Kjønn...

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva er det med juli og gutter??? Hi hi! :-)
Herlig med masse vakre guttebarn da! :-)

Etter å ha lest om andres symptomer, magefølelser, kjerringråd osv. tror jeg kanskje at vi får det også. Jeg har nemlig hatt magefølelse for gutt hele tiden, og hver gang jeg tenker/drømmer dukker ordet gutt opp. Med jenta vår var jeg sikker på at det var jente.
Men nåltesten sier jente, akkurat som på Amahel. Og symptomene mine er nå ganske like de jeg hadde med jenta vår, så det kan jo være at det faktisk er en prinsesse også! :-) Her sier fødselskart gutt, og det gjorde det med jenta vår også, så kan tyde på at det viser omvendt!

Her ønsker sambo og storesøster veldig en prinsesse til!
Sambo fordi vi har en jente fra før, og vet hva vi går til da.
Storesøster ønsker nok en jente å leke med, for er så redd for at en gutt vil være slem mot henne, som brødre til klassekamerater er.
Jeg er mest opptatt av at baby er frisk, og har ti fingre og ti tær! :-) Og det er egentlig ganske deilig å ikke noen preferanser, for enten blir det en berikelse med en av hver, ellers blir det berikelse med en prinsesse til. Blir jo fantastisk samme hva! :-)
Og som jeg sier til storesøster; man vet jo heller aldri hva slags personlighet baby vil få. Selv om det er en jente er det jo ikke sikkert at jente nr. 2 har samme interesser som storesøster!

Det blir veldig spennende å få vite det. Men det aller første jeg vil vite er om den er frisk og rask!
Det er jo det som er usikkerhetsmomentet ved en oul.
For overlykkelig vil jeg bli uansett hvilket kjønn det er, det er det ingen tvil om! :-)

Moren min sier jo at jentebarn er sterkere enn guttebarna, de tåler mer av kjemisk påvirkning osv. i fosterlivet. Så med tanke på min eksponering av kjemiske stoffer kan jeg ønske en jente, fordi jeg ønsker at baby er uskadet. Men er det en gutt, og den er like frisk og rask, vil ikke noe gjøre meg mer lykkelig enn det heller! Venter bare på bekreftelse at ingen skade er skjedd jeg, og når jeg får den beskjeden på oul (som jeg håper vi får), kommer jeg til å sveve på en sky samme hva! <3 :-) :-) :-)

Jeg tror nok du ikke har noe å frykte.
Alt er nok i skjønneste orden.
Det med kjønn er ikke lett å bli klok på.

Som jeg skrev så hadde jeg fra starten av en sterk følelse for gutt.
Men etterhvert som vi nermet oss ul så tror jeg at vårt ønske om jente overskygget magefølelsen for gutt :p
Det er ikke lett å gjette ut fra noen ting som helst tror jeg, hva kjønnet blir.

Uansett så er det som du sier at barnet er friskt som gjelder ;)
Jeg er nå overlykkelig for å få en liten prins, og mannen likeså :D

Jeg har også grublet og grublet på hva jeg skulle få! Morsomt det der... Og den ene gangen jeg gikk gjennom et sett med myter om kjønn,fikk jeg over 50% på gutt,mens det neste gang slo ut på jente totalt sett.... Men begge ganger skremmende nær 50/50 ;-) he he! Sier vel litt om hvor lite mytene kan hjelpe oss - men gøye er de! Det er magefølelsen min (og nesten ingen andres!) som har vært rett :-)

Jeg tror at det har gått fint med spiren din jeg,du har jo tilrettelagt ganske fort,og det er sikkert en tøffing i magen din, uansett kjønn ;-)

