Kjøpe bil

Havfruen90

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg skal kjøpe ny bil i løpet av en måned eller to. Tenker en liten bil, men at det skal være plass til en barnevogn. Noen som har erfaring eller anbefaling for en liten bil? Har sett litt på Opel Astra 5 dørs Kombi.

Jeg har en ford focus kombi (5 dørs). Har hatt den i 4 år, og er veldig fornøyd. Tror det skal være greit med plass til barnevogn og babysete også :)

Jeg har touran som er kortere enn en stasjonsvogn, men med større bagasje rom plass. Jeg kaller den for en liten stor bil, liten fordi de utvendige målene på den bilen er ganske lite, stor fordi det er større plass i den enn våre stasjonsvogner.

Vi har en Golf GTI som bil nr 2. Det er overraskende stort bagasjerom for å være en liten bil. Har plass til barnevogn og bagasje. Vanlig golf og GTI er helt like biler størrelsesmessig, er bare kreftene som er forskjell.
God plass bak for bakovervendte bilstoler som kan brukes lenge i baksete.

Følger gjerne tips.. Vi har to biler nå. Men trenger ikke det når jeg har permisjon, så vi tenker å selger både Scoda Octavia, og e-golfen. Vil heller ikke ha en veldig stor bil, men ender vel med det da vi har to barn og må kunne dra campingvogn.

Takk for svar :happy: vi har sett på litt ulike biler, men ikke bestemt oss enda. Sett litt på Mazda 3 som et alternativ også.

Ikke meningen og kuppe tråden her, men har dere sett på bilstoler enda? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne :p:anyone

Jeg har kjøpt alt Det første jeg gjorde var å sjekke forbrukerrådets side for tester av bilstoler. Den sikreste av de går jeg alltid for. Hadde Recaro Privia til forrige, den scorer fortsatt høyest, men finner de ikke til salg nå dessverre, jeg var utrolig fornøyd med den. Så gikk for nr to på listen.

Jeg har kjøpt alt Det første jeg gjorde var å sjekke forbrukerrådets side for tester av bilstoler. Den sikreste av de går jeg alltid for. Hadde Recaro Privia til forrige, den scorer fortsatt høyest, men finner de ikke til salg nå dessverre, jeg var utrolig fornøyd med den. Så gikk for nr to på listen.
Ok. Bare leser at mange sier de ikke nødvendigvis passer i alle biler. Så var litt på jakt etter et som passer bra i focus:)

Ok. Bare leser at mange sier de ikke nødvendigvis passer i alle biler. Så var litt på jakt etter et som passer bra i focus:)

Hvis man er usikker bør man prøve forskjellige ja. Men det er som regel standardmål på babystoler (veldig liten forskjell i mål og passform etter min erfaring) spesielt når de skal festes med isofix.
Vi har en ny passat og golf, og alle babystoler får plass :)

Også har du oss som venter nr 4 da :joyful: som kjører vw sharan 7 seter :D:D
Vi har 2 store og det blir 20mnd mellom de små, så stor bil er gull ;)

Back
Topp