Kjønn på ul

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Vi var på ul i uke 12. Det så ut som om det var en gutt på ul bildene da det var en klump mellom bena. Men legen sa at på dette tidspunktet hadde jentene også dette, så det var 50% på begge kjønn. Men så leser jeg her inne at mange av dere har fått vite kjønn på tidlig ul her, så er det legen vi var hos som tar feil og det er en gutt?

Vi fikk ikke vite på ul 12+5, men ka heller ikke merke til noen kul. Jeg vet ikke jeg altså, så ikke så mye mellom beina egentlig på skjermen vår. Viste mest fra siden/ ryggen osv

Når vi var i uke 13 og noe så syns hu at hu kunne se to streker og ingen klump, så derfor tippa hu jente og fikk rett.. Men hu ville ikke love noe for det var vanskelig å se

ALLE SAMMEN!
Dette er HELT riktig! På ultralyd i uke 12 og 13 er de så og si helt like nedentil!
Se her: http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html
Etterhvert vil jenten sin "tiss" gå nedover og inn til en klitoris.
Men vinkelen som vises i profil kan være et tegn på om det er gutt eller jente.
En gutte tiss vil peke mer rett fram i vinkel i forhold til ryggraden og jente"tissen" vil peke mer ned. Som forklart i linken :)
En skikkelig god gynekolog vil kunne avgjøre dette men litt tidlig å avgjøre for fargevalg på barnerommet er det nok ja :)

Her er min, syns vinkelen ligner gutt :D

Vedlegg

• guttegutt.jpg
    guttegutt.jpg
    158,2 KB · Visninger: 107
Last edited:
Det var akkurat dette min gynekolog sa. Den tuppen mellom bena på vår baby var mye mindre. De bildene der ligner jo på en liten penis :p

Her er bilde av vår baby. Ser jo ut som en gutt, men kunne visst også være jente !

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    540,8 KB · Visninger: 103
Vi fikk ikke vite noe i uke 12. Hun sa det var for usikkert...

Vår gynekolog sa at begge kjønn hadde en "gledesknopp" som hun kalte det, på den tiden i graviditeten. Kjønnsdelene utvikler seg ikke før litt senere :-)

Vi fikk vite nå på ul, eller hun var ganske sikker på at det lignet en jente.. var 12+1..
Grunnen for at hun så forskjellen er at hvis tuten peker opp er det gutt, mens peker tuten bortover er det jente..

Vi fikk vite nå på ul, eller hun var ganske sikker på at det lignet en jente.. var 12+1..
Grunnen for at hun så forskjellen er at hvis tuten peker opp er det gutt, mens peker tuten bortover er det jente..
Det samme sa han vi var hos. Han var 90 % sikker på at det var ei jente der inne siden det ikke var noen tut som pekte oppover. Var 13+1.

Det er jo 50 % sjanse for at det er rett, så kanskje ikke så rart flere har fått korrekt kjønn på tidlig ul.

På nr 1 sa gyn at hun trodde det var en gutt, men var en jente..

Forskjellen på graden mellom en guttepenis og jentetiss så tidlig er visstnok så liten som 2 grader, så ikke rart de ofte tar feil hvis de tipper. Her fikk vi ikke vite noe så tidlig, ikke med forrigemann heller. Me da synes jeg selv jeg så en tydelig liten snopp på tidlig UL- og det var en gutt. Men legen ville ikke uttale seg. ;)

Da vi var på tidlig ul gjettet gynekologen at det er en av hver, fordi han synes det så ut som det var forskjell på kjønnsorganene. Han kunne derimot ikke si hvem som var hvilket kjønn, bare at han synes det så ut som de var forskjellig :)

Back
Topp