Lillezilje
Gift med forumet
ORIGINAL: Matheo`s mamma
ORIGINAL: *Frk.Mamma
ORIGINAL: Oppdrag Nemo
ORIGINAL: *Frk.Mamma
Mamman var litt amstaff, rotweiler og bordi collie og pappan var kinesink nakenhund.
det er vist litt tjuv parring.
de skal ha 2500 for valpen og kan da trekke av de 840 kr
Haha, litt av en blanding [8D] Har du bilde?
Hadde aldri skaffet meg en slik blanding. Blanding av "kamphund," vakthund, gjeterhund og selskapshund. Ellers takk.
jeg trur ikke at rasen har så mye og si jeg trur det er mye på åssen de er blitt oppdratt og foreldrene har utrolig gemytt og det har valpene også.
Her er en av de.
Synes det høres ut som en arti mix jeg[:D] Men stakkars pappa-vofsen, han må ha kava fælt under akten, litt str forskjell[;)]
Amstaff er nedstammer fra kamphunder, men de er som regel rolige hunder med godt lynne. Familiekjære. Eneste de kan være litt reserverte overfor andre hunder.
Men er ikke amstaff-avl forbudt i norge lenger?
Anyway... Som du sier: Oppdragelsen har mest å si!
DET er feil. Gemytt er en av de tingene som nedarvest sterkest.
Hadde ALDRI kjøpt en slik blanding.
1. blanding av kamp, vakt og gjeter ( den vil sannsynligvis kreve MYE mosjon, både fysiskt og sykiskt. Får den ikke dette blir den lett utolmodig og kan finne på litt av hvert. )
2. det er ikke en planlagt paring, derav kan en eller begge foreldrene i utgangspunktet ha vært uegnet til avl, enten gemyttmessig eller helsemessig. Evt kombinasjonen kan være dårlig ( dobbling av "dårlige" gener) (gidder ikke utdype mer siden sikkert 99% her inne ikke har peiling på nedaring, genetikk og anatomi)