Kjøpe barnevogn i bruktbutikk?

Zujka

Flørter med forumet
Hei!
Jeg vurderer å kjøpe brukt barnevogn, og har sett litt på FINN – men jeg vurderer også bruktbutikk, siden det ofte er lettere å sjekke vognen ordentlig i person.
Er det noen her som har kjøpt brukt barnevogn fra bruktbutikk?
Hvordan var dere fornøyd med kvaliteten og prisen?
Og vet dere om noen gode bruktbutikker i Oslo, Akershus eller Innlandet som pleier å ha barnevogner eller barneutstyr?
Hva bør man sjekke ekstra nøye når man kjøper barnevogn brukt?
(Jeg har hørt litt forskjellig – hjul, bremser, understell osv.)
Del gjerne erfaringer – både fra FINN og fysiske bruktbutikker! Det hadde vært supert

Jeg har kjøpt alle mine vogn på Finn. Veldig fornøyd. Vi har kanskje brukt 5000kr totalt på vogner på 11 år. Min erfaring etter 3 barn er at det ikke finnes "den perfekte vognen"... og den vognen som passer til nyfødt passer ikke nødvendigvis til toåringen.

Verdt å sjekke:
- Bremser?
- Hjul: Punktert?
- Stoff: Kan vaskes det som er i kontakt med barnet?
- Er det lett å legges sammen?
- Har både bagdel og sittedel?
- Sittedel: Flat eller ergonomisk?

Jeg har kjøpt alle mine vogn på Finn. Veldig fornøyd. Vi har kanskje brukt 5000kr totalt på vogner på 11 år. Min erfaring etter 3 barn er at det ikke finnes "den perfekte vognen"... og den vognen som passer til nyfødt passer ikke nødvendigvis til toåringen.

Verdt å sjekke:
- Bremser?
- Hjul: Punktert?
- Stoff: Kan vaskes det som er i kontakt med barnet?
- Er det lett å legges sammen?
- Har både bagdel og sittedel?
- Sittedel: Flat eller ergonomisk?

Takk for gode tips! Det er virkelig kjempevanskelig å velge, spesielt når vi venter vårt første barn og ikke har noe erfaring.
Vi tenker å gå for en duovogn.

Er det et spesielt merke du har vært mest fornøyd med gjennom årene?

Hei!
Jeg vurderer å kjøpe brukt barnevogn, og har sett litt på FINN – men jeg vurderer også bruktbutikk, siden det ofte er lettere å sjekke vognen ordentlig i person.
Er det noen her som har kjøpt brukt barnevogn fra bruktbutikk?
Hvordan var dere fornøyd med kvaliteten og prisen?
Og vet dere om noen gode bruktbutikker i Oslo, Akershus eller Innlandet som pleier å ha barnevogner eller barneutstyr?
Hva bør man sjekke ekstra nøye når man kjøper barnevogn brukt?
(Jeg har hørt litt forskjellig – hjul, bremser, understell osv.)
Del gjerne erfaringer – både fra FINN og fysiske bruktbutikker! Det hadde vært supert
Loppeliten i vestby har ofte vogner :)

Back
Topp