KJøkken

-snartmammatil3-

Elsker forumet
Dere som har bygd nytt hus eller pusset opp kjøkkenet fra grunnen, hvor mye kostet det? Vi har fått pris på drømmekjøkknet mitt nå men det ble aaalfor dyrt[&:][&:]

ca 120 000 + hvitevarer... ca 160-170 000 med (polarskapet, fryseskap, integrert micro, stekeovn med pyrolyse-MÅ ha [:)], oppvaskmaskin.)
hvor dyrt er altfor dyrt? [:)]

Vi tegnet kjøkkenet vårt, fikk tilbud fra forskjellige:

Norema: 95 000 (de hadde et tilbud gående akuratt når vi skulle bestille. Ord. ca. 120 000)
HTH: 120 000
Marbodal: 90 000
IKEA: 45 000 (med hvitevarer ble det rett over 60 000)

Valgte IKEA, da de hadde flere og bedre løsninger på forskjellig enn de andre levrandørene.
I tillegg var det jo MYE å spare!
Undersøkte med andre om de var fornøyd med sine IKEA kjøkken, og det var enstemmig JA.

Vi angrer idag, VELDIG på at vi valgte IKEA, da vi har vært max uheldig, men dette er jo en annen historie..[:)] Skulle mer enn gjerne betalt mange tusen ekstra for et annet kjøkken...
Men, jeg vet jo bare om oss og to tilfeller til som har vært uheldige, og mange titalls som har fått ting som det skal, så sjangsen der er nok ikke så stor! :)

Lykke til uansett!

Tilbudet vi har fått er 90 000 uten moms uten hvitevarer og benkeplate.. med hvitevarer og benkeplate kommer det på 188 000kr MED moms (da trekker kjølehjørnet en del opp i pris da dette koster 23 000)

Husker ikke helt prisene, men sparte MYE på å velge Espe (hjelmelandsdalen) i stedet for Kvalsvik som vi først hadde tenkt. På Espe lagde de en tilsvarende kopi til oss. Kjempefornøyde! Har ett par veninner som har bestilt fra de i Honndalen også.. Mener de snakka om at det ble billigere enn fra Ikea? [8|] Men de har visst laaaang venteliste..

(Svarer som jeg gjør fordi jeg ser du er fra Eid forresten.. [;)] )

Vi har nettopp bestilt fra bigaconceptet, d ble 100000 med hvitevarer

Vi kjøpte Lindingø fra IKEA, veldig fornøyd med det :) Kjøkkenet, med benkplate kom på ca. kr 20 000, hvitevarene hadde vi i stor grad fra før av...

IKEA har i tillegg "tilbud" på hvitevarer nå, for hver 5000 du bruker på hvitevarer, får du kr 1000 i gavekort. Varer fram til starten av mars. [:)]

Vi skal ha kjøkken fra JKE, Milano heter det. 160.000 inkludert hvitevarer og hjørnekjøl betaler vi for det.

vi har nettopp bestillt lindingø fra IKEA kom på 70000kr med alle hvitevarer, 30000 av pengene var hvitevarer og da utnyttet vi tilbudet di kjører nå og fikk gavekort på 5000kr på IKEA[:D]

ORIGINAL: Pilly

Husker ikke helt prisene, men sparte MYE på å velge Espe (hjelmelandsdalen) i stedet for Kvalsvik som vi først hadde tenkt. På Espe lagde de en tilsvarende kopi til oss. Kjempefornøyde! Har ett par veninner som har bestilt fra de i Honndalen også.. Mener de snakka om at det ble billigere enn fra Ikea? [8|] Men de har visst laaaang venteliste..

(Svarer som jeg gjør fordi jeg ser du er fra Eid forresten.. [;)] )

Hey.. morro [:D]
Det er Espe kjøkken vi har fått pris på. God venn med Geir Lasse Espe så  han som har tegna for oss å eg virkelig ELSKA det kjøkkenet.. det e et MÅ-HA-KJØKKEN [8D] Mn syns det blei litt dyrt, men kanskje ikkje?[&:]

kjøkken (med skrog, dører, knotter, benkeplate, vask, lyslister osv): ca 50 000
integrert kjøleskap fra siemens: ca 9000
integrert oppvaskmaskin fra asko: ca 9000
integrert platetopp og komfyr (?) fra siemens: 7.500 kr (halv pris!)
batteri til vask: ca 2000! bestilte fra danmark...

så kom jo flis mellom benkeplate og overskap i tillegg..

kjøpte fra ikea!:) er strålende fornøyd:)

ORIGINAL: *MinniMus*

vi har nettopp bestillt lindingø fra IKEA kom på 70000kr med alle hvitevarer, 30000 av pengene var hvitevarer og da utnyttet vi tilbudet di kjører nå og fikk gavekort på 5000kr på IKEA[:D]

Hvor stprt kjøkken har dere....Vi skal også bestille det kjøkkenet snart, og lurer så på hva det kommer til å koste[:D]

Back
Topp