Kjøp av utstyr

3puter og cosifix høres ut som meg også :hilarious:
Jeg må holde c-grep rundt puppen for å amme liggende så det er rimelig slitsomt i skulderen i lengden, så absolutt verdt det med en god stol.
Ja, jeg synes det er lett å komme opp av, den er såpass fast at det alltid er noe å Lene seg på. Satt også myyye med minste babyen i bæresele, fordi hun bare sov i en selen i starten. Tror 60% av perm eller mer ble tilbrakt i den stolen :p
Det høres bra ut, blir nok en tur på IKEA på meg :) Det eneste jeg synes er litt skummelt med å amme i stol, er at jeg er redd for å sovne og miste babyen på gulvet:nailbiting:

Det høres bra ut, blir nok en tur på IKEA på meg :) Det eneste jeg synes er litt skummelt med å amme i stol, er at jeg er redd for å sovne og miste babyen på gulvet:nailbiting:

Jeg har aldri sovnet under amming i den. Men ikke ammet i den på natta da. :) Har du prøvd å holde c-grep på brystet liggende? Det innebærer at du er halvveis oppreist fordi man har albuen nedi madrassen. Vanskelig å forklare. Det er litt slitsomt også, så man kan ikke få til å sovne. Men litt mindre slitsomt enn å gå ut av senga.

Jeg har aldri sovnet under amming i den. Men ikke ammet i den på natta da. :) Har du prøvd å holde c-grep på brystet liggende? Det innebærer at du er halvveis oppreist fordi man har albuen nedi madrassen. Vanskelig å forklare. Det er litt slitsomt også, så man kan ikke få til å sovne. Men litt mindre slitsomt enn å gå ut av senga.
Har ikke prøvd c-grep så vidt jeg vet nei. For det er ikke det samme som «hamburger»-grepet eller? Jeg har ganske store pupper, så jeg må holde/forme puppen uansett om jeg sitter eller ligger egentlig.. :wacky: Skal lese meg opp opp på det, takk for tips!

Har ikke prøvd c-grep så vidt jeg vet nei. For det er ikke det samme som «hamburger»-grepet eller? Jeg har ganske store pupper, så jeg må holde/forme puppen uansett om jeg sitter eller ligger egentlig.. :wacky: Skal lese meg opp opp på det, takk for tips!

Ja jeg fikk vist det på helsestasjonen. Men i stedet for hamburgergrepet hvor man ofte støtter brystet på innsiden av brystet elelr bare en liten del, så er c-grep at man holder/støtter hele puppen ved å forme hånda til en C og holde på utsiden av brystet i stedet.
Ammehjelper beskriver det sånn:
Hvis du har svært store og tunge bryster kan du støtte og forme brystet med C-grepet (hånden under, tommelen løst på oversiden av brystet.)

Jeg har også store bryster i utgangspunktet, og de eksploderer når det kommer melk i dem. Så hvis jeg ikke støtter brystet under hele ammingen blir det feil sugetak og vonde sår. :wacky:

Vi har kjøpt vogn, stelleveske, bilstol, seng, 1 teppe å en body :hilarious: Har mye igjen, men det meste av store ting er handlet inn iallefall. Ammestol har jeg aldri sett behovet for så det kommer jeg ikke til å kjøpe.

Vi har en del etter første, men det er anda i bruk da han akkurat har fylt året, så må nok invistere i noe nytt,, enda ikke begynt med det

Trenger bedside, vugge for å ha i stue, helst en minste ikke kommer seg opp i (noen anbefalinger), ny bilstol, en til tripp trapp stol, vintervognpose og søskenvogn. Tar imot anbefalinger om søskenvogn med stor takk!

Har ikke kjøpt noe som helst til minsten ennå. Venter vår fjerde gutt, så det er ikke akkurat manko på klær og utstyr til guttebaby i hus :p Men, det blir bare 1 år og 5 måneder mellom nest minste og minste, så vurderer å gå til innkjøp av en søskenvogn. Er dog veldig avslappet til det, så kommer nok til å avvente - kjøper etter fødsel dersom behovet melder seg:happy: Det er første gang vi får sommerbaby, så tipper vi går til innkjøp av noen sommerlige antrekk etterhvert som butikkene fylles med sommerklær:Heartblue Koselig å handle litt nytt også! Vurderer også en vippestol og en behagelig form for bæretøy, greit å kunne ha hendene litt fri med tre andre små i hus også:happy:

Har kjøpt litt nye babyklær til å ha på sykehuset. Men dette er 3 gutten så har nok av klær. I går kjøpte vi brukt søskenvogn siden den mellomste blir 2 år i april. Vi har tenkt fram og tilbake om det trengtes, men nå har vi kjøpt :)

Back
Topp