Kjøpe brukt bilstol

TeeLa_86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Tenker å kjøpe brukt utstyr det jeg er tilhenger av d.. Og d er rimeligere

Mn vet d er regler for hvor gammel en bilstol burde være.. Er en 4 år gammelbilstol for gammel?
 
Tenker å kjøpe brukt utstyr det jeg er tilhenger av d.. Og d er rimeligere

Mn vet d er regler for hvor gammel en bilstol burde være.. Er en 4 år gammelbilstol for gammel?
For babybilstol sier Trygg Trafikk 5-7 år. Besafe sier vel 8 år og Maxi-Cosi sier 5 år. Så lenge det ikke er ødelagt isopor, ikke vært i kollisjon, er helt og fint, og er innenfor alderen, burde det gå fint :)
 
For babybilstol sier Trygg Trafikk 5-7 år. Besafe sier vel 8 år og Maxi-Cosi sier 5 år. Så lenge det ikke er ødelagt isopor, ikke vært i kollisjon, er helt og fint, og er innenfor alderen, burde det gå fint :)
Supert :woot: fikk tilbud om å kjøpe City mini og besafe bilstol til 1500 med adapter og hele greia :smiley-bounce012 så lenge d funker så er jo d lykken.
Og i fargen jeg ønsket meg.
 
Supert :woot: fikk tilbud om å kjøpe City mini og besafe bilstol til 1500 med adapter og hele greia :smiley-bounce012 så lenge d funker så er jo d lykken.
Og i fargen jeg ønsket meg.
Høres ut som et godt kjøp :)
Du burde sjekke helling i bilen din når setet er festet slik at du vet at du har riktig sete for riktig bil. Varierer så veldig om setet passer i bilen eller ikke.
 
Jeg skal også få et sete som er 4 år gammelt. Men kjøper det da av søsteren min, for da er jeg sikker på at det er fint og at det ikke har vært utsatt for noe støt eller kollisjon :)
 
Vær veldig kritisk til hvem du kjøper av osv er jo Med bilstol som med MC hjelmer, er de mistet i bakken skal det i grunn byttes. Kjenner en del som har mistet setet i bakken og solgt det uten å informere om det(fått samme beskjed av statens vegvesen, forskjellige forhandlere osv :)) Bilstol er en av de få tingene æ kjøper nytt uansett sammen med madrass til seng :)
 
Last edited:
Bilstol og madrass er vel de to tingene jeg ikke hadde sjanset på å kjøpe brukt. Gjenbruk er fint, men sikkerhet er viktigst :)
 
Back
Topp