Kjønn

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Den evige debatten om kjønn :p Regner med at folk er takknemlige for å få barn og at friskt barn er viktigst, så den trenger vi ikke diskutere :p ser at mange ønsker seg et bestemt kjønn, og har forståelse for at folk tenker annerledes enn meg. Selv spiller det ikke noen rolle, noe jeg er glad for :) Dersom jeg hadde hatt ønske om et bestemt kjønn, så hadde jeg nok prøvd kjerringråd og timing i forhold til eggløsning. Men tror ikke jeg ville gjort gender selection i utlandet (selv om jeg ikke egentlig kan uttale meg sikkert, da jeg ikke har vært i situasjonen). Er det noen som har prøvd å unnfange et bestemt kjønn? I så fall hvordan (kjerringråd, time etter EL eller gender selection)? Hva er greit og ikke greit?

Har ikke prøvd eller vært ute etter et bestemt kjønn, men veldig spent på svarene som eventuelt kommer :P om det faktisk er kjerringråd og slikt for å få et bestemt kjønn. Så...... Følger :D

Etter flere måneder med negative tester har man sex når man orker og vil ikke gå glipp av baby ved å bare prøve enten før/etter eggløsning. :p

Etter flere måneder med negative tester har man sex når man orker og vil ikke gå glipp av baby ved å bare prøve enten før/etter eggløsning. :p
Enig :)

Ellers syns jeg det er greit å prøve metoder dersom det foreligger en sykdomshistorie ved å f eks å få jenter

Førstemann var gutt, og må innrømme at jeg tenkte at det hadde vært litt moro med jente neste gang. Men da vi startet prøving på nr.2 gjorde vi ingen ting for å "prøve" å få jente! Men ei jente ble det :)

Jeg synes det er helt ok å prøve å få et spesifikt kjønn, så lenge en husker at det like gjerne kan bli det andre kjønn, og blir like glad i babyen selv om man prøvde på det andre kjønn. Jeg har ikke gjort det selv da, etter prøvetid og aborter var det uvesentlig hvilket kjønn det ble.

Gjorde ingenting for å få et bestemt kjønn, og kommer nok ikke til å gjøre det neste gang heller... mulig vi ikke vil vite det en gang da. For blir det gutt så har vi en av hver, og blir det ei jente til så trenger vi ikke å kjøpe så mye nytt ;)

Gjorde ingenting for å få et bestemt kjønn, og kommer nok ikke til å gjøre det neste gang heller... mulig vi ikke vil vite det en gang da. For blir det gutt så har vi en av hver, og blir det ei jente til så trenger vi ikke å kjøpe så mye nytt ;)

Samme tenker jeg ;) Bare at vi har gutt da :) Jeg ønsker meg et barn til, ikke en gutt eller en jente :p Men synes det er spennende å høre hva andre tenker og hva andre synes er greit ;)

Hadde vært morro å prøvd på en gutt nå etter 2 jenter :) blir jo seøvfølgelig gla for jente også
Men syns det er helt innafor å peøve på gutt :)

Signerer denne!!

Vi har ikke gjort noe og kommer ikke til å gjøre noe spesielt for å få et bestemt kjønn.

Vi prøvde ikke å få barn en gang nå sist, så vi prøvde iallefall ikke noe spesielt kjønn :p
Alle barn er velkomne, men jeg innrømmer glatt at det er moro med jente når jeg har to gutter fra før uten at det hadde vært mindre moro med gutt :-)

Jeg har ikke noe spesielle ønsker for denne gang egentlig. Har bare lyst på baby..
Men har en forståelse for at noen kan ønske et kjønn - og jeg mener det er helt greit. Synes det er greit å prøve å time det, gender selection, kjerringråd.. alt mulig - utenom å abortere "feil" kjønn!!
DET er bare feil....

Jeg tenker at kjerringråd bare er for gøy når det gjelder det meste, så det er rimelig innafor å prøve å få et bestemt kjønn ved å ha sex med hodet i en bestemt himmelretning (selv om vi ikke akkurat dro fram kompasset da vårt barn ble unnfanget). Gender selection tenker jeg er innafor hvis et bestemt kjønn er genetisk disponibelt for alvorlige sykdommer man ønsker å unngå.
Abort basert på kjønn er i grenseland, for hvis det er 100% sikkert at et bestemt kjønn får alvorlige sykdommer, tenker jeg at man har et valg å ta og at det blir vanskelig nok uten at andre dømmer.

Om man tar abort av et bestemt kjønn "bare fordi man heller ville ha motsatt kjønn" kan man ta seg en bolle og prøve å lete etter evnen til å være takknemlig for at man i det hele tatt kan få barn!

Prøvde å time i forhold til eggløsning for å få motsatt av det vi hadde frå før, men etter tre mnd med negative testar gav vi opp den planen og berre kjørte på.

Fekk motsatt kjønn uansett då, er jo ca 50 % sjanse.

Denne gongen kunne eg ikkje brydd meg mindre om kjønn, like koselig uansett kva som kjem ut om eit par veker.

Ser ikke noe galt i å prøve noen kjerringråd for å prøve på det ene eller det andre kjønnet. Men viktig å tenke på at sjansen for å få jente eller gutt omtrent er 50/50 uansett. Har ikke gjort det selv, og har ingen planer om det heller.

Altså hadde vært morsomt med en av vær men blir glad om vi for fler også men L er et mirakel i seg selv så vi kommer sikkert ikke gjøre noe spesielt

Back
Topp