ting [emoji4] har kjøpt en del på salg da.

Har kjøpt mye brukt til de to eldste, spesielt siden vi ikke hadde så mange å arve fra. Det blir fort dyrt med den mengden klær man trenger, og de vokser så fort ut av de. Greit å heller kunne betale ca 10-20 kr plagget for pent brukte klær, for så billig får man det ikke på 70% salg en gang. Og så er kjemikalier etc vasket ut så det er bedre for babyhuden. Miljøvennlig er det også. Mye av klærne vi kjøpte til eldste jenta var kjønnsnøytrale, eller såkalte "guttefarger" som jeg hev en kjole eller rosa/gul pyntesmekke utenpå. Fikk jente først og så gutt, så var veldig greit å kunne bruke det meste av klærne til han også. Nå ser det ut til at lillegull i magen blir gutt det også.

Det beste er stort sett å kjøpe poser/kasser med klær, for da får man det ofte billigere enn når noen legger ut sett etc. Str 68 får man ofte i gave etter fødsel, så man trenger ikke kjøpe like mye i den størrelsen selv.

Kommer til å kjøoe noe brukt. Er så mye fint som nesten ikke er brukt. Blir for dumt å kjøpe alt nytt, når det kun blir brukt i noen få uker

Ikke kjøpt noen ting ennå :) men kommer vel til å bli en kombinasjon tenker jeg. Både nytt og brukt.

Jeg har ikke handlet noe selv til baby enda, da jeg har enn mamma å en mormor som har gått bananas :) men har ikke i mot kjøpe brukt klær som koster litt nytt da det blir lite brukt :)

Vi kommer nok til å kjøpe en del brukt etter hvert. Bra for miljøet, og sparer penger :)

Da jeg skulle bli mamma for første gang kjøpte jeg alt nytt og tenkte at «kun det beste er godt nok».
Nå når jeg venter nummer to gir jeg tommel opp for brukte klær! Angrer veldig på at jeg ikke kjøpte noe av det sist :hilarious: Frøkna skal også få ha på seg en del fra storebror i de fargene som passer seg :joyful:

Back
Topp