Kjøpe utstyr

Bkno7682282

Andre møte med forumet
Heisann folkens! Når synes dere man kan begynne å kjøpe litt småtteri til babyen? Jeg er bare gravid 6+1, men som alle andre håper jeg inderlig at alt skal gå bra :) Samtidig så må jeg innrømme at jeg ikke greier å la være å titte litt på babyklær og sånn på nett- nå som det er salg (passer jo fint hvis man har en liten en neste sommer).. Men så tenker jeg at det er altfor tidlig å kjøpe noe som helst. Hva tenker dere?

Det kan være vanskelig å kjøpe klær til neste sommer allerede da barna vokser forskjellig i størrelsen. Noen er litt mindre og noen er litt større enn gjennomsnittet, så jeg vil nok anbefale deg å handle klær på sommersalg neste år istedenfor :) når det kommer til utstyr. Vi håper jo alle at det går bra, så man må føle litt på den biten selv tenker jeg. Jeg har allerede avtalt å kjøpe spedbarns bilsete av venninna mi, så jeg har jo allerede "handlet litt" men vogn og sånt kjøper jeg ikke før termin begynner å nærme seg. Seng har jeg også fra minstemor lå i sprinkelseng, så er jo litt heldig med akkurat sånne praktiske ting da:)

Takk for tips! Det handler nok mer om at jeg gleder meg veldig og synes det er gøy å titte, enn at klærne er rimelige.. ;)

Vi har mye fra før, men tør ikke å kjøpe det vi mangler før det nærmer seg fødsel. Kanskje vi kan ønske oss noe til jul :-)

Om vi finner store ting på salg har vi kjøpt :) så vugge er i hus og i dag kom vognpose :D kunne ikke motstå 70% på en kvalitetsvognpose ;) klær og slikt venter vi med til vi er litt nærmere hva vi får :)

Om vi finner store ting på salg har vi kjøpt :) så vugge er i hus og i dag kom vognpose :D kunne ikke motstå 70% på en kvalitetsvognpose ;) klær og slikt venter vi med til vi er litt nærmere hva vi får :)
vi har fra før:
- bilstol 1 og 2 (men vurderer å kjøpe ny bilstol 1 siden jeg synes den begynner å bli gammel)
- vugge
- sprinkelseng
- stellebord (må ha ny stellematte)
- vognpose (må sjekke hvordan den ser ut)
- en hel haug med ullklær i strl liten
- gutteklær fra strl 50-110 (så kun dersom jeg får jente jeg trenger litt nye klær- spesielt fin klær)
- tøybleier (må sjekke strikken, men blir nok en del nye også denne gangen, brettebleier og ulltrekk samt formsydde)
- sengetøy (skal ha 1-2 stk nye dynetrekk, og skal kjøpe et par nye laken)

Det vi må ha nytt:
- vogn
- vognbag
- dyner (kjøper både stor og liten babydyne... stor til sprinkelsengen og liten til vuggen...
- nye madrasser 1 som jeg kan kutte i (til vuggen) og 1 til sprinkelsengen.

ting jeg ønsker:
- elastisk sjal (ala mobywrap- har ergoselen, men ønsker en jeg kan bære fra dag 1 i)
- bbe hugme ammepute (hadde ikke ammepute sist men den ser helt fantastisk ut)
- Jujube BFF (den jeg hadde til storebror var alt for liten, fikk ikke plass til bleiene i den etter at vi gikk over til tøy...

vi har fra før:
- bilstol 1 og 2 (men vurderer å kjøpe ny bilstol 1 siden jeg synes den begynner å bli gammel)
- vugge
- sprinkelseng
- stellebord (må ha ny stellematte)
- vognpose (må sjekke hvordan den ser ut)
- en hel haug med ullklær i strl liten
- gutteklær fra strl 50-110 (så kun dersom jeg får jente jeg trenger litt nye klær- spesielt fin klær)
- tøybleier (må sjekke strikken, men blir nok en del nye også denne gangen, brettebleier og ulltrekk samt formsydde)
- sengetøy (skal ha 1-2 stk nye dynetrekk, og skal kjøpe et par nye laken)

