Noen som har fått vite kjønn allerede på tidlig ultralyd i uke 12/13? Har hørt om flere som har fått vite det, men også noen som sier at de ikke har lov til å si noe så tidlig. Hva er deres erfaringer??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sniker fra februar.. Før uke 12 får man ikke vite kjønn i Norge.. det er tydeligvis lovfestet slik. https://lovdata.no/lov/2003-12-05-100/§4-5Noen som har fått vite kjønn allerede på tidlig ultralyd i uke 12/13? Har hørt om flere som har fått vite det, men også noen som sier at de ikke har lov til å si noe så tidlig. Hva er deres erfaringer??
Det er så absurd og nitrist at det finnes folk som ville tatt abort pga "feil" kjønnFikk vite det uke 13 ca. Da jeg først spurte og sa til jm at jeg hadde lest at man kunne se kjønn fra ca uke 13. Da sa hun «ikke tro på alt du leser på nett». Når hun startet ultralyden så sa hun, her var det så lett og se at jeg kan fortelle det om dere vil vite det.
Det er ikke lov å si kjønn før uke 12 fordi man skal ikke kunne ta abort grunnet kjønn.
Haha, jaa! Det skal ikke mye til før de blir irriterte i grunn. Surprompene!Ville ikke stolt på noens bedømming om kjønn på tidlig ultralyd. Erfart at de blir irritert om man spør for de tar det som en selvfølge at alle forstår at de ikke kan se det
Husker i forrige svangerskap spurte jeg forsiktig om gynekologen kunne se kjønnet. For å ta litt selvkritikk, så hadde jeg nesten ikke rukket å sette meg i stolen før jeg spurte, men det skal sies at jeg var dritnervøs Sånn typ «alt jeg tenker kommer ut på dårlig tidspunkt»-nervøs. Fikk et superstrengt svar om at «Jeg skal sjekke én ting idag, og det er at alt står bra til.». Gjett hvem som ikke turte si et pip etterpå Følte meg sååå teit..Haha, jaa! Det skal ikke mye til før de blir irriterte i grunn. Surprompene!
Beste å ikke spørre før ordinær. Har til og med dag maten fått kjeft i form av «det er nå først anatomien jg skal sjekke, hvis jeg ser det kan jeg informer om det». Håper på svar på nipt i morgen, såååå spent på om det er gutt nummer tre eller jente nummer tre. Har to av hver nå.Husker i forrige svangerskap spurte jeg forsiktig om gynekologen kunne se kjønnet. For å ta litt selvkritikk, så hadde jeg nesten ikke rukket å sette meg i stolen før jeg spurte, men det skal sies at jeg var dritnervøs Sånn typ «alt jeg tenker kommer ut på dårlig tidspunkt»-nervøs. Fikk et superstrengt svar om at «Jeg skal sjekke én ting idag, og det er at alt står bra til.». Gjett hvem som ikke turte si et pip etterpå Følte meg sååå teit..
Det blir spennende! Var ikke du skråsikker på gutt her for litt siden, eller husker jeg feil? Blir spennende å se om du har rett isåfallBeste å ikke spørre før ordinær. Har til og med dag maten fått kjeft i form av «det er nå først anatomien jg skal sjekke, hvis jeg ser det kan jeg informer om det». Håper på svar på nipt i morgen, såååå spent på om det er gutt nummer tre eller jente nummer tre. Har to av hver nå.
Joda!! Helt sikker. Spent på om det er rettDet blir spennende! Var ikke du skråsikker på gutt her for litt siden, eller husker jeg feil? Blir spennende å se om du har rett isåfall
Oppdater oss med en gang! Jeg er invested!Joda!! Helt sikker. Spent på om det er rett
Det skal jeg gjøreOppdater oss med en gang! Jeg er invested!
Blæh! Ja!! De er ofte litt sure synes jeg Jeg spurte på ordinær om å få se litt mer av ansiktet. Etter at hun hadde sjekket at alt sto fint til der inne. Fikk surt svar om at «dette handler ikke så mye om ansiktet, heller om helsen». Ble litt satt ut og litt paff, for følte litt på skammen om at jeg liksom ikke var interessert i helsa til babyen min, bare ansiktet.. Så jeg turte ikke spørre om et bilde engang da vi var på vekstkontroll senere, for ikke å virke «lite interessert i helsen».Husker i forrige svangerskap spurte jeg forsiktig om gynekologen kunne se kjønnet. For å ta litt selvkritikk, så hadde jeg nesten ikke rukket å sette meg i stolen før jeg spurte, men det skal sies at jeg var dritnervøs Sånn typ «alt jeg tenker kommer ut på dårlig tidspunkt»-nervøs. Fikk et superstrengt svar om at «Jeg skal sjekke én ting idag, og det er at alt står bra til.». Gjett hvem som ikke turte si et pip etterpå Følte meg sååå teit..
Føler det er litt sånn «ikke fortell meg hva jeg skal gjøre»-holdning, noe som er lite hyggelig egentlig Jeg følte også på den skammen du sikter til. Fikk inntrykk av at jeg ikke brydde meg om å få se at alt ser bra ut - når det var egentlig det jeg brydde meg mest om i hele verden. Syns de kan være litt greiere med oss!Blæh! Ja!! De er ofte litt sure synes jeg Jeg spurte på ordinær om å få se litt mer av ansiktet. Etter at hun hadde sjekket at alt sto fint til der inne. Fikk surt svar om at «dette handler ikke så mye om ansiktet, heller om helsen». Ble litt satt ut og litt paff, for følte litt på skammen om at jeg liksom ikke var interessert i helsa til babyen min, bare ansiktet.. Så jeg turte ikke spørre om et bilde engang da vi var på vekstkontroll senere, for ikke å virke «lite interessert i helsen».