Kjøpe ny vogn

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Jeg har bestemt meg for at jeg må kjøpe ny vogn til lillemor. Sportsdelen i Teutoniaen vi har er liten og rare seler på, så hun blir liggende veldig dumt oppi vogna for å få plass i selene. Og nå som vinterposen snart må oppi der også, blir det enda vette. Går ikke an å sette på sånne løse seler heller. Og den er ikke god å trille på vinterføre.

Jeg er veeeldig usikker på hva slags vogn jeg skal gå for. Blir å kjøpe brukt. Vil helst ha en som ikke tar så altfor stor plass i bilen da..

Det jeg fant på Finn av brukte vogner nå var:

-Simo kombivog
- Emmaljunga duo vogn
- Brio Race sportstrille

Jeg liker utseendet til simoen best, men har hørt den er tung og tar stor plass i bil. Har fortsatt litt bekkenplager og sliter med kroppen, så er egentlig et poeng at den ikke er for tung.
Emmaljungaen blir vel lettere siden det er en duovogn, og der får jeg også med fot-trekk til sportsdelen. Men jeg liker ikke helt kalesjen og synes vogna ser så klumpete ut :P

Brioen et den letteste og minste sammenlagt, og er lang og gar god plass, men ryggen kunne ikke legges helt ned..

Jeg har ingen erfaring med noen av disse vognene.. noen som har meninger?

Og en ting til.. har lenge vært usikker på om jeg i det hele tatt skal kjøpe ny fordi teutoniaen er så lett og fin, og basen til vogna kan også brukes som base til bilstolen vår. Og den bruker vi mye. Så jeg lurer LITT på om jeg skal vente med å kjøpe ny vogn til hun har vokst ut av bilstolen. Men igjen, veldig usikker! Hva hadde dere gjort?

Emmaljunga duo er også ganske stor og tar mesteparten av bagasjerommet! Men den er veldig god på vinterføre. De andre vognene vet jeg ikke noe om..

Jeg kjøpte babyjogger city mini gt i sommer som vogn nr 2, den tar liten plass og er god og kjøre (3 hjul). Har ikke prøvd den på vinterføre, så vet ikke hvordan det blir.

Fant en Hartan Racer xl, som jeg skal se på. Aldri hørt om det merket, så er spent.

Emmaljunga duo er også ganske stor og tar mesteparten av bagasjerommet! Men den er veldig god på vinterføre. De andre vognene vet jeg ikke noe om..

Jeg kjøpte babyjogger city mini gt i sommer som vogn nr 2, den tar liten plass og er god og kjøre (3 hjul). Har ikke prøvd den på vinterføre, så vet ikke hvordan det blir.
Jeg har city mini (ikke gt), er så og si samme vognen, og det går svært dårlig i snø. Jeg bruker den om vår/sommer/høst :)

spennende :) Du får si om dere tok den eller ei :)
Jeg kjøpte den. Skulle bare ha 500 for den. Men den er litt stor å ha med når vi skal ut å reise, så jeg vurderer å beholde vogna vår i tillegg. Den var våde bredere og lengre sammenslptt enn den vi har fra før. Men samridig veldig lett og god å trille. Men må vurdere om jeg har plass å oppbevare begge vognene. Tror mannen blir litt irritert om jeg skal ha begge :P

Sånn ser den ut. Ingenting av utstyr til da, men har jo univeralt myggnetting. Så trenger jo egentlig bare regntrekk nå. Hadde vært kjekt med fotpose, men...

Vedlegg

• 1476213214697.jpg
    1476213214697.jpg
    94,9 KB · Visninger: 18
  • 1476213222247.jpg
    1476213222247.jpg
    92,8 KB · Visninger: 18
Jeg kjøpte den. Skulle bare ha 500 for den. Men den er litt stor å ha med når vi skal ut å reise, så jeg vurderer å beholde vogna vår i tillegg. Den var våde bredere og lengre sammenslptt enn den vi har fra før. Men samridig veldig lett og god å trille. Men må vurdere om jeg har plass å oppbevare begge vognene. Tror mannen blir litt irritert om jeg skal ha begge :p
500 var ikke mye nei :)

Back
Topp