Kjønn

Venninnen min hadde tre av et kjønn, og fulgte råd om å få motsatt kjønn (timing i forhold til EL) på nr fire. Hun fikk motsatt!
Da vi begynte prøvingen ville vi forsøke å få det kjønnet kjæresten ikke har fra før. Etter to år og en MA blir vi overlykkelig om vi klarer å bli gravid i det hele tatt!

Venninnen min hadde tre av et kjønn, og fulgte råd om å få motsatt kjønn (timing i forhold til EL) på nr fire. Hun fikk motsatt!
Da vi begynte prøvingen ville vi forsøke å få det kjønnet kjæresten ikke har fra før. Etter to år og en MA blir vi overlykkelig om vi klarer å bli gravid i det hele tatt!

Hvordan kan man vite når EL er ? F eks hvis man da skal ha sex i dagene før EL. Hvordan vet man når det er? Regner med at EL test kun slår ut ved EL?

Har alltid ønsket meg en av hver.
Nr 1 var gutt. Hadde da sex på eggløsningsdagen.
Ville gjerne ha jente nå. Hadde sex 4-5 dager før eggløsning. Så hun må virkelig ha overlevd lenge inni der..
Så tanken slo meg at det kom til å bli jente denne gangen.
Og det ble det :)
Har alltid kunne stille klokka etter mensen og eggløsning, så regne dager var ikke vanskelig :) (regnet kun med kalenderen)
Hadde selvfølgelig vært like glad i bebis om jeg ikke hadde fått det jeg ville :) men må være lov å ønske og prøve uten at det er noe galt i det :)

Ja passet på å ha sex mange dager før el for å øke andelen jente-sædceller i egglederen før el. Men jeg turte ikke å la være å ha sex rett før el også da, så at jeg ble gravid i det hele tatt var viktigere enn kjønn.

Har også bestandig hatt full kontroll på eggløsning og menstruasjon, og prøvde å time det riktig iforhold til kjønn begge gangene. Sex på selve EL-dagen med begge to, ble gutt første gang, men jente denne gang. Tenker det kommer litt an på dyktighet på svømmerne og hva slags rogn far har i posen sin også ;-):-P

Har også bestandig hatt full kontroll på eggløsning og menstruasjon, og prøvde å time det riktig iforhold til kjønn begge gangene. Sex på selve EL-dagen med begge to, ble gutt første gang, men jente denne gang. Tenker det kommer litt an på dyktighet på svømmerne og hva slags rogn far har i posen sin også ;-):p

Er nok en del tilfeldigheter ute og går ja :) sex på EL dag skal vel øke sjansen for gutt og i dagene før for jente? Men er vel bare at sjansen øker for et bestemt kjønn, ingen garanti ;) Selv tok jeg EL test sist fordi jeg ville øke sjansen for å bli gravid, hadde sex på EL dagen og fikk gutt :) Spiller ingen rolle for meg hva jeg får, ønsker bare at det skal gå raskest mulig når vi starter å prøve :p

Hvordan kan man vite når EL er ? F eks hvis man da skal ha sex i dagene før EL. Hvordan vet man når det er? Regner med at EL test kun slår ut ved EL?

Hvis du kjenner syklusen og har regelmessig syklus, kan du beregne når EL vil være. Og da kan man ha sex i dagene før man forventer EL hvis man ønsker å prøve på jente. Hvis man ikke har kontroll, så kan man ha sex annenhver dag fra man er ferdig med mensen og stoppe når man får positiv EL test (blir positiv 24-48 timer før EL). Ønsker man gutt, så kan man ta EL test om man ikke har kontroll på syklus. Noen merker at de har EL. Så kan man ha sex på EL om man vil ha gutt. Det er vel teorien. Stemmer vel ikke alltid i praksis ;)

Hvis du kjenner syklusen og har regelmessig syklus, kan du beregne når EL vil være. Og da kan man ha sex i dagene før man forventer EL hvis man ønsker å prøve på jente. Hvis man ikke har kontroll, så kan man ha sex annenhver dag fra man er ferdig med mensen og stoppe når man får positiv EL test (blir positiv 24-48 timer før EL). Ønsker man gutt, så kan man ta EL test om man ikke har kontroll på syklus. Noen merker at de har EL. Så kan man ha sex på EL om man vil ha gutt. Det er vel teorien. Stemmer vel ikke alltid i praksis ;)

Vil tro det ikke fungerer i de fleste tilfeller , men hadde vært gøy å prøve :)

Vil tro det ikke fungerer i de fleste tilfeller , men hadde vært gøy å prøve :)

Man har jo i utgangspunktet ca 49 % sjanse for jente og ca 51 % sjanse for gutt. Så fra naturens side vil jo ca halvparten lykkes med det kjønnet de ønsker uansett :p men mulig man øker prosentene noe ved å time etter EL. Noen sikker vitenskap er det ikke i alle fall!

Vi prøvde ikke å få barn en gang nå sist, så vi prøvde iallefall ikke noe spesielt kjønn :p
Alle barn er velkomne, men jeg innrømmer glatt at det er moro med jente når jeg har to gutter fra før uten at det hadde vært mindre moro med gutt :)

Samme her :-) Hadde ikke noe ønske før UL, men er jo kjekt å få oppleve begge kjønn - selv om vi egentlig var storfornøyde med to gutter.

Man har jo i utgangspunktet ca 49 % sjanse for jente og ca 51 % sjanse for gutt. Så fra naturens side vil jo ca halvparten lykkes med det kjønnet de ønsker uansett :p men mulig man øker prosentene noe ved å time etter EL. Noen sikker vitenskap er det ikke i alle fall!

Nei, sikkert er det ikke, men jeg er ikke helt fremmed for at det kan være noe i teorien om at jentesædcelkene er mer hardføre enn guttecellene. Hadde sex på el-dagen med begge guttene og noen dager før ned jenta i magen (tilfeldig at det ble sånn, prøvde ikke på et bestemt kjønn). Selvsagt kan det være tilfeldig, men spennende teori uansett :-)

Siden det var prøverør, så var det ikke så mye vi kunne gjøre for å prøve på et spesifikt kjønn. Vil ha en av begge kjønn, så har uansett ikke noe å si for meg siden dette er første :)

Virker ikke som det er 50/50 her i huset. Vi har tre gutter :p tenkte ikke noe på dette med kjønn på nr 1 og 2. Men klart det hadde vært gøy med begge deler :)

Virker ikke som det er 50/50 her i huset. Vi har tre gutter :p tenkte ikke noe på dette med kjønn på nr 1 og 2. Men klart det hadde vært gøy med begge deler :)

Det sies vel også at om man har to av et kjønn, så er sjansen større for samme kjønn enn gang til ;)

Back
Topp