Kjøpe bæretøy?

Baby-S skrev:

Mariannea skrev:
Jeg har også hørt mye negativt om babybjørn. Hørt at den er ubehagelig å ha på, samt at den ikke er helt bra for nyfødte...

På bleieboden.no kan man se instruksjonsfilm om både baba sling og moby wrap... Ser veldig greie ut å bruke begge to.

Jeg tviler på at de hadde solgt BabyBjørn om den ikke hadde vært bra for nyfødte. Det er uansett logisk at man ikke skal ha babyen i bæreselen mange timer i strekk. Dette gjelder for både BabyBjørn, Mobywrap og andre bæreseler.. Tenker i alle fall jeg ;)

Vi kommer til å kjøpe babybjörn Miracle, den har ekstra støtte for rygg og hofter, og passer helt fint for nyfødte. Alle dere som har negative erfaringer med babybjörn må huske at det finnes 4-5 forskjellige seler, så hadde isåfall vært fint om dere fortalte akkurat hvilken sele dere uttaler dere om:) det er f.eks STOR forskjell i komfort på classic og Miracle...

Baby-S skrev:

Mariannea skrev:
Jeg har også hørt mye negativt om babybjørn. Hørt at den er ubehagelig å ha på, samt at den ikke er helt bra for nyfødte...

På bleieboden.no kan man se instruksjonsfilm om både baba sling og moby wrap... Ser veldig greie ut å bruke begge to.

Jeg tviler på at de hadde solgt BabyBjørn om den ikke hadde vært bra for nyfødte. Det er uansett logisk at man ikke skal ha babyen i bæreselen mange timer i strekk. Dette gjelder for både BabyBjørn, Mobywrap og andre bæreseler.. Tenker i alle fall jeg ;)

Vi kommer til å kjøpe babybjörn Miracle, den har ekstra støtte for rygg og hofter, og passer helt fint for nyfødte. Alle dere som har negative erfaringer med babybjörn må huske at det finnes 4-5 forskjellige seler, så hadde isåfall vært fint om dere fortalte akkurat hvilken sele dere uttaler dere om:) det er f.eks STOR forskjell i komfort på classic og Miracle...

Ja, jeg har prøvd bare babybjørn active og babybjørn classic, som ikke bør brukes før barnet er 3 mnd. Ikke prøvd den miracle, men godt det har kommet en sele som er bra for de nyfødte. Og jo, bæresjal og seler hvor barnet sitter opp med knærne i froskestilling er bra for barn å bruke myyye av gangen fra de er bittesmå, mens seler der barna må ut med hoftene er ikke bra å bruke når de er små.

Det selges MYE baby/barneprodukter som ikke er bra for barn å bruke særlig mye...feks slike hoppehusker og gåstoler som barna skal sitte i.

Tusen takk for mange svar... det er en jungel der ute altså... :) Tror nok vi har bestemt oss for bæresjal, men må nok kjøpe på nett fordi jeg ikke har funnet butikker som selger dette på sørlandet. Kjedelig at de fleste bare selger babybjørn eller lignende bæreprodukter...

Her kommer vi til å kjøpe både BabyBjörn og elastisk bæresjal. Jeg sliter med rygg, nakke og skuldre og fikk derfor et tips om bæresjal. Etter å ha sett denne videoen på youtube så fristet det bare enda mer med sjal. :)

Her kommer vi til å kjøpe både BabyBjörn og elastisk bæresjal. Jeg sliter med rygg, nakke og skuldre og fikk derfor et tips om bæresjal. Etter å ha sett denne videoen på youtube så fristet det bare enda mer med sjal. :)

Pinpon skrev:

Hvis du sliter med rygg, nakke og skuldre ville jeg kjøpt noe som er litt bedre for bærer enn BB. Den har kjipe presspunkter og gjør at de fleste ikke orker å bære særlig lenge om gangen - i alle fall ikke de med ryggplager.
Se deg rundt etter andre typer formsydde, de varer lenger også :)

Hilsen sniker fra September :p

Back
Topp