Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
det er litt vel mange som har fått feil kjønn servert i uke 12-13, hahah
Vi har tatt NIPT, og valgt at de skal teste kjønnskromosomer, så vi får vite kjønnet om under en uke (i uke 13). Veldig spent!
Tar man NIPT test ho fastlege og må du be om det for å få det?
Jeg skal ta blodprøver neste uke.
Vi har tatt NIPT, og valgt at de skal teste kjønnskromosomer, så vi får vite kjønnet om under en uke (i uke 13). Veldig spent!
NIPT testen, er det den samme som dobbeltesten? Eller er det forskjellig?
Nei, det er ikke det samme. Dobbeltesten undersøker hormoner i blodet til mor, mens NIPT-testen sjekker DNA i blodprøven. NIPT-testen er 99% sikker, mens dobbeltesten er 80-90 % sikker. Så NIPT-testen er adskillig mer treffsikker.
Okeihvordan kan man få det istedenfor dobbeltesten? Jeg skal ta den om 2 uker men om den andre er mer sikker så vill jeg heller ha den! Rart di ikke tilbyr det istedenfor dobbeltesten egentlig[emoji848]
Spør legen din. NIPT testen er ganske nytt i Norge, det ble vel ikke lovlig før i fjor engang. Er du over 38, eller i risikogruppen, skal du kunne få den. Uten at jeg vet hvordan, siden jeg ikke oppfyller kriteriene, og derfor måtte utenlands.
Hei. Lenge siden dette innlegget. Kan jeg spørre om hvilken uke du var i og om det var nub som var usikkerheten?Sniker fra desember.
Han trodde det var jente hos oss men var mer usikker enn han pleide å være. Han hadde rett, daDet er veldig sjelden han tar feil.