Kjøpe bilstol når man ikke har bil selv

• Trådstarter Trådstarter Milli89
  • Opprettet Opprettet
M

Milli89

Guest
Dere som ikke har bil, kjøper dere bilstol + base likevel? Har skjønt man kan leie eller be om det i en taxi feks., men kjenner jo på at det kunne vært greit å ha eget.

Har også tenkt på å låne eller kjøpe brukt av venner vi stoler på som ikke ville solgt oss noe med skader.

Jeg ville kjøpt brukt av venner du stoler på isåfall.

Har måttet ta taxi med vesla mi da hun var baby en gang og det var helt krise. Jeg spesifiserte at hun var 2 mnd gammel og veide så så mye og at jeg måtte ha en taxi med bilstol som passet for henne. Jeg måtte vente en evighet fordi at de første 4 (!!!!!) taxiene kom med feil bilstol, for gammel bilstol, ødelagt bilstol osv. Dessuten ser de skikkelig ekle ut og du aner ikke om de har vært med i en ulykke. De har stolene bare liggende bak i bagasjen og det er jo ikke akkurat bra. Tipper også at de har kjøpt stolene brukt på Finn av folk og jrg ville absolutt ikke stolt på de.

Hadde jeg visst at det skulle bli så trøblete, hadde jeg tatt med min egen bilstol.

Dere som ikke har bil, kjøper dere bilstol + base likevel? Har skjønt man kan leie eller be om det i en taxi feks., men kjenner jo på at det kunne vært greit å ha eget.

Har også tenkt på å låne eller kjøpe brukt av venner vi stoler på som ikke ville solgt oss noe med skader.

Kjjøp din egen bilstol, hvis brukt av noen du stoler på. :) taxiene har ofte ikke heeelt oppdatert utstyr i bilene sine, og plutselig har de glemt bilstol osv.

Nå er jeg overbevist om å kjøpe egen ja, evt. brukt stol av venner og egen base. Glad jeg spurte om tips :hilarious::happy: Det styret med feile stoler og usikkerhet er ikke noe jeg gidder. Men hvis vi kjøper egen stol, og skal ta taxi. Passer alle stoler til alle baser? For ellers må vi avtale med noen om henting på sykehuset, evt låne oss en bil rundt de dagene :happy:

Egen bilstol er nok greit, ja. Ikke bare for taxi, men for buss også. Og ellers om man er på reise med båt, tog, diverse. Så har baby et godt sted å sitte og du slipper å ha på fanget hele turen. Veldig greit å kunne ha frie hender. På buss er det ikke alltid barneseter, eller så har de begrenset eller feil størrelse. Kjipt å stå der og ikke kunne reise pga det. Kjipt å stå og vente på taxi som kommer med feil sete også. Og ikke minst om dere skal på besøk og noen henter dere i bil. Synes bare det er kjekt å ha. De i butikken vet nok mer om bilstoler enn jeg gjør, så best å bare spørre de om dette med kompatibilitet.

Nå er jeg overbevist om å kjøpe egen ja, evt. brukt stol av venner og egen base. Glad jeg spurte om tips :hilarious::happy: Det styret med feile stoler og usikkerhet er ikke noe jeg gidder. Men hvis vi kjøper egen stol, og skal ta taxi. Passer alle stoler til alle baser? For ellers må vi avtale med noen om henting på sykehuset, evt låne oss en bil rundt de dagene :happy:

Altså du kjøper stolen sammen med basen, og alle isofixbaser passer i biler fra 2006, de fleste taxier er nok ikke eldre enn det. Og babystolen kan også ofte festes kun med belte. Hvsi d velger en beltebase vil den passe over alt men mye styr å feste. Anbefaler isofox.

Skjønner det er mye med bilsete jeg må sjekke opp. Hehe :) Tusen takk for hjelp og svar. Bare å legge til 3000,- på innkjøpslista med en gang.

Skjønner det er mye med bilsete jeg må sjekke opp. Hehe :) Tusen takk for hjelp og svar. Bare å legge til 3000,- på innkjøpslista med en gang.

