Kjøkkenhygiene

Bkno0730172

Betatt av forumet
Mannen i huset lager middag idag.
Og er ikke så nøye med håndvask etter å ha skrellet uvaska poteter, tatt opp rå fisk fra pakken osv. Også skylles aldri de friske urtene som strøs på til slutt når alt er på tallerken.

Om jeg nevner håndvask før man dekker bord osv blir jeg nesten kalt hysterisk.
Er det for mye å be om håndvask etter uvaska poteter og rå fisk, før man går i bestikkskuffen????

Er jeg hysterisk?
Hvordan er deres mannfolk med hygiene på kjøkkenet, særlig under graviditet?

Nei du er ikke hysterisk! Spør han om han ikke kan være så snill å gjøre en liten innsats nå som du er gravid;)

Finn fakta om det på nettet der en ekspert uttaler seg, og vis det til han.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei du er ikke hysterisk! Spør han om han ikke kan være så snill å gjøre en liten innsats nå som du er gravid;)
Godt å høre at det ikke bare er meg som reagerer! :-)
Jeg tok litt over kokkeleringen istad. Orket ikke tanken på det. Så da gikk jeg selv i skuff og skap, med rene hender, og tok potetene han hadde skrellet oppi kjele osv. :-)
Sa jeg ville hjelpe.
Men ble positivt overrasket da han skylte av urtene og la de på eget skjærebrett! Hurra! :-)

:p:angry
Fysj! Gravid eller ikke, man skal ALLTID vaske seg på hendene mellom de forskjellige matvarene.

Takk for svar! :)
Han er jo oppvokst på hytte med utedo og egen grønnsakshage son liten, så alltid vært litt primitiv. Ikke misforstå; er jo flink med både oppvask og håndvask generelt, men mener man skal tåle litt baskelusker osv.
Men jeg er mer oppmerksom på ting nå, særlig om det er å gå fra poteter og rå mat, til bestikkskuff for å finne redskaper osv.

Men, nå skylte han iallfall urtene og hendene før det ble kuttet. Så litt tilfreds likevel. Kanskje det er håp?. :)
Fisken satte jeg i ovnen selv, så slapp den bekymringen. Ti hi! :p

:p:angry
Takk for svar! :)
Han er jo oppvokst på hytte med utedo og egen grønnsakshage son liten, så alltid vært litt primitiv. Ikke misforstå; er jo flink med både oppvask og håndvask generelt, men mener man skal tåle litt baskelusker osv.
Men jeg er mer oppmerksom på ting nå, særlig om det er å gå fra poteter og rå mat, til bestikkskuff for å finne redskaper osv.

Men, nå skylte han iallfall urtene og hendene før det ble kuttet. Så litt tilfreds likevel. Kanskje det er håp?. :)
Fisken satte jeg i ovnen selv, så slapp den bekymringen. Ti hi! :p

Kanskje det synker inn etterhvert. ;) Men joda, vi tåler litt baskelusker, men i rått kjøtt kan det være farlige bakterier i.

Da jeg ble gravid sist- og siden den gang- har jeg vært det mange kaller "hysterisk". Og driter i om andre synes at jeg er det. Når en har bare seg selv å tenke på, så er det jo lite som er farlig av sånt. Men som gravid og/eller med små barn så blir det faktisk noe annet.

Back
Topp