Kjønn på TUL

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Noen av dere som har sett kjønn på tidlig ultralyd, evnt når var det? Og stemte det? Jeg har bestilt time til TUL når jeg er 12+5, men har lest mange steder at ikke det er mulig å se kjønn før uke 13. Så sitter og lurer på om jeg skal utsette ul’en et par dager, eller en ukes tid, så vi kanskje kan få en sniktitt på om det er en liten lillebror eller lillesøster i magen ❤️
 
Noen av dere som har sett kjønn på tidlig ultralyd, evnt når var det? Og stemte det? Jeg har bestilt time til TUL når jeg er 12+5, men har lest mange steder at ikke det er mulig å se kjønn før uke 13. Så sitter og lurer på om jeg skal utsette ul’en et par dager, eller en ukes tid, så vi kanskje kan få en sniktitt på om det er en liten lillebror eller lillesøster i magen ❤️
Jeg fikk beskjed om at det skulle være fult mulig fra 13+0, så jeg har time 13+1 :p Vet ikke hvor mye som kan skje på de 2 dagene fra 12+5 til 13+0 :think005
 
Jeg fikk beskjed om at det skulle være fult mulig fra 13+0, så jeg har time 13+1 :p Vet ikke hvor mye som kan skje på de 2 dagene fra 12+5 til 13+0 :think005
Nei, det var liksom det :rolleyes: Litt kjipt å gå glipp av kjønn pga jeg ikke kunne klare å vente de få dagene:hilarious:
 
Ei venninne an meg fikk vite jente i 13+. På OUL viste det seg at det var en liten gutt.
 
Tror de har regler som tilsier at de ikke har lov å si noe før da og da og, rett meg gjerne hvis noen vet.? Men husker ikke om det var ok fra 12+0 eller 13+0, men kan være greit å sjekke opp ❤️

http://www.bioteknologiradet.no/temaer/fosterdiagnostikk/regelverk/ avsnitt fire
Det stod i den linken du sendte at det ikke var lov å si før utgangen av svangerskapsuke 12 (om jeg leste rett), så går ut ifra at etter 13+0 har de lov da. Har sikkert med abortgrensa å gjøre :)

Da spørs det om ikke jeg skal prøve å utsette den ultralyden :laughing002
 
Fikk vite kjønn 13+1 sist og det stemte. Han vi var hos er spesialist på tidlig ultralyd og kjent for og kunne se kjønn tidlig. Han har nesten alltid rett. Skal 13+1 denne gangen også :)
Spørs om ikke jeg må utsette ultralyden et par dager da :laughing002
 
Ei venninne an meg fikk vite jente i 13+. På OUL viste det seg at det var en liten gutt.
Ja, det er jo selvfølgelig ikke 100%. Kjenner flere som har fått beskjed om jente ved OUL og så kom det ut en gutt ved termin :laughing002 Og jo tidligere ul’en er, jo vanskeligere er det jo å se, tenker jeg :)
 
Det stod i den linken du sendte at det ikke var lov å si før utgangen av svangerskapsuke 12 (om jeg leste rett), så går ut ifra at etter 13+0 har de lov da. Har sikkert med abortgrensa å gjøre :)

Da spørs det om ikke jeg skal prøve å utsette den ultralyden :laughing002

Ja har nok med abortgrensa å gjøre, kjønn skal ikke være grunn til abort :)
Men gjør det, det går sikkert helt fint ❤️
 
Sniker. Her var jeg hos gyn 13+3, og hun hadde veldig godt ul-aparat men ikke sjans å se kjønn!
 
Jeg var i uke 12+0 ved Majorstuaklinikken begge gangene, og legen gjettet riktig begge ganger (han formulerte seg veldig forsiktig da, men sa at han mistenkte jente begge ganger, og det stemte :))
 
Fikk vite at det mest sannsynlig var gutt ved forrige graviditet 12+3, ved oul sa de det var jente. Ble en jente :D
 
Fikk vite at vi ventet jente i uke 13 sist, og det stemte. :) Denne gangen skal vi ikke vite kjønn, men spørs om vi klarer det :p
 
Alle i min familie tror at jeg får jente! Blir spennende å se om det stemmer :)
 
Min mann har lyst til å finne ut av kjønn, men jeg tenker at det er litt spennende å ikke vite hva det blir før fødsel.. Flere som ikke vet hva de vil?
 
Min mann har lyst til å finne ut av kjønn, men jeg tenker at det er litt spennende å ikke vite hva det blir før fødsel.. Flere som ikke vet hva de vil?

Vi har 3 barn. På mellomste greide de ikke se kjønn på OUL. På tul mente fastlegen min at det kunne være gutt, men stolte ikke helt på han. Så ble en overraskelse siden vi ikke synes det var poeng i å bruke penger kun for å vite kjønn når alt ellers var bra. Ble gutt

Om de kan se kjønn denne gangen vil vi vite, slik som med nr1 og 3
 
Back
Topp