Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva går de ut på?Det er vel også noe med at man kan sjekke Ramzi-teorien på tidlige ultralyder, og nub-teorien på de litt senere? Det er i hvert fall det de snakker om i min danske termingruppe
Kjønnet er ferdig utviklet i uke 12, så om man er heldig med posisjonen på fosteret, så kan man se tidlig.
Tidsskriftet for den norske legeforening:
"Fosterets kjønn kan ikke diagnostiseres ved ultralyd før ca. 12 uker, fordi genitalia ikke er utviklet slik at det er mulig å se forskjell. Ved ca. 12 uker regner man med at genitalia kan visualiseres med ultralyd hos 87 – 100 %, og at fosterets kjønn kan bestemmes hos 86 – 100 % (1). Ved 18 uker kan genitalia identifiseres hos 84 – 91 % av alle fostre, og fosterets kjønn kan bestemmes hos 93 – 99 % (1)."
Skal inn til ultralyd i uke13, men vil bare høre kjønn om de er supersikre. hvis ikke ventet jeg heller til OUL. Hørt om alt for mange som har fått høre feil, til og med opp til uke20 :-/
Bedre å ikke vite enn å villedes...?
Skal på ul i morgen, da er jeg 12+4, er kjempe spent! Håpar at alt står bra til og at vi kanskje får vite kjønn
Så gøy! Vi skal også til eier av en ultralyd-klinikk når vi er 12+0, spent på om han ser noe tror dog jeg er noen dager kortere på vei, da embryo i uke 7 ble målt til 4 dager kortere. Spennende uansett... Du viser til ein artikkel frå 2005. 15år gammal.
Det er skjedd mykje på ultralydfronten etter den tid!
Då vi var inne og fikk vite kjønn i 11+2 var det Hausken sjølv. Eigaren av klinikk Hausken som utførte ultralyden. Han sa det kunne vere vanskelig å sjå kjønn så tidleg, men hos nokre foster og om dei låg riktig så var det enkelt. Han var ikkje i tvil hos oss iallefall. Vi såg det tydeleg og.
Vi hadde gutt frå før og han var veldig på at vi med 100% sikkerhet kunne kjøpe inn rosa om vi ønska det.
På den ultralyden vart vi faktisk flytta fram heile 7 dagar i tillegg. Både ut frå mens og eggløysing skulle eg vore 10+2.
Jeg fikk vite i uke 15 eller 16 sist, husker ikke helt, men er en del som får vite kjønn tidligere Da var jeg ikke på ultralyd mellom uke 7 og da, så kanskje jeg kunne fått visst det før da.
Kan jeg få spørre hva hun mente det var?
Gleder meg bare så veldig til å finne ut selv, så da må jeg leve litt gjennom andre i ventetiden
Så koselig da! Blir jo noe helt annet når man får vite kjønn, blir mer tilknyttet med en gangJeg var jo på duo test ultralyd, og reknet da ikke med å få vite kjønn.. og tenkte at der egentlig ikke passa seg å spørre om det. Men hadde studert meg litt opp på ul bilder i forkant av timen
Såg ganske raskt det jeg trodde var jente.. og på slutten av timen så sier hun, du er vel veldig spent på kjønnet? Hun hadde vel neppe spurt om det dersom hun ikke såg det klart???
Så da spurte jeg og hun sa; det ser ikke ut som noen gutt.. og viste meg hvordan urin røret lå, og de 3 strekene...
Men spurte ikke hvor sikker hun var da...
Veldig gøy å få vite så tidlig!! Håper dere andre får det også.. litt mer ro i sjela
Ramzi handler om hvilken side morkaken sitter på (rundt uke 6-7) hvis den er på høyre side skal det visst bli en gutt og hvis den er på venstre blir det jente.Hva går de ut på?