Kjøpe brukt tøy

Vi har noen barn og denne siste var ikke planlagt.
Derfor hadde vi solgt veldig mye av det sønnen vår hadde før vi fant ut vi ventet en til.

Har kjøpt noe nytt, men er glad i gjenbruk også.

Men denne gangen syns jeg det er veldig lite klespakker med pent tøy...
Er så mye rart i pakkene. Og både vintertøy og sommertøy blandet i samme størrelse.

Så... hvor finner dere pent brukt babytøy?

Synes også det er lite pakker med fine klær i faktisk! Og mest (og finest) klær til gutt. Vi skal ha jenter. Forsåvidt kjøper jeg ikke veldig rosa klær, men frister ikke med skikkelig guttete klær til jentene heller :hilarious: Vi kjøper noe nytt, men kommer til å kjøpe brukt også, dersom vi finner.. Har bare sett på Finn jeg da, foreløpig.

Sniker. Tror det varierer veldig! Men om annonsen sier noe om merker og det ikke kun er billige merker, så er min erfaring at det er mer pent tøy/pent brukt. Merker som gullkorn, memini, hummel, name it, og om det er ulltøy i pakken osv = ofte litt «penere» pakker da disse klærne er dyre og gjerne behandles bedre/lite brukt. Mens pakker med hm og Cubus også kan være fine, men oftere mye brukt og mer slitne.

Spør gjerne mer om innholdet/tilstand/alder på tøyet. Eller kjøp flere mindre pakker hvor du har bedre kontroll på det som er inni. Kan jo være vanskelig å se over innholdet om det ligger i søppelsekk.

Jeg har kjøpt på tise, syns det er mye å velge i der :)

Vi hadde tatt vare på det meste etter første barn, byttet litt klær med en venninne da vi har motsatt kjønn på yngste og eldste. En del av ulla skal jeg teste å farge med dylon, for ønsker litt mer farger på klærne. Det kan og være tips til litt slitne eller flekkete klær som ellers er fine ❤️

Har en opplevelse av at flest rydder i klær og selger unna på våren :happy: Så om man får tak i de minste str nå så får man raskt tilgang på mer når de blir eldre.

Har kjøpt en del i en brukt butikk for barneklær her jeg bor, de har masse fint tøy, og litt av en bekjent som også har en jente født i mars. Liker veldig godt å kjøpe brukt.

Back
Topp