Gøy gruble litt :) jeg har ikke tatt noen av disse kjerringråd testene, men magefølelsen og kalenderen sier gutt :D har jo en gutt fra før og sv.skap messig har det vært ganske likt. Men har hatt litt kvalmebyer i perioder og magen er mer over magen, i forhold til "fotballen" jeg hadde sist. Men sist hadde eg sixpack når eg ble gravid, men denne gangen hadde eg lovehandels :p Så forandrer jo oss vi og.
Drømmessig har jeg bare hatt en drøm og det var om tvilling jenter :O men tidlig ul viste bare 1 ;)
Og underbevisstheten min ser etter jentenavn. Tar meg selv i det flere ganger: Åh! Det var et fint jentenavn!
Så blir veldig spennende å se hva som har rett. Magefølelsen eller underbevisstheten ;)

Gøy gruble litt :) jeg har ikke tatt noen av disse kjerringråd testene, men magefølelsen og kalenderen sier gutt :D har jo en gutt fra før og sv.skap messig har det vært ganske likt. Men har hatt litt kvalmebyer i perioder og magen er mer over magen, i forhold til "fotballen" jeg hadde sist. Men sist hadde eg sixpack når eg ble gravid, men denne gangen hadde eg lovehandels :p Så forandrer jo oss vi og.
Drømmessig har jeg bare hatt en drøm og det var om tvilling jenter :O men tidlig ul viste bare 1 ;)
Og underbevisstheten min ser etter jentenavn. Tar meg selv i det flere ganger: Åh! Det var et fint jentenavn!
Så blir veldig spennende å se hva som har rett. Magefølelsen eller underbevisstheten ;)

Spennende! :)
Jeg hadde guttemage sist, og alle symptomer på gutt. Men magefølelsen sa jente, og ut kom jenta! :)
Så dette med form på magen, puppevekst osv. stoler jeg ikke på. Hi hi! :)

Om jeg sammenlikner med forrige graviditet har jeg det helt likt nå. Så da betyr det jente. :)
Magefølelsen er mer usikker nå. Men mest fokusert på guttenavn. Samtidig kan det være fordi de andre ønsker jente til, og at jeg tenker at sjansen er 50-50. Pluss at legen trodde gutt utifra fosterlyd, men som jordmor avfeide. Er uansett heldig, da det enten blir en av hver, eller to jenter. :)
Viktigst av alt: det er VÅR baby, som blir helt unik. <3 :)

Jeg ser og føler meg helt annerledes dette svangerskapet. Er bredere, det syns godt at jeg er gravid bakfra, spydd de første mnd, og jeg ser stygg og sliten ut. Med gutta har jeg bare hatt kule foran, jeg var kvalm men kastet ikke opp med gutta og jeg følte jeg flottere....

Og det var jo ei tulle i magen min!

Jeg ser og føler meg helt annerledes dette svangerskapet. Er bredere, det syns godt at jeg er gravid bakfra, spydd de første mnd, og jeg ser stygg og sliten ut. Med gutta har jeg bare hatt kule foran, jeg var kvalm men kastet ikke opp med gutta og jeg følte jeg flottere....

Og det var jo ei tulle i magen min!

Gøy at det passet for deg!
Jeg så ikke gravid ut, ikke mage, ikke vokst større pupper, ikke oppkast. Og fikk jente! :)
Samme nå. Ikke bred, ikke oppkast, liten kul...

Magefølelsen her sier gutt, men det er også mye fordi jeg er den eneste jenta i familien både mamma og pappa sin side. Har kun fettere og brødre, pluss at broren min bare har fått gutter. Samboeren min har også bare brødre. Mulig vi er de som snur trenden, for et par uker siden drømte jeg at jeg fikk jente, men i natt drømte jeg at jeg fikk gutt. Skal bli utrolig spennende å se på UL. Håper bare han/hun ikke er så sjenert :) Fødselskartet sier også guttebass.

Formen hittil i svangerskapet har vært veldig bra. Vært bittelitt småkvalm men ikke kastet opp, og veldig trøtt i første semester. Nå er formen på topp :) Ingen plager what so ever :)

Det viktigste er uansett som lykkelig med barn sier, at det er friskt :)

Dere som har fått konstatert kjønn, stemte magefølelsen?

Back
Topp