Det vi må ha nytt:
- vogn
- vognbag
- dyner (kjøper både stor og liten babydyne... stor til sprinkelsengen og liten til vuggen...
- nye madrasser 1 som jeg kan kutte i (til vuggen) og 1 til sprinkelsengen.

ting jeg ønsker:
- elastisk sjal (ala mobywrap- har ergoselen, men ønsker en jeg kan bære fra dag 1 i)
- bbe hugme ammepute (hadde ikke ammepute sist men den ser helt fantastisk ut)
- Jujube BFF (den jeg hadde til storebror var alt for liten, fikk ikke plass til bleiene i den etter at vi gikk over til tøy...
Bbhugme er fantastisk! Har allerede begynt å bruke den for å avlaste bekkenet :D like bra som den virker :)

Bbhugme er fantastisk! Har allerede begynt å bruke den for å avlaste bekkenet :D like bra som den virker :)
det var på mange måter ikke noen gode ammeputer når storebror var baby... ikke noen som var anbefalt så varmt i hvertfall...

Ettersom vi er førstegangs har vi ingenting. Absolutt ingen verdens ting! Dette er en helt ny verden! Bare å bytte bleie blir stort. Jeg skjønner omtrent ikke hva disse barnestrl, men skal sette meg inn i det om alt går bra. Videre er det vel lov å begynne å handle litt her og der fra 5 md? Håper også at jeg er i form til januarsalg :p

Ettersom vi er førstegangs har vi ingenting. Absolutt ingen verdens ting! Dette er en helt ny verden! Bare å bytte bleie blir stort. Jeg skjønner omtrent ikke hva disse barnestrl, men skal sette meg inn i det om alt går bra. Videre er det vel lov å begynne å handle litt her og der fra 5 md? Håper også at jeg er i form til januarsalg :p
størrelse 50 er nyfødt (du får ned til størrelse 44 men dette er premature størrelser) 56 ca 1 mnd.. de har gode størrelsesbeskrivelser i alle butikker som selger babyklær ;-)
Og følg med på julekalenderen til barnashus. en dag har de gjerne tilbud på bilstoler, en annen dag noen forskjellige vogner. og når de nye vognene kommer ut så har de fleste salg på fjordårets modell.

jeg kommer nok til å kjøpe et par bodyer rett etter/samme dag som ordinær ul... ;-)

Vi tenker å begynne med de store tingene som vogn og bilstol osv i august/september, da jeg er 14/15 uker på vei :) tenker det er greit å fordele utgiftene utover månedene :)

Har egentlig ikke tenkt å kjøpe noe på ei god stund enda. Ser av og til litt på nett og drømmer meg bort, men det får bli med det. :) Her er det første barnebarn på begge sider, så det spørs om det dukker opp litt utstyr når de får vite om den lille. :) Vet moren min har lagret litt "familieklenodier" som barnebarn skal få også, så får se hva hun har tatt vare på. :)

Her har vi nye fra første. Siden jeg jobber med barneklær og produkter så går jeh oppi det hver dag, så fristet til å ta med noe hjem hver dag, hehe

Vi har det vi trenger av dyre ting. Hvis snuppa på snart 2 år fremdeles ligger i sprinkelseng når ny baby kommer må vi ha en sprinkelseng til. Men vi har en fra Ikea som ikke kostet all verden. Hvis vi får gutt denne gangen kommer jeg antageligvis til å kjøpe ny stellematte og ny matte til å ha i lekegrinda siden det er rosa :P Og klær da. Men vogn, bilsete, stellebord, lekegrind, vippestol, ammepute (som er helt talentløs- brukte den ikke særlig med nr 1), babygym m.m. har vi jo fra nr 1 ;) Og må ha en stokke tripptrapp til da. Newborn sete til den har vi liggende ;)

Back
Topp