Kjøpe brukt vogn, råd?

Bkno5123220

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg har funnet en vogn på finn som skal selges brukt, som er den typen jeg vil ha. Denne vognen selges rimelig da det ene dekket må fikses før bruk, noe som ikke koster noe særlig. Jeg må få vognen tilsendt, uten og se den i virkeligheten først da selger bor langt unna meg, og alle som selger samme type vogn i mitt område selger for 3000-5000kr dyrere (BRUKT!) enn andre steder i Norge. Er det dumt og kjøpe vogn uten og se den først?
 
Å kjøpe usett brukt er jo en sjanse man tar. Jeg ville ha undersøkt hvordan vogna har blitt oppbevart, er det svarte prikker/jordslag i vogna? Jordslag er mugg. Kan trekket tas av og vaskes? Hvor mange barn er vogna brukt til? Flere barn den er brukt til, mere slitt pleier den gjerne å være. Er den brukt i barnehagen? Har inntrykk at mange vogner får gjennomgå der. Triller vogna rett? Noen vogner kan ha fått seg en smell i siden og bli skjeve i ramma. Det er tungt å trille en vogn som drar til siden. Er det lett å få tak i reservedeler? Det er tanker som kommer opp i hode mitt. Og som jeg tenker er lurt å undersøke.

Å kjøpe brukt er både økonomisk smart og ikke minst miljøvennlig. Noen selger ting til lav pris bare for å bli kvitt det. Andre tror de selger gull og diamanter og krever deretter i pris.
 
Jeg kjøpte nettopp brukt vogn usett, og solgte vogn uten at kjøper så den (ble sendt til andre siden av landet.

men ville vært kritisk om den er gammel og brukt til 2 eller mere barn, samt vært brukt som barnehagevogn/oppbevart i barnehage :)

ellers ville jeg bedt om nærbilde av seler og sete, for å utelukke mug, men kommer ann på alder og hvordan den er oppbevart :) er den oppbevart bare oppbevart inne når den ikke har vært i bruk ville jeg ikke vært så skeptisk da, alt kommer ann på alder :)
 
Jeg kjøpte bruk og spurte etter kvittering for å bekrefte dato den ble kjøp.
Ville kjøpe kun vogn jeg kunne se/trille og kjørte 2 timer for å se vogn før jeg betalte.
 
Kjøpt brukt to ganger, aldri blitt fornøyd.. Funnet feil etter å ha brukt de en stund. Ble til at vi kjøpte nytt igjen..
 
Hvis det ene hjulet er ødelagt kan det jo også ha påvirket bremsene på vogna. Vanskelig å sjekke tekniske ting på vogna når du ikke får prøvd den selv.
 
Du kan jo be eieren ta service på den og så få se servciebeviset etterpå :p
 
Jeg kjøpte brukt på Finn og fikk sendt den fra Tromsø til Drammen. Det gikk helt fint og vi er fornøyd med den :D:D
 
Back
Topp