kjøpe/bygge hus!

ung@mor

Betatt av forumet
Er det noen som har gjort det, eller skal det i nermeste framtid??
vi har planer om det, og ønsker jo selfølgelig å komme billigst mulig ut av det.. noen tips??
har planer om et hus fra norbo(hus og hyttebygg) huset heter espira.. ikke noen som tilfeldigvis har bygd det her vel?

vi lekte litt med ideen...men ble ikke..
men hær vi bor ble det vel litt i underkant av to mill for et færdig hus med tomt og alt.....
er vel litt forskjell på hvor i landet...? tomtepriser og slikt!
heldige dere da! må være utrolig deilig å flytte inn i helt nytt hus.......[:D]

Vi ville ha bygd, men ikke tomt å oppdrive. Så det ble å kjøpe, betalt 1.550 for et stort og greit hus og er veldig fornøyd. Det er litt å pusse opp, men det er ikke akutt, så vi tar det etterhvert[:D]

Vi har bygget et Mesterhus, og det er i 3 etasjer. Prisen frå Mesterhus inkluderte heile huset innvendig oppå grunnmur. Dvs, vi måtte få entreprenør til å bygge grunnmur for oss. Vart mykje rot av heile opplegget, og i ettertid så viste det seg at viss Mesterhus berre hadde åpna kjeften sin litt tidligare så hadde vi kunne fått grunnmur gjennom dei, og mykje billigare...
Så anbefaling... ikkje gå for fort fram! Undersøk i alle vinkler og retninger, før dere bestemmer dere! Trur vi tapte ca 200 000 kr på heile det grunnmur styret! Blir berre sur av å tenke på det!

ORIGINAL: ung@mor

Er det noen som har gjort det, eller skal det i nermeste framtid??
vi har planer om det, og ønsker jo selfølgelig å komme billigst mulig ut av det.. noen tips??
har planer om et hus fra norbo(hus og hyttebygg) huset heter espira.. ikke noen som tilfeldigvis har bygd det her vel?

Veninna mi driv å byggjer eit slikt hus no, dei har budsjett på 1,8 mill ca, men dei har gjort mykje sjøl. Alt grunnarbeid, all rydding i huset, måling, isolasjon osv. Fint hus [;)]

Vi skal til og bygge no. Me bruker Hedalm anebyhus. Tror det er noenlunde lik pris over alt. Er jo ganske dyrt å bygge no. [:)] har stege etter 1 april.. men no har me holdt på i tre år, og er endelig snart i gang. Hata  ..... kommune, e så treg!!!!!!!![:@][:@] Lover ditt og lover datt, har sendt det brevet og så tar det nesten 3 uker før me får det i posten. Hallo liksom, tar ikkje så lang tid å sende et brev.

Vi skal bygge hus så fort vi er ferdig og pusse opp i huset vi bor i nå.
Håper det går fort, for jeg vil bygge nååååååååååå! [:D]

vi bygde hus for to år siden snart.. gjorde mesteparten selv.. lønner seg å ringe rundt å sammenligne prisen.. myye å spare der... og om dere skriver kontrakt med et byggefirma ha med prisen i kontrakten... en på feltet her gjorde det ikke å han må betale ca 300 000 mer nå. kjiiiipt...

har dere tomt da , eller er det under prisen.

hvor mye må dere ut med både ved bygging av hus og tomta?

vi har lyst til å bygge vi oxo men her i asker koster tomt helt vannvittig mye. hvis vi i det hele tatt skal ha råd til å bygge hus så må vi arve eller få en tomt....

takk,takk (",)
vi har ikke tomt enda.. tomtene er dyre her også.. hvis vi skal bygge, kan ikke tomten koste mer enn 150 000 max 200 000...

Vi skal og bygge.. Men finner ikke tomt der vi vil bo.. Har lett etpar år nå.. Jeg skal tegne huset selv sammen med en arkitekt, og det kan jeg jo ikke begynne på før jeg vet ordentlig hvordan tomten er.. Vi må nok ut med miiinst 1 mill for tomt her vi skal, så det er gaaaanske dyrt ja!!!!!!!

ORIGINAL: susien

Vi skal og bygge.. Men finner ikke tomt der vi vil bo.. Har lett etpar år nå.. Jeg skal tegne huset selv sammen med en arkitekt, og det kan jeg jo ikke begynne på før jeg vet ordentlig hvordan tomten er.. Vi må nok ut med miiinst 1 mill for tomt her vi skal, så det er gaaaanske dyrt ja!!!!!!!

For bare tomta? 1 mill?
[8|]

Jepp.. Kjenner mange som har bygger her i Bergen i det siste, og den billigste tomta fant noen vi kjenner for 900 000.. og den ligger laaangt ute!!! Så jepp, 1mill.. hvis man ser på tomter i åsane i Bergen på finn.no så ser man at alle begynner på den prisen.. syyykt!!!!

Vi er igang med husbygging, og det kommer seg på rundt 2,5 mill. Vi hadde tomt fra før også er det forsikringsselskapet som dekker alt.

Vi har akkurat kjøpt oss tomt, og skal bygge i løpet av neste år. Vi har faktisk vurdert det Espira huset hos nordbohus, men det passa ikke helt på tomta vår, så vi har bestemt oss for et hos systemhus.
Men espira er et veldig fint hus med god utnyttelse av plassen.[;)]

Her i fr.stad får man en fin tomt for rundt 500 000. Vi skal bygge vi også, men venter til vi er i fast jobb begge to. Vi har regnet på det, og hvis vi får en tomt til grei pris, går vi ikke over 2mill. Vi skal ha hus fra enten avlsbyhus (svensk) eller smålands villaen.

vi skal bygge hus oxo, men det blir ikke før om 1-2 år kan jeg tenke meg.

Men tomte prisene her i Bergen er jo svindyre, så vi må regne med mellom 500.000-1,500.000 for en tomt, men heldigvis er min kjære tømrer så vi skal gjøre masse selv, vet ikke hvilket hus vi skal ha enda, men blir sikkert i leca eller betong

Vi flytta inn en uke før jul i det nye huset og jeg har sakkt det flere ganger nå ALDRI mer om jeg skal bygge.
Ting tar så jæ... lang tid for alle har alt for mye å gjør så du må vente og vente og vente og vente.

Men fordelen er jo du får det sånn du vil.

Vi bygger hus nå, står snart ferdig....vi bygger viktoria uhs vi da,men så på espira faktisk, syns det er fint.....

hvor skal dere bygge hus henne da???

ORIGINAL: Ferraribabe

vi skal bygge hus oxo, men det blir ikke før om 1-2 år kan jeg tenke meg.

Men tomte prisene her i Bergen er jo svindyre, så vi må regne med mellom 500.000-1,500.000 for en tomt, men heldigvis er min kjære tømrer så vi skal gjøre masse selv, vet ikke hvilket hus vi skal ha enda, men blir sikkert i leca eller betong

Vii og skal ha leca.. det e sååååå fint:):)

Back
Topp