Kjønn

Hva koster en time hos han? Kanskje til Jessheim man må dra da [emoji1]
 
Koster 1750 i følge nettsiden. Ganske dyrt, men det velger jeg å overse denne gangen.
 
Ble spådd en jente av Aage Huseby forrige uke 12+0.
Veldig koselig (!!) å på en måte få litt mer forhold til den lille bebisen der inne, men kjenner at jeg tar det med en klype salt egentlig. Har googlet litt rundt og det er litt vel mange som har fått feil kjønn servert i uke 12-13, hahah:p Blir å se ordentlig på oul om 6-7 uker. Gleder meg!!:happy:
 
Vi venter jente! [emoji173]
Var 12+1 da jeg var på ultralyd, og hun viste seg tydelig frem, og jordmor var sikker på at det var jente.
Vi har gutt fra før, så jeg gleder meg veldig til alle de søte klærne jeg skal kjøpe! Det er så mye nydelig!
 
Vi har tatt NIPT, og valgt at de skal teste kjønnskromosomer, så vi får vite kjønnet om under en uke (i uke 13). Veldig spent!
 
Tar man NIPT test ho fastlege og må du be om det for å få det?
Jeg skal ta blodprøver neste uke.

i Norge får man det bare om man er over 38. Jeg er "bare" 35, så vi måtte reise til Danmark og ta det på privatklinikk der. Jeg vet ikke hvordan det foregår for de over 38 i Norge.
 
NIPT testen, er det den samme som dobbeltesten? Eller er det forskjellig?

Nei, det er ikke det samme. Dobbeltesten undersøker hormoner i blodet til mor, mens NIPT-testen sjekker DNA i blodprøven. NIPT-testen er 99% sikker, mens dobbeltesten er 80-90 % sikker. Så NIPT-testen er adskillig mer treffsikker.
 
Nei, det er ikke det samme. Dobbeltesten undersøker hormoner i blodet til mor, mens NIPT-testen sjekker DNA i blodprøven. NIPT-testen er 99% sikker, mens dobbeltesten er 80-90 % sikker. Så NIPT-testen er adskillig mer treffsikker.

Okei :) hvordan kan man få det istedenfor dobbeltesten? Jeg skal ta den om 2 uker men om den andre er mer sikker så vill jeg heller ha den! Rart di ikke tilbyr det istedenfor dobbeltesten egentlig[emoji848]
 
Okei :) hvordan kan man få det istedenfor dobbeltesten? Jeg skal ta den om 2 uker men om den andre er mer sikker så vill jeg heller ha den! Rart di ikke tilbyr det istedenfor dobbeltesten egentlig[emoji848]

Spør legen din. NIPT testen er ganske nytt i Norge, det ble vel ikke lovlig før i fjor engang. Er du over 38, eller i risikogruppen, skal du kunne få den. Uten at jeg vet hvordan, siden jeg ikke oppfyller kriteriene, og derfor måtte utenlands.
 
Spør legen din. NIPT testen er ganske nytt i Norge, det ble vel ikke lovlig før i fjor engang. Er du over 38, eller i risikogruppen, skal du kunne få den. Uten at jeg vet hvordan, siden jeg ikke oppfyller kriteriene, og derfor måtte utenlands.

Okei, jeg har ett barn med leppe, kjeve ganespalte og nyreproblemer så jeg får ekstra oppfølgning her heldigvis :) men jeg skal ringe å høre om jeg heller kan få den testen istedenfor dobbeltesten som er planen[emoji106][emoji16]
Takk for svar[emoji4][emoji4][emoji4]
 
Back
Topp