Kjøkkenduk for småbarnslivet

Førstegangs88

Andre møte med forumet
Vi har nå en tynn gjennomsiktig voksduk på kjøkkenbordet. Etter mange måltid med babygrøt ser den ikke ren ut uansett hvor godt jeg vasker over den.

Har noen et godt tips til duk som er lett å få ren med kun fille etter grøt og diverse barnesøl?

mange takk
 
Vi har nå en tynn gjennomsiktig voksduk på kjøkkenbordet. Etter mange måltid med babygrøt ser den ikke ren ut uansett hvor godt jeg vasker over den.

Har noen et godt tips til duk som er lett å få ren med kun fille etter grøt og diverse barnesøl?

mange takk


Hva med å kjøpe bordbriketter du kan ha under tallerken når barna spiser? Lettere å vaske, og fjerne fr bordet når man ikke har måltid.
Du kan jo også fjerne duken og bare ha brikettene når de spiser?
 
Hva med å kjøpe vanlig voksduk? Det bruker vi, aldri opplevd at den ikke blir ren.

Her er ungene store, men blir fort søl uansett, både av barn og voksne, så greit å slippe det på bordplata synes jeg.
 
Her bruker vi bordbrikker av silikon, sånne som er beregnet til barn. Null problem å få vekk matsøl og andre flekker. Hvis du ønsker duk ville jeg gått for vanlig voksduk. Har brukt voksduk i bursdagsselskap.
 
Back
Topp