Kjøper alle bilsete med base?

Monika

Betatt av forumet
Sommerfuglene
Da mine to andre barn var babyer var det ikke så vanlig med base til bilstolen.... men er det litt annerledes nå tro? Noen som går for bilsete uten base? Er litt usikker jeg...
 
Er ikke noe sikkerhetsforskjell med og uten base så lenge den monteres riktig. Men vi går for base siden det går fortere å ta stolen ut og inn av bilen :)
 
Vi går for base. Enkelt å klikke ut og inn. I steden for å stå krokbøyd over sete og skalle i taket, mens man prøverå feste selan....
 
Jeg blir å bruke base da det er lettere å ta stolen inn å ut av bilen, samt man vet at stolen er rett festet i bilen lettere enn å stå å kringle med det før hver gang man skal ha stolen inn i bilen
 
Vi skal ha base, mest fordi jeg synes det er enklest og raskest. Føler også at når basen er montert rett, så er det enklere å få rett helling og bedre sikkerhet.
 
Vi har ikke egen bil så vi kjøper uten base sånn at det enkelt kan settes inn i hvorsomhelst.
 
Base for lettvinthets skyld :)
Har bilstol som også kan festes med belter da. Hvis man skal sitte på med noen andre en gang
 
Vi har med base, mye enklere enn å feste med belte hver gang.
Den kan festes med belte også, og besteforeldre har brukt den slik( de har ikke isofix)
 
Vi håper vi får plass til å bruke med base for lettvinthetens skyld :) Skal ha tre bakovervendte :)
 
Vi skal ikke ha base. Kommer ikke til å ta setet så mye inn og ut av bilen uansett så da er det ikke no behov for oss å ha det. Og det tar uansett ikke så lang tid å feste det med beltet når man blir vant til det:) Hadde ikke base med de 2 første heller.
 
Base her også. Hadde ikke det sist. Men nå har vi to som skal i stol. Og syns det er trangt nok fra før å holde på med de selene. :)
 
Vi har med base, synest det virker enklest :) men tror man kan bruke stolen med bare sele også, og det kan jo være praktisk hvis man skal kjøre noen andres bil o.l som noen påpeker her :)
 
Vi kjøper uten base, fordi vi ikke har én bil vi bruker fast , og er mye på reise. Har kjøpt stokke sitt bilsete som kan klikkes rett på vogna da.
 
Vi velger stol med base, og kommer til å ha en base i hver bil. Setet kan fortsatt monteres med seler om det skulle være behov for det.
Hvis man ikke har planer om å ta setet noe særlig inn og ut av bilen så er ikke behovet for base like stort, men jeg syns det er greit å slippe å feste med seler hver gang.
 
Har ikke kjøpt ennå, men kommer til å gå for base. Hadde det sist og syntes det var utrolig kjekt. Skal også klemmes mellom to beltestoler, så da vil nok det være det enkleste.
 
Jeg hadde med base, vi hadde ikke egen bil.
Men foreksempel Maxi cosi, kan brukes også uten base, beltemontert.

Den kan brukes på tre måter, Med isofix, Beltemontert base, og beltemontert stol.
Det er jo også enklest i den rekkefølgen, men du må jo ikke bruke basen. Dessuten har jeg inntrykk av at de aller fleste stoler kommer med base nå for tiden?
 
Har stol med base, men brukte den i perioder hovedsakelig beltemontert i passasjersetet. Datteren vår var ikke glad i å kjøre bil. Da var det godt å ha henne sånn at hun så meg.
Beltemontering var ikke noe hokus pokus. Med litt trening er det nesten like greit som å sette stolen i basen :)
 
Back
Topp