Kjønn

TinaTherese

Blir kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Dere som har barn fra før og var på tidlige eller semitidlige ultralyder:

Hvor tidlig fikk dere vite (eller evt en kvalifisert gjetning på) kjønn?

Min svigerinne fikk vite i uke 13 sist nemlig, og jeg har ultralyd i uke 12+5….

På offentlig ul vil de ofte ikke ha fokus på kjønn, og noen ganger blir de sur om man spør, fordi det skal være en medisinsk undersøkelse, og kjønn ikke er viktig..

Sist svangerskap fikk jeg vite kjønn på ordinær ultralyd i uke 21.. Men da hadde jeg ikke tidlig ultralyd. Men så babyen på ultralyd på hver kontroll hos legen. Han hadde så gammelt utstyr at jeg tror ikke han kunne sett kjønn.

Skal på tul på sykehuset i morgen 12+0, så er veldig spent på om de kan se noe!

Var på UL i uke 12 med begge mine, og legen turte ikke å gjette på noen av dem. Tror det varierer veldig på hvor man går til Ul, har inntrykk av at det er veldig ulik praksis! Har også hørt om flere som har fått vite det i uke 12/13.

Det jeg har hørt at det er veldig usikkert å gjette kjønn så tidlig. Husk at det er 50% sjanse for å ha rett eller feil uansett. Jeg ville ikke stolt på noe før uke 16, og til og med da ikke vært skråsikker. Det har vært noen runder hvor folk har fått oppgitt feil, selv om de fleste får riktig på UL rundt uke 18. Jeg hørte det kan være lettere å ta feil om man tror det er jente, enn omvendt, og kan på en måte se det for meg, for begge guttene mine hadde en veldig tydelig "stå tiss" som stakk opp på UL. Hvis denne gjemmer seg så kan jeg se for meg at det kanskje antas jente i noen få tilfeller. Mulig de fleste har 3D UL apparat i tillegg i disse dager da, men det er ikke mer enn et par år siden et par i lokalavisen stod fram med at de fikk beskjed om jente på UL, malte rommet rosa, kjøpte kjoler og annet rettet mot jente, også viste det seg å være en gutt da babyen kom ut. De valgte å ikke endre på rom eller tøy på en stund, men de fikk hjelp til å ordne med litt mer guttete tøy av familie og venner mens de var på sykehuset :)

Jeg tror selv jeg venter jente, så gleder meg veldig til ordinær UL. Jeg trodde de to første var gutter, og det var de. Jeg håper selvfølgelig jeg har rett igjen, haha. Har på sett og vis funnet jentenavn alt, så pappaen sa "Typisk nå om det det gutt, nå som vi har funnet et navn vi begge liker. Jeg har ikke peiling på passende guttenavn".

1. OUL, ca uke 19
2. Sent i uke 12 eller 13 (var ikke forberedt for dette, visste ikke at det var mulig å se så tidlig).
3. Tok NIPT i sverige og vet det nå i uke 11

Nr1 oul(uke18), de sa jente, det ble jente.
Nr2 tul(uke17), de sa jente. På oul 2uker etterpå sa de gutt. Det ble gutt:p

Har tul på sykehuset i romjula når jeg er 13+4, å har et håp om at de tør å gjette med forbehold:p

Jeg var på ultralyd i dag, 10+2, og hun gjettet allerede på at det blir en jente! Veldig spent på om det stemmer! De kan visst se antydning veldig tidlig utifra hvor nærme kroppen kjønnet sitter om jeg skjønte det rett. Det «stikker ut» på både jente og gutt så tidlig

Med min fleste fikk jeg vite jente på oul, samme på 3D ul i uke 29 eller hva det nå var. Kom ut en gutt

På offentlig ul vil de ofte ikke ha fokus på kjønn, og noen ganger blir de sur om man spør, fordi det skal være en medisinsk undersøkelse, og kjønn ikke er viktig..

Sist svangerskap fikk jeg vite kjønn på ordinær ultralyd i uke 21.. Men da hadde jeg ikke tidlig ultralyd. Men så babyen på ultralyd på hver kontroll hos legen. Han hadde så gammelt utstyr at jeg tror ikke han kunne sett kjønn.

