Kjønn

Montessoripedagog

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❄️ Januargull 2023 ❄️
Fastelavnsbollene 2026
Noen av dere som har noen magefølelse på hvilket kjønn det blir?

Noen ønsker for hva dere vil det skal bli?
Og hva har dere fra før?

Jeg har en magefølelse på gutt. Men jeg stoler overhode ikke på magefølelsen min (sånn generelt), og jeg tror det handler om at jeg nok ønsker meg en gutt mest (og alltid har likt gutter best - sånn i jobbsammenheng f.eks.)

Jeg tror jeg får gutt, har trodd det hver gang:p har 2 gutter og en jente fra før. Hadde vært gøy med en jente til, men gøy med gutt også:happy:

Jeg tror jeg får en gutt. Jeg har to jenter fra før av, men jeg ønsker meg ikke gutt nå, selv om det kanskje hadde vært naturlig. :)
De to andre gangene har jeg intenst ønsket meg jente, mens når er det ganske likegyldig. Heller kanskje litt mer mot jente fordi «det kan jeg». :)

Har to gutter fra før og håper på ei jente denne gangen, men blir ikke overrasket om det blir en gutt til :) Er vel størst sjanse for gutt statistisk og magefølelsen sier at det blir en lillebror.

Har en gutt fra før og tipper at jeg får en til gutt. Men hadde vært stas med en jente. Men det er som dere sier, nå "kan" jeg gutt.

Dette svangerskapet er helt ulikt det første (jente), så jeg tror dette blir gutt.
For meg spiller det egentlig ingen rolle. Om det blir gutt er det koselig å ha en av hver, men om det derimot er jente så er det lettvint ift klær som kan brukes opp igjen :happy:
Spiller absolutt ingen rolle, bare alt går bra og at baby er frisk :hilarious:

Så langt har jeg ingen magefølelse på kjønn. Med første tenkte jeg gutt raskt, og det stemte! Håper litt på jente for å få en av hver, men veldig praktisk med en gutt til med tanke på arving av klær og utstyr:rolleyes:

Hopper mellom gutt og jente hele tiden, og ønsker begge deler like mye. Er så spennende! Første vår er jente :Heartpink

Har en av hver, mens jenta har jeg med mannen. Så hadde vært morsomt med gutt, men vi begge er overbevist om at det er jente:p Men i forrige svangerskap var vi begge overbevist om at det var gutt så:hilarious:

Jeg har to gutter fra før. Har en liten magefølelse på jente, men håper kanskje på enda en gutt. Egentlig ikke nøye på dette tidspunktet da vi egentlig ikke skulle ha flere barn:happy090

Ved ivf er det større sjanse for gutt sier forskning, men jeg har ingen magefølelse. Kommer ut et intetkjønn her:)

Oi, er det sant :D Hvorfor er det sånn?
Måtte Google igjen og resultatet av forskning er:
  • Vanlig ivf, der sædcellene selv penetrerer egget, 3 til 6% større sjanse for gutt.
  • ICSI (eller IMSI) litt høyere sjanse for jente enn ved ivf. Men bare litt.
  • IMSI gir høyere sjanse for eneggede tvillinger enn ICSI. 25% større sjanse enn på ICSI sånn jeg skjønte studien. Rett meg gjerne.
Dette ble litt overraskende på meg nå, sikkert derfor klinikken var nøye på tidlig ultralyd :bag:
IMSI er en avansert form for ICSI.

Måtte Google igjen og resultatet av forskning er:
  • Vanlig ivf, der sædcellene selv penetrerer egget, 3 til 6% større sjanse for gutt.
  • ICSI (eller IMSI) litt høyere sjanse for jente enn ved ivf. Men bare litt.
  • IMSI gir høyere sjanse for eneggede tvillinger enn ICSI. 25% større sjanse enn på ICSI sånn jeg skjønte studien. Rett meg gjerne.
Dette ble litt overraskende på meg nå, sikkert derfor klinikken var nøye på tidlig ultralyd :bag:
IMSI er en avansert form for ICSI.

Spennende! Jeg har ingen peiling på noe av dette. Heldigvis kan man vel si.

Ååå jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg ønsker meg mest nå jeg, har jente fra før.. Og føler meg helt klart mest trygg på det, men hadde vært veldig koselig med en gutt også.. :)

Har en av hver så for min del spiller det ingen rolle, men jeg har en guttefølelse denne gangen av en eller annen grunn :)

Med 3 gutter fra før så har jeg ikke troa på at det blir jente denne gangen heller:hilarious:
Men så lenge babyen er frisk, så er det akkurat det samme for meg:Heartpink:Heartblue

Jeg har ingen ide hva jeg tror det blir. Har uansett etter hvert lyst på værtfall en av hver så har ikke så mye å si.

Men i følge kinesisk fødselskart så blir det jente.

Blir spennede å se:love017

Har kjøpt et sånn urinprøvesett fra eBay som er på vei. :hilarious::hilarious: Blir gøy å se om resultatet der stemmer med UL når den til kommer. :)

Magefølelsen min nå sier gutt, mest sannsynlig fordi jeg har så og si null symptomer og ganske likt mitt første svangerskap som var gutt:hilarious: Da testet jeg kun for at jeg ikke fikk mensen, hadde gjort det flere ganger og da fått mensen dagen etter:joyful:

Back
Topp