Kjøpe forovervendt sete?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Vi har ett bakovervendt sete som vi bruker til jentungen. Men dette setet er veldig tungvint og flytte fra bil til bil.
Skulle gjerne hatt ett enklere sete når hun er hos tantene. Det er riktinok ikke så veldig ofte hun er der men..

Derfor vurderer jeg om vi skal kjøpe ett fremovervendt som hun kan ha når hun er på besøk. Jeg ser for meg at det ikke er så veldig lenge til vi må bytte til fremovervendt hos oss heller, da hun klager mye på vondt i ryggen i perioder når hun sitter i det hun har nå. Men jeg håper vi kan drøye det til over sommerferien i allefall, siden det blir mye bilkjøring da.

Har ikke råd til og kjøpe ett annet bakovervendt for kort tid, så spørsmålet er om vi skal kjøpe det neste setet, også la henne bruke det når hun er borte frem til vi bytter.

Hva ville dere gjort? Hun blir tre år på mandag.

jeg hadde ikke snudd jenta mi på 3 år, for hun sitter godt..

Men de små skal jo ikke ha vondt heller da..

Jeg ville kjøpt britax beltestol. Husker ikke hva det heter... Vi hadde det til eldste, og er/var kjempe fornøyd. Kommer til å kjøpe det når minsten vokser ut av zento setet sitt

Hvis hun klager over vondt, og du vet det er på grunn av setet, ville jeg bytta ja.
Og hvis det blir mye bilkjøring i sommer, og hun skal ha vondt i bilen, så blir det lange bilturer.........
Kjøp et rent fremovervendt sete istedetfor et kombisete om dere velger å bytte.

Hvis hun er tung nok til beltestol, hadde jeg kjøpt det til henne[:)]
De små skal jo ikke ha det ubehagelig når vi er ute og kjører, da blir det ikke akkurat enkelt å konsentrere seg når man skal kjøre bilen..

Forresten har Barnas Hus tilbud på britax beltestol nå. Tror det var rundt 600 kr hvis jeg ikke tar helt feil[:)]

ORIGINAL: Pijah

Hvis hun klager over vondt, og du vet det er på grunn av setet, ville jeg bytta ja.
Og hvis det blir mye bilkjøring i sommer, og hun skal ha vondt i bilen, så blir det lange bilturer.........
Kjøp et rent fremovervendt sete istedetfor et kombisete om dere velger å bytte.

Bytter selvfølgelig om vi MÅ da, men ser det litt ann foreløpig. [:)] Håper og kunne utsette det, siden hun ikke er så stor, og mange større barn sitter bakovervendt, men blir det for mye klaging bytter vi selvfølgelig uansett. [:)]

ORIGINAL: *Becca*

De små skal jo ikke ha det ubehagelig når vi er ute og kjører, da blir det ikke akkurat enkelt å konsentrere seg når man skal kjøre bilen..

Forresten har Barnas Hus tilbud på britax beltestol nå. Tror det var rundt 600 kr hvis jeg ikke tar helt feil[:)]

Hun er bare 13 kg. [:-] Men du får vel kombinerte, som du kan bruke setets integrerte seler frem til hun er tung nok til og bruke bilens? Eller er det ikke slik det fungerer? [:-]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Hun er bare 13 kg. [:-] Men du får vel kombinerte, som du kan bruke setets integrerte seler frem til hun er tung nok til og bruke bilens? Eller er det ikke slik det fungerer? [:-]

Jo, men de er ikke anbefalt å bruke som beltestol fordi de er så tunge. Når barnet bruker selens belter vil setet følge etter barnet i en evt kollisjon, og et tungt sete er visst ikke bra da (har jeg forstått).

Siden hun bare er 13 kg, så ville jeg prøvd å vente til hun var 15 kg slik at dere slipper å kjøpe nytt sete to ganger. Om det blir helt forferdelig for henne så må dere jo selvfølgelig bytte, men enn så lenge ville jeg satset på at hun bikket 15 kg i løpet av sommeren iallefall[:)]
Du kan jo fore henne med søtsaker, og ha sukker på skiven hennes[8D][;)]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Jo, men de er ikke anbefalt å bruke som beltestol fordi de er så tunge. Når barnet bruker selens belter vil setet følge etter barnet i en evt kollisjon, og et tungt sete er visst ikke bra da (har jeg forstått).

Siden hun bare er 13 kg, så ville jeg prøvd å vente til hun var 15 kg slik at dere slipper å kjøpe nytt sete to ganger. Om det blir helt forferdelig for henne så må dere jo selvfølgelig bytte, men enn så lenge ville jeg satset på at hun bikket 15 kg i løpet av sommeren iallefall[:)]
Du kan jo fore henne med søtsaker, og ha sukker på skiven hennes[8D][;)]

Haha [:D]

Ja, jeg håper vi kan vente en stund til, for jeg synes jo hun er litt liten. Vi får se det ann litt. Takk for svar! [:)]

vi har Besafe comfort x3..
Jenta er 20mnd... =) sitter kjempe godt

Om du føler for å snu, synes jeg du skal det =)

Back
Topp