kjøpe/bygge hus!

vi tenkte litt på alvsbyhus.. men søkte på det på netter og det kom opp MASSE drit om d, helt uaktuelt for min del.... ja, det er billig, men du får deretter. og det er ikke billlig hvis man må koste på det ganske kjapt...

tenk hadde ikke ting vært så dyrt, d hadde vært noe d...
men går ikke ann å vente på at prisene skal gå ned ihvertfall.. for de bare stiger, lønner seg ikke å vente!!

Vi skal bygge nå.. betalte 60000 for tomta bare, så får vi 35000 i støtte av kommunen fordi de vil ha unge mennesker tilbake til bygda..
Vi har tegnet selv sammen med arkitekt. pappa, brodern og svigerfar skal bygge da de driver med det til vanlig.. så huset er ferdig utvendig i løpet av sommeren. vet ikke helt hvor dyrt det blir vi har 1,9 som max selv,men pappa mener vi havner på rundt 1,5... vi skal gjøre det meste selv, med god hjelp av snekkrene i familien..

ORIGINAL: susien

Jepp.. Kjenner mange som har bygger her i Bergen i det siste, og den billigste tomta fant noen vi kjenner for 900 000.. og den ligger laaangt ute!!! Så jepp, 1mill.. hvis man ser på tomter i åsane i Bergen på finn.no så ser man at alle begynner på den prisen.. syyykt!!!!

Vi og skal bygge i Bergen, tomten vi har (har fått den) er taksert til 1,5 mill.. Og den er ikke klargjort for hverken vann eller kloakk....
IKKE billig nei... [8|]

Skal bygge i Leca antakelig, syns det er stilig..
Og så har vi ganske masse rabatter på alt mulig rundt omkring, blandt annet gulv/trapper/dører/garderober og kjøkken/bad innredninger, så vi sparer en del der.. Men vi regner med å havne på rundt 3-3,5 mill for huset..

Det sies at man bør regne ca 20000 per kvadratmeter når man bygger nytt, pga prisene som har steget sånn i det siste.

Vi flytta inn i nytt hus i januar...har gjort aaaalt selv..utenom maling og sparkling inne. Ellers alt!!! Krevende og tar tid..men du kan spare mye penger. Min sambo er tømmermann så det er jo enkelt for meg å si...men tror ikke eg ville gjort det hvis vi ikke hadde noe peiling på hus.
Vil ikke anbefale noen å bli gravid når dere bygger hus (hvis dere skal gjøre alt selv som oss)[:'(]
Men, er kjempefornøyde med alt[:)][:)][:)]

Her er huset:  http://www.fjogstad-hus.no/ 
gå inn på våre hus og ideer, bla ned til et brunt hus, nr 2321

vi betalte 2.4 bare for tomta vi... og den er bare 600 kvadrat..

ORIGINAL: ung@mor

hadde aldri betalt så mye for tomt, e d ikkje bedre å kjøpehus da?

Når man kjøper hus, og e veeeldig kresen.. SOM MEG så er det ikke såå lett..
Hadde alltid hatt noe å klage på.. uansett hvordan jeg hadde flyttet vegger, så hadde jeg gjerne aldri fått det heeeelt som jeg ville..

Så betaler gjerne mer for huset og trives, enn å alltid irritere seg over noe.. MEN det er bare meg hehe[:)][:)]

Back
Topp