Kjønn på tidlig UL

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Ligger våken, får ikke sove :P Så sneik litt på juni forumet. Ser det er flere der som har fått en pekepinn på kjønn på babyen allerede ved UL i uke 11-12-13...

Skal selv på mandag, er da 11+2, kanskje en kan se det da... Spennende! Men tar det evt med en klype salt til OUL i slutten av januar ;)

Noen med erfaringer her?

Med snuppa var jeg på UL da jeg var 10+0, såg ingenting da... :P

Der er ikke lov til å si hva kjønn det er før etter uke 12 :)

Også kan du Google UL bilde uke 13 skjønn eller noe sant. Da ser du UL bilder fra rundt uke 13 og forskjellen mellom gutt og jente er absolutt minimal at du egentlig ikke kan ser noe ;) med siste mann var vi på UL i uke 13 og han gynekolog er kjent for å være veldig dyktig men han ville ikke si noe siden det er så vanskelig å se at dem egentlig bare gjetter ;)

Problemet rundt den tiden er at både gutt og jente har det som ligner penis! Men his gutt vil den bli der og hos jenter vil den etter hvert vokse inn til klitoris:) grunnen til at erfarne jordmødre gjerne allikevel klarer å se hvilket kjønn det blir er fordi hos jenter vil denne "snoppen" gjerne stå i under 30 grader og over 30 grader hos gutt:)

Last edited:
Hehe... Ja, tviler på at de kan se noe 100% ja. Var bare mange på juni som hadde fått vite hva den som tok UL trodde det var, å mange ble det sagt jente på :P Ei som hadde hørt det allerede 11+4... Men tror nok det er for tidlig ja. Spennende blir det uansett ;)

trur ikke man får vite for sikkert før uke 18. er ikke sikkert de ser det da heller :p

Jeg var ca 12 uker på vei med sønnen min da vi fikk vite kjønnet på UL første gang :)

Med første kunne de ikke se kjønn på ul i uke 14, 19 eller 36, så ikke alltid det er mulig heller. Men denne gangen satser jeg på at det er mulig på oul :)

Back
Topp