Maxi cosi cabriofix med base er på tilbud nå til 1800 hos barnas hus :)

Hvis dere ikke har bil selv ville jeg kjøpt en beltemontert stol og driti i hele basen. Det er enklere enn å montere/demontere hver gang man skal inn og ut av bil!

Hvis dere ikke har bil selv ville jeg kjøpt en beltemontert stol og driti i hele basen. Det er enklere enn å montere/demontere hver gang man skal inn og ut av bil!

Signerer denne. Når man blir vant til å feste med belte går det superfort. Det er dessuten lettere å få riktig helling i forskjellige biler med beltemontert stol.

Sniker - Jeg ville kjøpt stol til å feste med belte. Veldig fint å ha hvis dere låner bil, tar taxa, ut å fly, skyss med veninne/bestemor/svigers ;)
Hadde selv ingen bil med de yngre av mine, men stol var det supert å ha sånn i tilfelle :)

Maxi cosi cabriofix med base er på tilbud nå til 1800 hos barnas hus :)
Ja jeg så det litt etterpå, reklamen poppet vel opp i feeden min etter jeg googla bilstoler ;) Satser på at det kommer et så godt tilbud igjen senere i år. Er for tidlig å handle inn allerede nå. Men takk for tipset!

Vi har solgt den fordi vi pr nå brukte den alt for lite, og det er heller ikke bra for bilen å stå så mye i ro. Men føler vi for det så vil jeg nok tro vi kjøper bil igjen :-) Så jeg tror vi blir å se etter et tilbud på sett hvor man får både base og stol, har også skjønt det er større risiko for å sikre barnet feil om man bruker beltemetoden.. Og siden vi ikke blir å kjøre daglig så spørs det hvor rutinert vi blir på det :hilarious: Men skal selvsagt spørre i flere butikker før vi kjøper noe som helst! Takker for alle tips så langt!

Hadde egen.

Med første hadde jeg ikke bil, men fant raskt ut t det var praktisk med bilstol da jeg gjerne satt på med venner :)

Okei dere, leste et sted at hellingen på stolen montert i bilen er superviktig. Men hvordan kan man vite det når man ikke har bil? Leier vi bil vil vi jo ikke få den samme hver gang, ei heller om vi sitter på med noen. Hjelp :woot: Man må bare satse da eller?

Okei dere, leste et sted at hellingen på stolen montert i bilen er superviktig. Men hvordan kan man vite det når man ikke har bil? Leier vi bil vil vi jo ikke få den samme hver gang, ei heller om vi sitter på med noen. Hjelp :woot: Man må bare satse da eller?

Last ned app der du får målt helling, og kjøp beltemontert stol.

Ja om dere ikke har bil selv og kun skal bruke den sporadisk hadde jeg ikke stresset med å kjøpe base til
Forresten så skal alle babybilstoler (altså bilstol 1) kunne festes med belter og base
Slik at man kan velge
Er verre når man skal over på bilstol 2 da må man velge enten base eller beltemontert

Ja om dere ikke har bil selv og kun skal bruke den sporadisk hadde jeg ikke stresset med å kjøpe base til
Forresten så skal alle babybilstoler (altså bilstol 1) kunne festes med belter og base
Slik at man kan velge
Er verre når man skal over på bilstol 2 da må man velge enten base eller beltemontert
Tusen takk for informativt svar! Skal selvsagt mange runder innom både baby- og bilutstyrsbutikker før vi faller på et valg men det var greit å høre. Har jo også veldig mange venner med småttiser som nå er på vei over i ny stol, så kanskje kjøper vi brukt av de vi stoler på aldri ville brukt selv, eller solgt videre noe med skader. Og da er det greit å vite at de alle skal fungere uten base også :happy:

Jeg hadde kjøpt beltemontert bilstol og droppa base, ja.

Veldig greit å ha en stol man kan med selv, og at man er sikker på at dem er behandlet ordentlig. Jeg hadde dog også vurdert å kjøpe den brukt.

Back
Topp