Kjøpe på Finn og få sendt i posten - betaling?

1600km nord

Glad i forumet
Noen som har kjøpt på Finn og fått det sendt i posten? Hvordan gjorde du med betaling? Jeg vil jo ikke betale før jeg har fått det egentlig, men hun vil sikkert ikke sende det før jeg har betalt [emoji848] Mener å ha hørt at det fins en løsning på det der, men husker ikke nøyaktig. Erfaring anyone?

Personlig pleier jeg utelukkende bruke vipps ved at personen sender meg bilde av pakken på postkontoret (da vet man frakt også) så vippser jeg direkte da. Aldri gått feil her, verken med sending eller mottakelse :)

De aller fleste vippser før sending. Både på Finn og div kjøps grupper på Facebook.
Jeg sender alltid bilde av pakke med porto og kvittering når jeg sender og får det når jeg kjøper.
Noen ønsker å bruke Finn sin betalingsløsning, og det er enkelt og greit det å, men tar litt lengre tid å få pengene da. Er det dyrere ting, ønsker mange det.

Jeg har solgt endel og kjøper Vippser alltid på forhånd. Jeg sender ikke ellers. Folk stoler heldigvis på meg :)

Man kan bruke Finn betalingsgaranti men jeg er ikke kjempefan av den heller, det kan jo være at mottaker ikke godkjenner utbetaling fra Finn selv om det ikke er noe feil og det blir masse styr. Mottaker har også 10 dager, tror jeg, på å godkjenne. Jeg synes det er lenge å vente.

Jeg bruker vipps:) Men jeg pleier å foreslå at jeg betaler halve summen også resten da pakken er mottatt:)

Takk for svar alle! [emoji4] Har foreslått at hun sender meg bildet av pakken og at jeg vippser da. Er ikke snakk om noe mye penger.

Gjort mange ganger både som selger og kjøper.

Jeg har gode vurderinger på Finn og er til å stole på. Sender kun mot forhåndbetaling til konto eller Vipps.

Jeg sendte noe før betaling en gang og fikk aldri pengene. Var ikke snakk om mye penger: 150kr. Men likevel surt. Tok litt tid å pakke inn og dra på postkontoret med det og sende det... hørte aldri noe fra henne igjen.

Så jeg skriver aldri når jeg selger noe at det kan sendes. Det er så mange potensielle kjøpere både der jeg bor og jobber at jeg aldri ger problem med å få folk til å hente. Så om noen vil jeg skal sende sier jeg greit, men da må de vippse meg pengene på forhånd: når pengene er mottatt sender jeg varen. Har kanskje gjort det sånn 4-5 ganger. Og når jeg har fått noe sendt har jeg også vippsa dem på forhånd. Aldri hatt noe problem med det! :)

Jeg ber enten om å få tilsendt som oppkrav, eller så ber jeg om bilde av kvitteringa på posten og vippser

Jeg har betalt via Vipps. Skriver i beskjedfeltet hva betalingen gjelder. Betaler som regel først og har heldigvis kun vært borte i seriøse folk på finn.

Hvis det er beløp under 1000kr Vippser jeg, hvis det er over blir det postoppkrav (men de kan jo like gjerne bare pakke inn noe tull som å ikke sende pakken når man har vippset). Ikke blitt lurt enda [emoji4]

Jeg betaler på forhånd ved kjøp, og krever betalt på forhånd ved salg. Er et sjansespill. Heldigvis ikke opplevd noe svindel enda :)

Bruk finn sin egen betalingsløsning. Eventuelt kjøp med postoppkrav.

Tror ikke Finn Betalingsgaranti finnes lenger... Postoppkrav sender jeg ikke med, null garanti for å få pengene. Kan sende en pose med grus og man MÅ betale for å få ut pakken.

Back
Topp