Kjøpe bæretøy?

Marigullhøna

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har begynt å kikke på havet av utstyr som skal kjøpes før tulla blir født, og lurte på hva dere tenker om bæretøy til baby? Har kikket på Baba sling og Moby wrap (kan sees på bleieboden.no blant annet), har dere noe erfaring med noen av disse? Har hørt at Moby wrap kan bli fryktelig varm om sommeren, og er litt redd for at Baba sling skal bli veldig tung når man bare får belastningen på en skulder. 

Syns egentlig begge er veldig fine, og liker tanken på å kunne bære henne inntil kroppen i starten. Noen andre som har noen tanker om dette?

Dette lurer i grunn jeg på og. Er jo et hav av bæretøy virker det som og like mangen meininger om de forskjellige og hvor nødvendig/unødvendig det er..

Lurer også veldig på dette! Har hørt mye negativt om babybjørn sin bæresele, og har hørt mye bra om Moby Wrappen... Men vet ikke selv, har aldri prøvd...

Jeg har også hørt mye negativt om babybjørn. Hørt at den er ubehagelig å ha på, samt at den ikke er helt bra for nyfødte...

På bleieboden.no kan man se instruksjonsfilm om både baba sling og moby wrap... Ser veldig greie ut å bruke begge to.

jeg har babybjørn... har brukt den til 4 barn og vert kjempe fornøyd.. lett og ta på seg og lett og sette babyen nedi mens en har den på seg... :)) jeg har brukt den MYE.. helt fra de var født... :))

Jeg har både moby wrap og babybjørn. Funker bra til hvert sitt bruk. Kjøpte først kun mobywrap, men da vi skulle ut å fly med mini måtte vi gå til innkjøp av en bb siden tanken på å stå på flyet etc og skulle styre med og knytte den lange remsa ikke var så fristende :)

Har hørt at elastisk bæresjal skal være det beste til nyfødt. Men har aldri prøvd selv da. Vurderer å skaffe meg det nå til nr. 2.

Styr unna babybjørn, ivertfall!

Vond og ha på seg, og ugunsting vinkel i hoftene for barnet! Anbefaler heller en manduca eller noe i den duren. 

Mei Tai er også kjekk. :)

Tenker på en moby wrap selv denne gangen!

Dere som har prøvd moby wrap, blir den veldig varm? Blir jo en julibaby, og selv om sommerene her ikke nødvendigvis er fulle av sol og varme er det jo lov å håpe :)

har kjøpt mobywrap, har også BB og meitai, begge de to siste ble lite brukt sist, meitaien sydde jeg selv når mini var 8mnd ca. så. men hadde en før det å, å sleit med å få han neddi på en orntlig måte når han var mindre :) 

Vi har Moby Wrap som vi brukte til førstemann. Det kan bli litt varmt, men man skal jo ikke være så mye i direkte sollys med babyen uansett, så bare pass på å ha minst mulig under, f.eks en singlet og at babyen heller ikke har så mye klær på. Det er ganske genialt å kunne ha babyen på seg mens man har armene fri til andre ting.

Har kjøpt inn vevd sjal til denne bebisen, menst fordi eg synest det er lekkert å sjå på;)
Har mei tai og ringslynge frå forrigemann som kjem til å bli flittig i bruk. Kvar til sitt bruk, m-t brukar eg ute, fjelltur, korte og lange turar medan ringslynga er perfekt ein kjapp tur på butikken, til og frå bilen under bhg levering og til innebruk då det er kun snakk om eit lag silke rundt baby/barn.
Det er ein evig jungel, men om du er på utkikk etter noko som kan enkelt erstatte ein bb, hadde eg veldt ein ergo/manduca.

har en mai tai som kommer til å bli brukt og skal få tak i ett elastisk bæresjal. har sett på ei som tok det på seg og det såg bare kjempebehagelig ut!! full kroppskontakt <3

Skal kjøpe Moby Wrap, da det virker som et fint og godt sjal for nybegynnere som ønsker å bære fra barnet er helt nyfødt.

Har babybjørn fra sist, og likte den overhodet ikke. Og den skal man vel helst ikke bruke så tidlig? Syns den var ubehagelig på, og lillemann ble forbannet med en gang han ble satt oppi :-P

Jeg har kjøpt ergobaby med spedbarnsinnlegg...men mulig denne også kan bli ganske varm når det er veldig varmt ute...denne selen skal iallefall være bra for hoftene til babyen og ikke belastende for den som bærer. Har hørt at babybjørn skal man ikke bruke lenger enn 2 timer pga dette. 

Det kommer jo helt an på hvilken babybjørn man kjøper, da. Classic er det ikke noen ekstra støtte på, men de har to andre typer som er laget spesielt med tanke på både rygg- og hoftestøtte. Jeg har blitt anbefalt babybjørn pga ryggen, og synes den satt veldig godt på ryggen. Prøvde den med 5 kg dukke i, det er selvfølgelig tungt, men det er det jo å bære en baby på vanlig måte også...:)

Jeg brukte sleepywrap og babybjørn til forrige. Hadde babybjørn active (altså den med sånn ekstra i ryggen), og jeg likte den IKKE. Ikke skal den brukes før de er 3 mnd heller. Ble veldig fort sliten i rygg og skuldre. Sleepywrap derimot synes jeg var herlig, kjente ingen belastning når jeg gikk med han, og han var ganske gammel sist jeg brukte den. Litt småtungvint med all knytingen, men synes det gikk veldig greit jeg, og litt varm er den jo, men brukte den på varme dager uten problem. Mest varmt for meg :P  KJøpte den for bare 300 kr fra USA :)

Kjøpte denne gang ergobaby sin bæresele, og den er kjempegod å bære med, men ikke såå god som jeg hadde håpa, men nå er jo min 20 mnd og jeg kunne bære han uten problem med bekkenløsning og mage og alt, så må si meg fornøyd likevel ;) Kjøpte med nyfødtinnlegg til den :)

jeg lurer på en ergo baby siden den er best for bærer og babyen. jeg sliter med ryggen så vil ha noe som er godt for meg også. liker  at den kan bæres foran, på ryggen og på hofta! 

Lånte en BB sist, den fungerte fint på reise på flyplassen og sånn, lett å ta på men guuud så sliten jeg ble i ryggen! (han var ca 6 mnd)
Hadde et bæresjal også, men det var nok i korteste laget,så fikk ikke surret det rundt meg.. men funket som støtte og bære han på hofta med når jeg måtte ha armene fri litt på kjøkkenet og i huset, men ble veldig belastning for den skulderen den hang på :S 

Blir en ergobaby nå, MÅ ha muligheten til å bære han/henne og ha armene fri når jeg har en til.. på tur og hjemme! 
- eller skal sjekke ut mobywrap også, men tror ikke jeg orker å surre rundt og på..
jeg kommer ALDRI til å tørre å legge ungen på ryggen og surre han inn uten hjelp!!!!!!!! Så neeee.. 

Mariannea skrev:
Jeg har også hørt mye negativt om babybjørn. Hørt at den er ubehagelig å ha på, samt at den ikke er helt bra for nyfødte...

På bleieboden.no kan man se instruksjonsfilm om både baba sling og moby wrap... Ser veldig greie ut å bruke begge to.

Jeg tviler på at de hadde solgt BabyBjørn om den ikke hadde vært bra for nyfødte. Det er uansett logisk at man ikke skal ha babyen i bæreselen mange timer i strekk. Dette gjelder for både BabyBjørn, Mobywrap og andre bæreseler.. Tenker i alle fall jeg ;)

Back
Topp