Skal på tul på sykehuset i morgen 12+0, så er veldig spent på om de kan se noe!

Hvordan gikk ultralyden? Og fikk du vite kjønnet? :love7

Hvordan gikk ultralyden? Og fikk du vite kjønnet? :love7
Det gikk veldig bra :D
Hun sjekka ikke kjønn, bare sa at de ikke kunne se det før rundt uke 16. Jeg ba henne sjekke nakkefold, men hun var ganske bestemt på at jeg var henvist pga en blødning, og for at hun skulle se på nakkefold måtte man henvises til nipt, og da ble jeg streng og sa at hun kunne SE, uten å ta en nipt. Så hun gjorde det da, men følte ikke for å "mase" mer om kjønn etter det haha

Jeg fikk hvertfall vite i uke 14 sist.

Jeg var på ultralyd i dag og ble flyttet 3 dager frem, så altså til 12+4. Hun sa rett ut at det så ut som en gutt, men etter hva jeg finner på nett så stikker det jo ut på begge så tidlig :wacky: (ville egentlig ikke vite heller da, så hun burde spurt først).
Så jeg klarer ikke stole på det før OUL her hvertfall. Var i tillegg vanskelig å få klare bilder, så da ble jeg ennå mer i tvil.
Men hun sjekket nakkefold uten at jeg spurte om:dummy1: det også da, og det var jeg fornøyd med! Hehe
Alt så bra ut og den var like glad i å sove som mora si ;)

Med første så var jeg på ultralyd i uke 13 en gang mener jeg. Da gjettet hun på jente, og det ble bekreftet at det var en jente på ordinær ul:happy: Det kommer vel an på en del, hvordan baby ligger osv. Lillemor var så aktiv den dagen at det var vanskelig for gyn. å si sikkert på den tidlige ul.
Skal på ul nå med lille i magen om en uke, men da vil det være for tidlig å se. Er bare 8+4 i dag.

Med nr 1 fikk jeg vite gutt ved oul i uke 19.

Var på tul privat tidligere i uka her. Ble da målt til 12+1. Jordmor gjettet på jente og virket veldig skeptisk på at nuben kunne reise seg nå i etterkant. Den jordmoren gjettet riktig til min søster og 2 veninner i uke 12, så jeg er veldig spent på om hun har riktig :joyful: Hadde vært veldig stas med en lillesøster :angelic: Skal på offentlig tul neste torsdag og er veldig spent på hva de sier da. Evt om jeg selv klarer å se om det er forandring på nuben!

Noen som har erfaring med nub teori? Stemte den for dere?

Vedlegg

• VideoCapture_20211226-184617.jpg
    VideoCapture_20211226-184617.jpg
    544,7 KB · Visninger: 68
Med nr 1 fikk jeg vite gutt ved oul i uke 19.

Var på tul privat tidligere i uka her. Ble da målt til 12+1. Jordmor gjettet på jente og virket veldig skeptisk på at nuben kunne reise seg nå i etterkant. Den jordmoren gjettet riktig til min søster og 2 veninner i uke 12, så jeg er veldig spent på om hun har riktig :joyful: Hadde vært veldig stas med en lillesøster :angelic: Skal på offentlig tul neste torsdag og er veldig spent på hva de sier da. Evt om jeg selv klarer å se om det er forandring på nuben!

Noen som har erfaring med nub teori? Stemte den for dere?
Når er bildet fra? For det ser da virkelig ut som en gutte-nub. Hadde ultralyd selv i uke 12 og 13 og der var det lik nub på min gutt.

Når er bildet fra? For det ser da virkelig ut som en gutte-nub. Hadde ultralyd selv i uke 12 og 13 og der var det lik nub på min gutt.

Bildet er fra 12+1 :happy: jordmor viste fram på ul at nub og ryggrad lå helt horisontalt i forhold til hverandre. Også hadde det vist noe med plassering av urinblæren å gjøre.. Tror selv det er litt tidlig å lese av da nub teorien er mest troverdig når foster har crl over 60 mm, og min var kun 57 mm :p Blir spennende å se! Den lille er velkommen uansett hvilket kjønn det viser seg å være :Heartpink:Heartblue

Back
Topp