Kjønn

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Noen som ikke vil vite kjønn før fødsel?
 
Vi skal ikke vite ❤️
Dette blir vårt tredje barn, og vi visste ikke kjønn før fødsel med de to første heller :happy:
 
Var innom tanken å ikke vite (dette blir vårt 3. barn, har fått vite med de to forrige). Men så så jeg en tiktok av en dame som sa hun hadde blitt påvirket til å ikke vite kjønn av «alle» som sa at det var så spesielt å finne det ut ved fødsel heller. Men når det kom til stykke opplevde hun det ikke sånn. Som hun sa er fødsel en spesiell nok opplevelse i seg selv, og at hun heller synes det var kjekkere å ha det å finne ut av kjønnet som en egen opplevelse. I tillegg følte hun at det gjorde at hun bedre knyttet seg til lille i magen underveis i svangerskapet og «kjente» litt mer babyen som kom ut. Når hun sa det slik så kjente jeg at jeg nok deler de følelsene / opplevelsene, da jeg har synes det har vært noe eget med å vite at det er «Lille Ola» feks som ligger i magen å «endelig får vi hilse på ‘lille ola’». Så for min del la jeg hvertfall fra meg det å skulle vente til fødsel :love2

Må bare understreke at jeg ikke mener at alle skal føle det slik eller at andre ikke opplever det som ekstra spesielt å vente til fødsel med å vite kjønn, bare at jeg for min egen del kjenner at jeg nok vil oppleve det likt som hun fra tiktoken :)
 
Har vært innom tanken. Hadde vært veldig spennende å ikke vite, men tror det blir å vite på forhånd denne gangen også :)
 
Var innom tanken å ikke vite (dette blir vårt 3. barn, har fått vite med de to forrige). Men så så jeg en tiktok av en dame som sa hun hadde blitt påvirket til å ikke vite kjønn av «alle» som sa at det var så spesielt å finne det ut ved fødsel heller. Men når det kom til stykke opplevde hun det ikke sånn. Som hun sa er fødsel en spesiell nok opplevelse i seg selv, og at hun heller synes det var kjekkere å ha det å finne ut av kjønnet som en egen opplevelse. I tillegg følte hun at det gjorde at hun bedre knyttet seg til lille i magen underveis i svangerskapet og «kjente» litt mer babyen som kom ut. Når hun sa det slik så kjente jeg at jeg nok deler de følelsene / opplevelsene, da jeg har synes det har vært noe eget med å vite at det er «Lille Ola» feks som ligger i magen å «endelig får vi hilse på ‘lille ola’». Så for min del la jeg hvertfall fra meg det å skulle vente til fødsel :love2

Må bare understreke at jeg ikke mener at alle skal føle det slik eller at andre ikke opplever det som ekstra spesielt å vente til fødsel med å vite kjønn, bare at jeg for min egen del kjenner at jeg nok vil oppleve det likt som hun fra tiktoken :)
Dette var et fint perspektiv. Takk for at du delte! Husker du brukernavnet til TikTok'ern?
 
Jeg vil vite. For helt ærlig har jeg mye heller lyst på jente enn på gutt, så vil venne meg til tanken på gutt så tidlig som mulig om det er det det er. En av hver fra før, og syns tanken på to guttebursdager er slitsom. Så har sønnen vår hatt store utfordringer med søvn og refluks, så det har vært tungt etter at han kom, og han er så full av energi, klatrete og sta, så det blir endel voldsomme reaksjoner og actionfylte dager. Så har lite av dette med kjønn å gjøre, men det er de irrasjonelle følelsene jeg har rundt det. Så vil nok tankesettet snu om det blir realitet, men jeg vil altså vite det så tidlig som mulig for å venne meg til tanken.
 
Visste med første, ikke med andre, begge deler er fint Koselig å få vite på forhånd, og få delt "spenningen" litt utover, men også fint å ikke vite. Skal sies at de ikke fant det på ordinær ultralyd i uke 19 med nummer to, og ved neste ultralyd (uke 32) følte jeg vi var nærme nok fødsel til at jeg ikke trengte å vite. Da ble det ekstra spenning ved fødsel, og det var også fint! Men noe slitsomt med alle spørsmålene fra folk

Har ikke bestemt meg helt enda med nummer tre, men bikker foreløpig mot å vite kjønn denne gangen.
 
Jeg kunne kanskje tenkt meg å ikke vite det, men så er jeg så utålmodig og liker ikke å leve i uvisshet så vi blir nok å vite det så fort som mulig. Mannen vil også vite det og jeg syns det har blitt komplisert hvis han skulle vite og ikke jeg :hilarious:
MEN jeg kunne tenkt meg at ingen andre får vite det, det har vært litt hyggelig :joyful: men jeg er sinnsykt dårlig til å holde noe fra mamma så det blir nok vanskelig :hilarious:
 
Jeg kunne kanskje tenkt meg å ikke vite det, men så er jeg så utålmodig og liker ikke å leve i uvisshet så vi blir nok å vite det så fort som mulig. Mannen vil også vite det og jeg syns det har blitt komplisert hvis han skulle vite og ikke jeg :hilarious:
MEN jeg kunne tenkt meg at ingen andre får vite det, det har vært litt hyggelig :joyful: men jeg er sinnsykt dårlig til å holde noe fra mamma så det blir nok vanskelig :hilarious:
Liker også tanken på å holde det for oss selv, men hadde blitt alt for mye mas om at denne gangen MÅ det bli jente… Har tre gutter fra før og er så lei dette jentemaset! Er jo ikke som om vi kan bestemme kjønn :)
 
Har ei jente fra før og vil gjerne vite kjønnet på nestemann også. Jeg føler det er så mye lettere å knytte seg til barnet i magen når man ser for seg ei lita jente eller en liten gutt.
 
Jeg tenkte at jeg ikke ville vite, men jeg tror ikke jeg klarer å la det være. Jeg er litt i samme skvis som over her, at jeg innerst inne virkelig ønsker meg en datter (har to gutter fra før), og at jeg trenger å få litt tid på å venne meg til tanken på gutt nummer 3 hvis det blir sånn. Babyen er veldig ønsket og elsket uansett, så det er ingen fare for stor sorg, men det hadde vært sååå hyggelig med en liten jente nå - det er "bare" gutter i denne slekta :bag: Min oldemor har 21 direkte etterkommere, og av dem er det bare 4 jenter! :bored:
 
Back
Topp